PDA

View Full Version : G-force en Egnater/paralelle loop?



Nocki
14 juni 2008, 18:15
Hoi,

Mn Mark IV had van elke fx unit die ik in de loop hing last van de tonesuck. Nu ik een Egnater Tol100 topje heb en meer ga gebruiken denk ik er een G-force in te kunnen hangen. De Egnater tol100 heeft dus een paralelle loop. iemand een idee of ik hier een G-force zonder tonesuck in kan hangen?

groetjes

Nocki

Harm
14 juni 2008, 19:04
Hoi Nocki,

Ja, geen tonesuck omdat het parallel is... Zet de G-Force op killdry, kijk even hoe je de volumes mixed en dan werkt het prima! Jarenlang met een Koch p2 gedaan.

Succes!

Harm

sjaak1990
14 juni 2008, 21:14
Ik heb ook een vraagje, ik heb een marshall dsl dus geen parallele effects loop aansluiting. Als ik bijvoorbeeld een g-major in mijn effects loop steek, verpruts ik hiermee dan de dynamiek van de versterker?

bedankt:)

Nocki
14 juni 2008, 21:20
Hoi Nocki,

Ja, geen tonesuck omdat het parallel is... Zet de G-Force op killdry, kijk even hoe je de volumes mixed en dan werkt het prima! Jarenlang met een Koch p2 gedaan.

Succes!

Harm

Bedankt! dan gaan we er naar op zoek!!!


Ik heb ook een vraagje, ik heb een marshall dsl dus geen parallele effects loop aansluiting. Als ik bijvoorbeeld een g-major in mijn effects loop steek, verpruts ik hiermee dan de dynamiek van de versterker?

bedankt:)


ja. dat ga je doen!

sjaak1990
14 juni 2008, 21:41
ja. dat ga je doen!

Haha ok dat is duidelijk!
Dan moet ik maar opzoek naar iets dat dat niet doet:P

Nocki
14 juni 2008, 21:42
Enige oplossing is:

of een intellifex, replifex, xpression
of een mixer

Ik speel alweer tijden op de intellifexen en ben er super happy mee. maar dat hield wel in dat ik flink inleverde kwa aantal fx...

maar je kan natuurlijk ook accepteren dat je wat inleverd. Ik heb dat niet gedaan toen ik de G-forces had maar hoop toch weer terug te kunnen door de paralelle loop.

future2future
15 juni 2008, 12:44
Bedankt! dan gaan we er naar op zoek!!!




ja. dat ga je doen!

Ja nou, opzich hoeft dat geen absolute waarheid te zijn, ik heb met mijn seriele loop geen enkel probleem, is nog steeds dynamisch als een gek. Wat je ook moet weten is dat als je een parallele loop draait dat je dan geen effecten als chorus kan gebruiken, die hebben een serielle loop nodig, anders krijg je allemaal fase issues.

Nocki
15 juni 2008, 12:51
Ja nou, opzich hoeft dat geen absolute waarheid te zijn, ik heb met mijn seriele loop geen enkel probleem, is nog steeds dynamisch als een gek. Wat je ook moet weten is dat als je een parallele loop draait dat je dan geen effecten als chorus kan gebruiken, die hebben een serielle loop nodig, anders krijg je allemaal fase issues.

hihi... Ben ik weer te radicaal... :)

Bij mijn vorige amps heb ik daar veel last mee gehad maar het kan best zijn dat het met andere amps niet is...

ps. leuke myspace!

Harm
15 juni 2008, 14:38
Ja nou, opzich hoeft dat geen absolute waarheid te zijn, ik heb met mijn seriele loop geen enkel probleem, is nog steeds dynamisch als een gek. Wat je ook moet weten is dat als je een parallele loop draait dat je dan geen effecten als chorus kan gebruiken, die hebben een serielle loop nodig, anders krijg je allemaal fase issues.

Heb ik zelf nooit last van gehad met de g-force... Misschien geluk gehad daarmee? Hmmzz... Wat ik wel altijd had is dat ik de galm en delay puur uit de G-force haal, soms een detune en het liefst een chorus pedaal voor de top... Ik vond de chorus parallel niet krachtig genoeg...

Harm

sjaak1990
15 juni 2008, 23:56
Bedankt voor de info, ik zal wel een keertje proberen een seriele te proberen en dan zie ik wel wat het doet met de dynamiek.