PDA

View Full Version : Welke van de 2?



MatthiasDR
14 juni 2008, 13:58
Ok ik sta voor een erg moeilijke keuze!

Oftewel zou ik gaan voor de Epiphone valve jr. met bijhorende cabinet die ik voor een dikke 200€ heb en daarbij dan een boss ME 20 van 150€ kopen.
Of ik koop een VOX AD 100 VT die ik voor 400€ kan krijgen, maar dan koop ik de boss er niet bij. Ik zou hem vooral gebruiken voor repetities en kleinere optredens.

:strat: Matthias

Il_Falco
14 juni 2008, 14:02
Geen een van de twee!


grapje, welke genres speel je? maar als je je keuze al gemaakt hebt (een van DIE twee) dan zou ik ze gewoon gaan testen.

my 2 cent: met die ME-20 heb je wel al een pedaal voor je liggen waar je voor optredens toch makkelijk kan switchen van sound....

MatthiasDR
14 juni 2008, 14:04
Geen een van de twee!


grapje, welke genres speel je? maar als je je keuze al gemaakt hebt (een van DIE twee) dan zou ik ze gewoon gaan testen.

my 2 cent: met die ME-20 heb je wel al een pedaal voor je liggen waar je voor optredens toch makkelijk kan switchen van sound....

Wil eigenlijk een versterker waar ik zoveel mogelijk richtingen mee uitkan behalve metal, dat is niet echt m'n ding.

Il_Falco
14 juni 2008, 14:10
Wel, ik ken spijtig genoeg geen een van de twee amps persoonlijk, maar het lijkt me dat je veelzijdiger bent met een ME-20. maar dan heb je veel keuze uit matige geluiden ipv weinig goede geluiden.

MatthiasDR
14 juni 2008, 14:12
Wel, ik ken spijtig genoeg geen een van de twee amps persoonlijk, maar het lijkt me dat je veelzijdiger bent met een ME-20. maar dan heb je veel keuze uit matige geluiden ipv weinig goede geluiden.
Ok daar zit wat in, maar m'n budget rijkt maar tot de 150€, heb je misschien voor deze prijse een betere sugestie?

Il_Falco
14 juni 2008, 14:23
€ 150 voor Amp en ME-20 of is die 150e enkel voor die me-20?

MatthiasDR
14 juni 2008, 14:28
€ 150 voor Amp en ME-20 of is die 150e enkel voor die me-20?
150€ voor de boss alleen en een dikke 200€ voor de head en de cabinet samen
edit: dus in het totaal 350€

Il_Falco
14 juni 2008, 14:35
150€ voor de boss alleen en een dikke 200€ voor de head en de cabinet samen
edit: dus in het totaal 350€

Ik vrees dat je voor 200€ geen head en cab zal vinden...
of het is een HArleyBenton/Bringer

MatthiasDR
14 juni 2008, 14:41
Ik vrees dat je voor 200€ geen head en cab zal vinden...
of het is een HArleyBenton/Bringer
ephiphone valve jr head + bijhorende cabinet
head (http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000XbrbeuG3?UU IDBreadcrumb=1&ProductUUID=qIjVqHzmPYYAAAEXRlBgyFiu&JumpTo=BrowseStandardCatalog)
cabinet (http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000XbrbeuG3?UU IDBreadcrumb=1&ProductUUID=2fDVqHzmhGEAAAEXkBhgyFiw&JumpTo=BrowseStandardCatalog)

zo dus dit zijn ze, en waarvoor moet ik nu kiezen, deze 2 in combinatie met de boss me 20 of voor de vox maar dan zonder de boss
Vox AD 100 VT (http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0007369-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList) (ik heb hem gevonden voor 400€)

Il_Falco
14 juni 2008, 14:45
Ik zou gaan voor de epiphone omdat je dan met die me-20 nog kan uitbreiden in de toekomst toe ;) (Gas enzo,...)
Maar een goeie amp is natuurlijk de helft van het geluid.
De keuze is aan jou. ik zou ze gaan testen en kijken wat het meeste jou smaak is.

MatthiasDR
14 juni 2008, 14:47
Ik zou gaan voor de epiphone omdat je dan met die me-20 nog kan uitbreiden in de toekomst toe ;) (Gas enzo,...)
Maar een goeie amp is natuurlijk de helft van het geluid.
De keuze is aan jou. ik zou ze gaan testen en kijken wat het meeste jou smaak is.
k was ik ook aan het denken, dus het zal waarschijnlijk de epiphone worden, maar het enige waar ik nog mee zit is, kan deze versterker een klein optreden aan?

Gjalt
15 juni 2008, 15:48
waarom die ME-20 ?

heeft dat ding wel versterker simulaties.
als je veelzijdig wilt zijn zal dat wel makkelijk zijn lijkt mij?

dan zou bijvoorbeeld een zoom G7.1 wel makkelijk zijn?

Jim Haagmans
15 juni 2008, 15:57
k was ik ook aan het denken, dus het zal waarschijnlijk de epiphone worden, maar het enige waar ik nog mee zit is, kan deze versterker een klein optreden aan?

Ligt eraan, als je ook clean wilt spelen live red je het niet. Overstuurd (ofwel opengedraaid) kan ie het best aan maar dan moet het ding wel de hele show schreeuwen en dan ben je niet meer erg dynamisch. Daarnaast is het maar de vraag hoelang ie dat volhoudt.

pannekoek
15 juni 2008, 18:10
Ok ik sta voor een erg moeilijke keuze!

Oftewel zou ik gaan voor de Epiphone valve jr. met bijhorende cabinet die ik voor een dikke 200€ heb en daarbij dan een boss ME 20 van 150€ kopen.
Of ik koop een VOX AD 100 VT die ik voor 400€ kan krijgen, maar dan koop ik de boss er niet bij. Ik zou hem vooral gebruiken voor repetities en kleinere optredens.

:strat: Matthias


ad 100 vt kopen en gewoon ff doorsparen voor een boss me-50 , geen me-20 kopen dat ding heeft absoluut een waardeloos geluid.