PDA

View Full Version : Wahs, Wat moet ik doen?



David1223
14 juni 2008, 13:42
Ik weet echt even niet wat ik moet doen.
Het probleem:
Ik heb nu een Dunlop GCB-95 Crybaby en ik ben niet helemaal tevreden over de sound. (veel te schel en hoog, en een te kleine range.)
Nou kan ik allemaal mods uitvoeren op mijn crybaby of een andere wah kopen.
Dan zou ik kunnen gaan voor een Vox V847A (of een V847 » True bypass maken) of een RMC alleen zijn die een beetje duur.

Wat kan ik het beste doen?

Mitch
14 juni 2008, 14:10
Als je een beetje kunt solderen is het modden van je wah een prima manier om op een betaalbare manier je wah beter klinkend te krijgen. Persoonlijk vind ik de RMC's hun geld wel waard, de sounds zijn absoluut top. Zeker de RMC2, RMC3 en Picture wah zijn heel breed inzetbaar.

David1223
14 juni 2008, 14:14
Wat voor mods zou jij dan uitvoeren?

Mitch
14 juni 2008, 14:27
Ik gebruik al jaren een RMC...

JeroenSchaaf
14 juni 2008, 14:39
Ik gebruik al jaren een RMC...
Ik nu een half jaar! happy gebruiker van de RMC wah!

David1223
14 juni 2008, 14:49
Welke versie hebben jullie dan?
Is de RMC2 de enige waar je dingen kan instellen of hebben de andere dat ook maar werkt dat neit met knopjes?

Dirk_Hendrik
14 juni 2008, 15:24
Als het ding te schel is begin je met de potmeter zo te verstellen dattie in z'n teenpositie wat minder ver komt. Paar tandjes terug dus.

Benodigdheden: 1 kruiskopschroevendraaier.

Ibanez666
14 juni 2008, 15:34
Welke versie hebben jullie dan?
Is de RMC2 de enige waar je dingen kan instellen of hebben de andere dat ook maar werkt dat neit met knopjes?

RMC2 is van buitenaf verstelbaar en de RMC3 van binnenuit (dus een ideale instelling, die je tijdens optredens in principe niet kan veranderen)

the sure thing
14 juni 2008, 15:41
Ik denk dat je met het aanschaffen van een VOX en deze al dan niet TB maakt, al een HEEL eind verder bent.

David1223
14 juni 2008, 16:01
Ja? Zijn die vossen echt beter dan de huilbaby's?
Wat ik nou ook nog steeds niet snap en waar ik verschillende dingen over hoor is of er nou verschil is tussen de V847 en de V847A?

Nog een vraag:
Kan het kwaad om een wah tweedehands te kopen? (ik heb een hele goeie aanbieding gezien maar die wah is al 2 jaar gebruikt)

MjS
14 juni 2008, 16:19
Ik zit zelf te kijken naar de Ernie Ball wah, de 3 YouTube filmpjes die ik tot nu toe hebben gehoord doen me vermoeden dat het wel een fijne wah is. Wat subtieler dan een Crybaby. Kost wel 210, dus daar moet ik nog even over nadenken.

Mitch
14 juni 2008, 18:22
Welke versie hebben jullie dan?
Is de RMC2 de enige waar je dingen kan instellen of hebben de andere dat ook maar werkt dat neit met knopjes?
De specificaties van de verschillende RMC's kun je vinden op de site van Teese, www.realmccoycustom.com maar dat had je zelf kunnen verzinnen.


Wat ik nou ook nog steeds niet snap en waar ik verschillende dingen over hoor is of er nou verschil is tussen de V847 en de V847A?
Wat ik nou nog steeds niet snap is hoe vaak je die vraag nog gaat stellen :stop:


Kan het kwaad om een wah tweedehands te kopen? (ik heb een hele goeie aanbieding gezien maar die wah is al 2 jaar gebruikt)
Tuurlijk kan dat geen kwaad. Wat zou je er dan mee willen, in de prullenbak gooien na twee jaar? :D

Nocki
14 juni 2008, 18:53
Ik heb ook de RMC-3 gehad en later de BYOC wah. Die laatste vond ikzelf veel beter dan de RMC-3... Beter instelbaar en ook kwa klank beter passend bij wat ik in een wah wil horen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk!

David1223
14 juni 2008, 18:59
Wat ik nou nog steeds niet snap is hoe vaak je die vraag nog gaat stellen :stop:

net zolang totdat ik een antwoord krijg :angry: :satisfie:

Mitch
14 juni 2008, 19:13
Effe serieus; ik heb je al eerder gezegd dat een dergelijk verschil nou niet zo schokkend interessant is dat iemand daar moeite voor gaat doen om dat uit te testen. Dit is je vierde topic in twee maanden tijd over het al dan niet modden van een crybaby en wat het verschil is tussen een V847 en de V847A. Dat begint aardig op forumvervuiling te lijken en mijn geduld is dus wel een beetje op aan het raken.
Doe jezelf en ons een plezier, koop een tweedehands V847. Vergelijk 'm in de winkel met een V847A and be done with it. Als de A je beter bevalt koop je die, een tweedehands V847 raak je altijd wel weer voor hetzelfde geld kwijt, succes gegarandeerd. Die schelle crybaby ook trouwens...

EuroCinema
16 juni 2008, 09:29
Ik snap niet hoe je kunt vinden dat jouw wah te veel hoog heeft EN een te kleine range. Minder hoog=minder range. Bovendien bepaal je nog altijd zelf hoever je hem opent. Misschien wat meer verdiepen in wah-techniek?

http://gfxb.smpgfx.com/Look-Inside/covers/2967716.jpg

David1223
16 juni 2008, 10:58
Ja ok dat is mischien een beetje verkeerd bewoord die te kleine sweep.
Wat ik dus eigenlijk bedoel is dat hij van te dof naar te schel gaat en dat er een te klein bruikbaar stuk daar tussen in zit. De sweep zou dus eigenlijk meer uitgespreid moeten worden zegmaar.

Ibanez666
16 juni 2008, 10:59
Ja ok dat is mischien een beetje verkeerd bewoord die te kleine sweep.
Wat ik dus eigenlijk bedoel is dat hij van te dof naar te schel gaat en dat er een te klein bruikbaar stuk daar tussen in zit. De sweep zou dus eigenlijk meer uitgespreid moeten worden zegmaar.

Bij de RMC-3 kun je alles precies instellen zoals je zelf wilt..kost wat, maar dan ben je gewoon klaar ook.

David1223
16 juni 2008, 11:00
Weet iemand waar je die BYOC wah kan kopen in Nederland?
Of is die alleen te bestellen?

Nocki
16 juni 2008, 11:08
sander de gier. http://www.degiergitaarbouw.nl/ dacht ik.

EuroCinema
16 juni 2008, 11:27
Ja ok dat is mischien een beetje verkeerd bewoord die te kleine sweep.
Wat ik dus eigenlijk bedoel is dat hij van te dof naar te schel gaat en dat er een te klein bruikbaar stuk daar tussen in zit. De sweep zou dus eigenlijk meer uitgespreid moeten worden zegmaar.

En heb je hem nu voor of na een eventuele distortion/overdrive staan?

Sinner
16 juni 2008, 12:20
Ik heb nog niemand gehoord over de Ibanez Weeping Demon!

Een heel lekkere Wah waarop je ALLES in kunt stellen!

David1223
16 juni 2008, 12:35
En heb je hem nu voor of na een eventuele distortion/overdrive staan?

Ik heb hem er nu na staan.

Ibanez666
16 juni 2008, 12:54
Ik heb hem er nu na staan.

en ervoor al geprobeerd?

Rutger
16 juni 2008, 12:55
foei :sneaky:

Ibanez666
16 juni 2008, 12:56
foei :sneaky:


ach kwestie van smaak, hoewel het wel gebruikelijk is om hem ervoor te zetten

David1223
16 juni 2008, 16:49
Heb net even mijn wah voor mijn Ds-1 en mijn muff gezet en ik kreeg een heel kut en speelgoedachtig geluidje.

dunnoaname
16 juni 2008, 17:00
Eer.. Met 'voor' bedoelt men dichter bij de gitaar, niet links van de distortion.
Ik vind als ik Gitaar-dist-wah heb dat het dan speelgoedachtig klinkt. Heel overdreven, synth achtig. Op zich best vet:p

David1223
16 juni 2008, 17:15
Ik heb dat juist andersom.
Dat speelgoedachtige heb ik dus bij: Gitaar » Wah » Distortion » Amp.

jonesd
16 juni 2008, 17:27
Toen ik nog een big muff op mijn bord had staan stond die ook voor de wah. Op de een of andere manier matchen een muff en een wah niet goed als de wah eerst komt..

Denniel
16 juni 2008, 17:36
Ja ik denk idd dat dit door de muff komt. Ik heb met geen enkele distortion dat effect. Meeste fuzzes willen voor in de keten, als je een buffer voor zet dan worden ze wazig (volgens mij).

Wel natuurlijk dat wazige "synth achtige geluid" als je je wah na je distortion zet zoals dunnoaname zegt.

Probeer het eens met gitaar -- muff -- wah -- ds1 -- amp. Zou ik zeggen.

EuroCinema
16 juni 2008, 17:38
Een fuzz en een wah, daar moet iets tussen toch? Anders klinkt het voor geen meter. Iets met impendantie of zo.

Mitch
16 juni 2008, 18:30
Dat heft dus o.a. de BYOC wah: een uitgangsbuffer. Die 'perst' het geluid als het ware door de fuzz hen die erachter geplaatst is. RMC heeft het tegenwoordig ook standaard aan boord, vroeger niet.
Vooral met fuzzfaces en in mindere mate big muffs kun je er goed last van hebben.

drap
16 juni 2008, 18:42
Maar hoe deed Hendrix dat dan? Dat vraag ik me serieus af.

Mitch
16 juni 2008, 18:49
Die zette 'm ook erachter. Ervoor kon niet, dat matchte voor geen meter.

pauld
16 juni 2008, 19:49
Ik heb gitaar >> 69 >> OCD >> RMC1

als volgorde,

met WAH ervoor klinken de fuzz/odd WAH combinaties ook niet

Mitch
16 juni 2008, 19:53
De '69 is dan ook een fuzzface ;)
Met een Picture wah zónder output buffer vóór een OCD heb ik overigens geen enkel probleem. Ja, een luxe probleem...

David1223
16 juni 2008, 20:31
Ja ik denk idd dat dit door de muff komt. Ik heb met geen enkele distortion dat effect. Meeste fuzzes willen voor in de keten, als je een buffer voor zet dan worden ze wazig (volgens mij).

Wel natuurlijk dat wazige "synth achtige geluid" als je je wah na je distortion zet zoals dunnoaname zegt.

Probeer het eens met gitaar -- muff -- wah -- ds1 -- amp. Zou ik zeggen.

Ja maar ik heb dat probleem ook als ik mijn Ds-1 achter mijn wah zet.

Ibanez666
16 juni 2008, 22:37
Misschien moet je je DS-1 wat minder schel instellen. Ik vind een DS-1 sowieso al wat schel, als je daarna nog een wah eroverheen gooit..

pannekoek
18 juni 2008, 20:28
ik heb gitaar - wah- muff- amp anders klinkt t voor geen meter