PDA

View Full Version : goeie distortionpedaal voor Jazzmaster-Fender TwinReverb



Sammislav
14 juni 2008, 12:50
Heeft iemand ervaring met het vinden van de juiste distortion/overdrive pedaal om een Jazzmaster door een twin reverb lekker te laten scheuren.

Ik heb momenteel een Boss DS-1 een SD-2 en die geven een zeer onverfijnd, modderige overdrive of distortion, ge moet ze al zeer luid zetten om ze iet of wat "in the face" te krijgen, maar dat lost de "modderige" sound niet op...

iemand voorstellen?

Fuhgawz
14 juni 2008, 12:57
Kun je misschien aangeven wat voor muziekstijl je speelt en welk budget je hebt?

Sammislav
14 juni 2008, 13:06
hoofdzakelijk speel ik rock/pop (air traffic, coldplay,peppers...)
en voor dat genre kan ik al veel doen met mijn Boss BD2 (met fatboost)
maar af en toe wil ik eens goed kunnen scheuren, zowel powerchords als riffs
(rage against the machine, danko jones,muse...) ook al is mijn set-up daar verre van ideaal voor, ik kan toch maar proberen zo dicht mogelijk in de buurt te komen he...

ivm budget: ik betaal voor de pedaal wat ze waard is... (no issue)

Ibanez666
14 juni 2008, 13:13
probeer de MI audio crunch box eens, erg veelzijdig van lichte crunch tot harde rock, veel gain en sustain en kan ook errug hard. Tussen de 109 en 119 nieuw

http://www.youtube.com/watch?v=zTdoq7FmLhQ eerste gedeelte met single coils, later met Les paul

dunnoaname
14 juni 2008, 13:43
De blackstar HT dist is zeker een aanrader om te testen. Zeer lekkere distortionsound.

the sure thing
14 juni 2008, 15:42
Fulltone Dist pro is voor op een cleane Fender versterker een prima aanrader.

arjanb01
14 juni 2008, 16:29
Probeer de Tri-amp van Radial Tone Bone, WAANZINNIG ding ! Wel wat duurder maar het geld meer dan waard, plus je kan een 4 kanaals situatie creeeren met je amp. Clean-twin reverb, Crunch: tone bone, Gain:tone bone, High-Gain: tonebone.

JeroenSchaaf
14 juni 2008, 17:27
Plexitone van Carl Martin, heb je direct 2 kanaals + boost!

MjS
14 juni 2008, 17:30
Hier nog een tevreden gebruiker van de MI Audio Crunchbox! Heb 'm zelf nieuw gekocht voor 99 euro. Gebruik 'm over het cleane kanaal van m'n Statesman (beetje tussen Vox en Fender-clean in) en dat werkt erg goed. Laatst ook over een wat moderner klinkende Koch Studiotone een vergelijkbaar resultaat. Zeker proberen!

jaspie
14 juni 2008, 18:23
direct drive van barber geeft mij wel lekkere resultaten op men fenderhotrod. Die amp is alleen nie heel vergelijkbaar met de twin