PDA

View Full Version : ff voorstellen



Snoberizer
14 juni 2008, 12:38
Eerst en vooral: hallo! :D

Ik ben Nico, ben 18 jaar oud en zou willen beginnen met (elektrische) gitaar spelen, ware het niet dat ik totaal nog geen gitaar heb :p

Dat brengt ons bij de reden waarom ik me hier heb aangemeld, kan ik op deze manier raad vragen aan de verder gevorderden :)

Meer valt er momenteel niet te zeggen, dat komt nog wel met de tijd... ;)

Mr.Fingers
14 juni 2008, 12:46
lees dan eerst de faq & "beginnnersgitaar"-topic door, anders krijg je garanti een bak "forumstront" over je heen


wees toch welgekomen! :D

Snoberizer
14 juni 2008, 12:53
Thx :p

Die had ik al gelezen, maar daar ligt de prijs nogal hoog... Ik had gedacht aan 250 tot 300 euro, maar dan met versterker erbij :p

chubbyfan
14 juni 2008, 12:56
welkom,en bedenk wel,goedkoop is duurkoop,vooral die starterspaketjes,NIET DOEN ,beter ff doorsparen en via marktplaats kopen,een goede versterker is ook belangrijk,ik denk aan een roland cube en een leuke middeklasser gitaar(het ligt eraan wat voor muziek je wilt spelen),ik denk als je leuk wilt beginnen je al gouw een 6,a,7 honderd kwijt bent(nieuw spul)

Mr.Fingers
14 juni 2008, 12:58
Versterker:
Roland Cube (15,20,30)

Gitaar:
Squier Standard Stratocaster
Squier Standard Fat Stratocaster (met humbucker in de brug)
Epiphone G400 "SG"

Als je wat kijkt op marktplaats, en je bent niet bang van 2e hands, lukt dit wel in je vooropgestelde budget


Blijf vooral ver weg van Keiper, STAGG!!!!!!!!!,...

Snoberizer
14 juni 2008, 13:16
Ik ben niet bang van tweedehands, als ik weet dat het prijs-kwaliteit in orde is. Een vriend van mij is al een jaar of 8 gitarist, maakt zijn gitaren ook zelf, dus die zou ik sowieso meenemen om de gitaar in kwestie te laten testen :)

De muziek die ik zou willen spelen, ... goh, in de trant van Metallica, Linkin Park, mss af en toe Green Day, ... maar zeker niet te hard :)

chubbyfan
14 juni 2008, 13:20
Ik ben niet bang van tweedehands, als ik weet dat het prijs-kwaliteit in orde is. Een vriend van mij is al een jaar of 8 gitarist, maakt zijn gitaren ook zelf, dus die zou ik sowieso meenemen om de gitaar in kwestie te laten testen :)

De muziek die ik zou willen spelen, ... goh, in de trant van Metallica, Linkin Park, mss af en toe Green Day, ... maar zeker niet te hard :)dan moet je een gitaar met humbuckers hebben (bc rich??)en niet met single coils(standaart stratocasters)

Snoberizer
14 juni 2008, 13:34
Ik zal een topic starten in het forum voor elektrische gitaren, dat is mss gemakkelijker ;)

chubbyfan
14 juni 2008, 13:38
Ik zal een topic starten in het forum voor elektrische gitaren, dat is mss gemakkelijker ;)
ik zal eerst dat topic ff doorlezen als ik jouw was,ze zijn hier nogal drammerig over beginnersvraagjes

Snoberizer
14 juni 2008, 15:56
Ik heb heel de FAQ al doorgelezen hoor ;) doe ik altijd vooraleer ik een vraag stel :p

Jaja, de voorbeeldige surfer... Maar word ik ook een voorbeeldig gitarist? :p