PDA

View Full Version : Buisje in de Tube King van IBANEZ



Herdjie
22 februari 2003, 18:59
Hey,

Ik was laatst meer informatie aan het zoeken over de Tube King van Ibanez en toen kwam ik dit artikel tegen:

http://www.guitargeek.com/gearview/27/

Hier staat dus dat niet elke Tube King hetzelfde klinkt? --> "From the factory, these are supplied with flighty chinese tubes that have a way of changing the character of each TK-999 quite drastically."

En hoeveel kost het dan om zo'n buisje te vervangen?

Herdjie

Mitch
22 februari 2003, 22:17
Ach, zal vast wel iets van waar zijn, maar bekijk het zo: als jouw Tube King goed klinkt in jouw oren, maar als je hem naast drie andere Tube Kings legt en die klinken net effe anders, wat is dan het probleem ???!!!

Ander buisje erin hangt af van de prijs van het buisje, kun je gewoon zelf vervangen. Ik heb er toevallig zelf nog een nieuwe Sovtek voor liggen van 14E, maar je hebt ook 12AX7's van 30E om maar wat te noemen.
Buisje had ik overigens eens gekocht toen ik dacht dat het buisje aan het doodgaan was (geluid werd slechter) maar het bleek later een kapotte opamp te zijn. Jammer, want dat is prijziger...
Maar ondanks dat er zo'n goedkoop rotbuisje inzit (volgens de "experts") bevalt de sound mij zo goed dat ik geen eens zin heb om de Sovtek te proberen.
Never change a winning team :wink: