PDA

View Full Version : sleuteltje



joskedentweede
13 juni 2008, 17:32
Gn'ers
De zadeltjes van mijn Telecaster moeten een beetje aangepast worden, want de E-snaar zoemt.
Nu heb ik geen sleuteltje meer om dat te doen, weet iemand of je deze gewoon in de winkel vindt of moet je daarvoor bij de gitaarwinkel zijn?
Groeten,
Jonathan

macwilliams
13 juni 2008, 17:34
Inbus sleuteltje?

Robin.ke
13 juni 2008, 17:35
Meestal zijn dat normale inbussleuteltjes, bij elke bouwmarkt verkrijgbaar.

joskedentweede
13 juni 2008, 17:38
ja, het inbussleuteltje.
Ik heb die hier allemaal al geprobeerd, maar ze zijn allemaal te groot.
Echt raar

2350
13 juni 2008, 17:56
Zal wel een Amerikaanse (niet metrische) maat zijn.........

DeiDRagonas
13 juni 2008, 17:57
Gamma?

Moet er wel zijn lijkt me...


Grt R!

macwilliams
13 juni 2008, 18:29
Ga even naar een ijzerwaren/gereedschappen zaak en vraag naar inchmaten inbus sleuteltjes. Facom heeft hele goeie en snap-on. Anders gedore. Neem niet van die bouwmarkt sleuteltjes. Anders word je volgende topic: Inbusboutjes verziekt wat te doen....

Mocht het wel metrisch zijn dan is het waarschijnlijk maat 1 of 1,5.

joskedentweede
13 juni 2008, 19:59
OK, bedankt :)

Agent_Smith
13 juni 2008, 22:23
Ja klopt. Is echt heel klein. Idd 1 of 1,5 mm

wietse
13 juni 2008, 22:36
Neem niet van die bouwmarkt sleuteltjes. Anders word je volgende topic: Inbusboutjes verziekt wat te doen....



waarom niet?
als je zo'n boutje vernielt dan ben je wel erg bot bezig, zoveel kracht heb je niet nodig .

macwilliams
14 juni 2008, 08:15
waarom niet?
als je zo'n boutje vernielt dan ben je wel erg bot bezig, zoveel kracht heb je niet nodig .
Dat dacht ik ook, maar de inbusboutjes van die maat kunnen niet zo veel hebben.
Dat heb ik helaas zelf ondervonden aan een van mijn eigen gitaren. Ik moest er eentje
bijstellen en kon niet direkt het juiste sleuteltje (lees dure en daardoor preciezer)vinden.
Wel vond ik zo'n goedkoop ding van de zelfde kwaliteit als die ze bij de gitaar
zelf leveren. Deze paste wel maar niet nauwkeurig genoeg. En toen wastie stuk..

Ik weet niet hoe oud betreffende gitaar is maar dat speelt ook wel een beetje een
rol. Die van mij was al wel een oudje.


Ik hoop dat je vraag niet retorisch was :hippie:

joskedentweede
14 juni 2008, 11:24
Gitaar is maar een jaartje oud.

bert k
14 juni 2008, 15:45
Dat zegt niks. Als ze voor de boutjes een zachtere staalsoort hebben gebruikt dan je sleuteltje draai je dat boutje zomaar rond.

O ja, en let op, het is dus geen 1 of 1,5 mm, zoals iemand riep, maar een inchmaat!

macwilliams
14 juni 2008, 16:43
Ga even naar een ijzerwaren/gereedschappen zaak en vraag naar inchmaten inbus sleuteltjes. Facom heeft hele goeie en snap-on. Anders gedore. Neem niet van die bouwmarkt sleuteltjes. Anders word je volgende topic: Inbusboutjes verziekt wat te doen....

Mocht het wel metrisch zijn dan is het waarschijnlijk maat 1 of 1,5.

zoals ik eerder heb gezegd!!!!!

macwilliams
14 juni 2008, 16:45
Dat zegt niks. Als ze voor de boutjes een zachtere staalsoort hebben gebruikt dan je sleuteltje draai je dat boutje zomaar rond.

O ja, en let op, het is dus geen 1 of 1,5 mm, zoals iemand riep, maar een inchmaat!
Voor boutjes worden juist vaker een zachtere staalsoort gebruikt zodat het boutje het eerder begeeft dan het object waar je het indraait. Uitzonderingen daargelaten.