PDA

View Full Version : Blackstar op KOCH



stevie_vp
13 juni 2008, 13:31
Hey gasten!

Ik heb met m'n koch powertone II een beetje problemen met door
de mix heen te komen, nou kan ik dit wel oplossen met midshift aan,
eq-en e.d. maar vind hem dan te fuzzy worden...

Nu leek t mij een goed idee om de blackstar dual HT op m'n cleane
kanaal te gooien en dan gewoon de 2 kanalen van de ht dual te gebruiken...

Heeft iemand hier ervaring mee? En zou dit wellicht mijn "prik" probleem
verhelpen..?

PS: Heb al veel clipjes van de ht gehoord, erg onder de indruk.
PS2: Muziekstijl diek speel: Foo fighters, taking back sunday, green lizard..

Kim Wilson
13 juni 2008, 13:34
Wat ik erover gehoord/gelezen heb, is dat het idd een hartstikke mooi pedaal is, maar door de gedeelde instellingen is er niet echt een goed compromis te vinden. De H&K Tubefactor heeft dat ook, maar daar heb ik dat niet als storend ervaren. De HT Dual heb ik zelf niet getest, de H&K heb ik wel zelf gehad.

AART
13 juni 2008, 14:00
Misschien eens kijken naar een andere amp.

En als je de kanelen van de HT dual wil gebruiken kan je de HT dual beter in de fx return prikken(mits seriele loop) en de voortrap van de koch bypassen.

stevie_vp
13 juni 2008, 17:18
Ja in de loop was ook eigenlijk de bedoeling... :)

Iemand ervaringen met de gedeelde eq op de ht evt?

yhcmarc
13 juni 2008, 19:06
midshift klinkt als een midcut? Probeer eens minder gain en volume op je individuele kanalen, mid ver open, master verder open en gewoon lekker stevig aanslaan op je gitaar met een hard plectrum. Wordt je sound lekkerder en dynamischer van en is over het algemeen ook een stuk beter te horen.

dunnoaname
14 juni 2008, 10:24
Ik denk dat het een beetje zonde is om zoon brute amp als een koch helemaal niet te gebruiken hoe hij bedoeld is. Misschien is dit met een EQ of midboostende OD zoals een Tubescreamer wel veel beter op te lossen. HEb je dat al geprobeerd?

Edit: Laat het duidelijk zijn dat ik blackstar pedalen SUPERVET vind, maar mischien is het niet het juiste pedaal voor deze situatie.

Liquid_Metal
14 juni 2008, 10:31
ik gebruik zelf een Blackstar Distortion X omdat ik de normale en de dual te mild vind. maar ik speel redelijk harde metal, dus als je lichtere muziek speelt kom je er waarschijnlijk wel. Het zijn heerlijk dynamische pedaaltjes dus zeker de moeite waard. Of ze op jouw amp passen is natuurlijk proberen, maar als je de sound van je amp de moeite waard vind zal de Dual deze alleen maar beter laten klinken.
Zelf speel ik via een preamp van de Boss GT-8 en dan over tweemaal een Marshall Valvestate.
De Dual klonk zeer goed alleen kwam alleen de boost (2e kanaal) in de buurt van wat ik zocht. 1e kanaal was voor mij veel te mild. Maar ik weet niet of je m wel als clean kunt gebruiken...
kun je een Blackstar pedaal als preamp gebruiken? als je m bypasst geeft ie toch een true bypass? dus dan speel je zonder preamp...

stevie_vp
20 juni 2008, 16:26
midshift klinkt als een midcut? Probeer eens minder gain en volume op je individuele kanalen, mid ver open, master verder open en gewoon lekker stevig aanslaan op je gitaar met een hard plectrum. Wordt je sound lekkerder en dynamischer van en is over het algemeen ook een stuk beter te horen.

Nee, misschien verkeerd overgekomen, als ik dus minder gain, mid ver open,
mid shift aan, en master op 100% zet komt ie prima door de mix.
Probleem is dat alleen dat de vervelende ietswat fuzzy korrel van de koch
dat teveel naar voren komt. Ofterwel het geluid word krasserig, body-loos,
en dat soort termen.... Dit is dus een syndroom die je niet uit deze versterker krijgt... Puur een smaakverschil qua textuur tussen mij en koch. ;)

Verder zou een ts9 oid kunnen helpen als mid booster, maar heb geen zin in
gezeik met meerdere pedalen e.d. Daarom dacht ik dus.. ik hou de koch op clean, en zet gewoon die blackstar voor me snufferd neer...

Erik70
20 juni 2008, 16:53
Ik heb toevallig gisteren een blackstar ht dual gekocht. Ik kan je zeker aanraden deze eens te testen. Hij heeft absoluut niet dat koch-geluid. Er zit zeker meer mid en compressie in. Presies dat wat de koch (ook naar mijn smaak) mist. Ik heb een koch gekad en was blij met het clean. Uit het drivekanaal heb ik nooit een sound naar mijn smaak kunnen halen.
Momenteel speel ik over een vernet plexi50 en de blackstar maakt daar in een keer een 3-kanaals amp van!!

Voorlopig ben ik een gelukkig mens!

x.a.d
20 juni 2008, 20:52
@Erik70,

Heb jij er last van dat er maar 1 toonregeling op zit?? kun je dan wel 2 lekker sounds maken???Zit er zelf namelijk ook aan te denken.

yhcmarc
21 juni 2008, 00:05
Nee, misschien verkeerd overgekomen, als ik dus minder gain, mid ver open,
mid shift aan, en master op 100% zet komt ie prima door de mix.
Probleem is dat alleen dat de vervelende ietswat fuzzy korrel van de koch
dat teveel naar voren komt. Ofterwel het geluid word krasserig, body-loos,
en dat soort termen.... Dit is dus een syndroom die je niet uit deze versterker krijgt... Puur een smaakverschil qua textuur tussen mij en koch. ;)

Verder zou een ts9 oid kunnen helpen als mid booster, maar heb geen zin in
gezeik met meerdere pedalen e.d. Daarom dacht ik dus.. ik hou de koch op clean, en zet gewoon die blackstar voor me snufferd neer...

Waarom ga je dan niet eens rondkijken voor een andere amp? Lijkt me eerlijk gezegd een betere oplossing. Ik had ooit hetzelfde met mijn Koch (eerste serie powertone) en had er daarnaast ook redelijk wat problemen mee, viel vaak uit enzo. Ben overgestapt op marshall en wil niets anders meer, misschien voor erbij ;) hehe .. maar mijn main amp blijft toch altijd wel mijn marshall gok ik.

Erik70
21 juni 2008, 11:44
@Erik70,

Heb jij er last van dat er maar 1 toonregeling op zit?? kun je dan wel 2 lekker sounds maken???Zit er zelf namelijk ook aan te denken.


Er zit inderdaad maar 1 toonregeling op, maar wel voor beide kanalen afzonderlijke gain en level. Als je op het crunchkanaal je sound maakt klinkt het leadkanaal met dezelfde instellingen net ietsje vetter en donkerder, maar ik vind het goed in balans.
Dit is ook zoals ik mijn crunch en leadkanaal zou willen, dus voor mij is het dus geen probleem.

Als je echt twee zeer verschillende sounds zoekt zou ik twee afzonderlijke pedalen aanbevelen....blijft een kwestie van smaak.

Samder
21 juni 2008, 20:44
Ik heb sinds kort ook een KOCH (twintone head + 2×12 cab closed back) en ik het op het gain+ kanaal inderdaad ook last van een wat "korrellig/krasserig/overdreven veel top hoog" geluid. Als ik mijn Maxon Od808 voluit zet op het clean kanaal, heb ik hier nog steeds last van... Wil dit zeggen dat KOCH nou eenmaal zo reageert op hogere gain pedalen? Of kan een ander pedaal (fulltone OCD??? of iets dergelijks) dit "probleem" verhelpen??

Dat zou ik graag even willen weten

stevie_vp
22 juni 2008, 00:22
Waarom ga je dan niet eens rondkijken voor een andere amp? Lijkt me eerlijk gezegd een betere oplossing. Ik had ooit hetzelfde met mijn Koch (eerste serie powertone) en had er daarnaast ook redelijk wat problemen mee, viel vaak uit enzo. Ben overgestapt op marshall en wil niets anders meer, misschien voor erbij ;) hehe .. maar mijn main amp blijft toch altijd wel mijn marshall gok ik.

Ja.. heb ik ook al gedaan...

Zou zo een single recto kopen, 2e hands, voor 1200 e ofzo
en denk ook wel zoiets voor me koch te krijgen...
dus dat zou chill zijn..

Maar single rectos komen niet zo heeel veel voor 2ehands.. en
vraag me af ik de koch makkelijk kwijt krijg....

robzilla
22 juni 2008, 01:24
He Stevie, alles lekker jongen?

Ik blijf het je zeggen, probeer nou eens eerst een betere gitaar voordat je eventueel je amp gaat verwisselen. Ik denk dat dat je sound erg zal verbeteren. Je basis is dan gewoon beter. Wat er niet in gaat komt er ook niet uit..

Je mag mijn Les Paul best een keertje lenen. Die klonk wel vrij bruut op die Koch toen in Unitas of niet? Ik was iig wel tevreden..

Baker
22 juni 2008, 10:10
mmm, misschien een goedbedoelde post hoor,
maar het probleem zoals TS het omschrijft heeft niks met een andere gitaar te maken....

Als je die Koch korrel zat bent dan doe je er goed aan om die Koch in te ruilen voor iets wat je beter aanstaat.

Samder
22 juni 2008, 18:29
Ik heb sinds kort ook een KOCH (twintone head + 2×12 cab closed back) en ik het op het gain+ kanaal inderdaad ook last van een wat "korrellig/krasserig/overdreven veel top hoog" geluid. Als ik mijn Maxon Od808 voluit zet op het clean kanaal, heb ik hier nog steeds last van... Wil dit zeggen dat KOCH nou eenmaal zo reageert op hogere gain pedalen? Of kan een ander pedaal (fulltone OCD??? of iets dergelijks) dit "probleem" verhelpen??

Dat zou ik graag even willen weten


Sorry voor de Bumb, maar wil er toch even antwoord op

arjanb01
22 juni 2008, 19:13
Misschien een heel gek idee, maar is het misschien handig om een andere speakerkast onder die Powertone van hem te zetten ? Ik denk dat een andere speakerkast al wonderen kan doen wat betreft meer mids.

stevie_vp
22 juni 2008, 23:56
mmm, misschien een goedbedoelde post hoor,
maar het probleem zoals TS het omschrijft heeft niks met een andere gitaar te maken....

Als je die Koch korrel zat bent dan doe je er goed aan om die Koch in te ruilen voor iets wat je beter aanstaat.

Hij heeft wel een punt moet ik zeggen, met zijn les paul klonk ie een heel stuk beter, hij klinkt sinds m'n nieuwe firebird ook wel een stuk beter...Maar het karakter blijft me toch ietswat tegenstaan denkik.. misschien

@ robzilla:
Hey gozer! Alles chill hoor :)
Merk idd wel dat ie met betere gitaren stabieleren en beter klinkt, maar
ga toch puur voor textuur die balckstar maar is testen...
Agg je blijft bezig he? ;)

Samder
23 juni 2008, 08:11
laat even horen wat je ervan van vond als je hem eenmaal getest hebt. Ben benieuwd

stevie_vp
23 juni 2008, 13:04
laat even horen wat je ervan van vond als je hem eenmaal getest hebt. Ben benieuwd

Ga hem als t goed is vanavond op m'n eigen setje in me eigen oefenruimte testen! :) Ill keep you posted!

robzilla
23 juni 2008, 18:56
Hij heeft wel een punt moet ik zeggen, met zijn les paul klonk ie een heel stuk beter, hij klinkt sinds m'n nieuwe firebird ook wel een stuk beter...Maar het karakter blijft me toch ietswat tegenstaan denkik.. misschien

@ robzilla:
Hey gozer! Alles chill hoor :)
Merk idd wel dat ie met betere gitaren stabieleren en beter klinkt, maar
ga toch puur voor textuur die balckstar maar is testen...
Agg je blijft bezig he? ;)

Ik wist niet dat je een Firebird gekocht hebt joh.. Wat voor eentje heb je?

Als ik klaar ben met mn tentamens kom ik anders wel even een keertje met mn Les Paul langs in de oefenruimte. Ben ook wel benieuwd naar die Firebird nu ;) Jullie oefenen op zaterdag toch?

Misschien allemaal een beetje offtopic dus laten we even contact houden via msn ofzo! Cheers..

stevie_vp
24 juni 2008, 01:07
jo!

Een epi firebird.. met mini hb's.. chilll ding.
Had al een threadje erover geopend:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108206

Lijkt me cool, keertje hangen in de oefenruimte!
Oefenen alleen op maandag avond... greets

(excuses voor off topic :))

Samder
25 juni 2008, 20:38
Ga hem als t goed is vanavond op m'n eigen setje in me eigen oefenruimte testen! :) Ill keep you posted!

En en en?!! ;)

stevie_vp
25 juni 2008, 22:55
hehe .. shit... repetitie was gecancelled... volgende week.. i promise ;)

stevie_vp
29 augustus 2008, 13:07
En en en?!! ;)

Zo.. duurt ff :) Laatst toch een blackstar op m'n koch geprobeerd.
Helaas hadden ze de htdual niet liggen. Wel de HT-Dist.

Dus pedaaltje eerst maar ff voor me preamp gezet.
Kreeg meteen een lekker geluid eruit. Erg fijne
gecompresseerde strakke mids. Met veel body.
Gaf meer druk en karakter als de koch dist.
Het leek zonder meespelende band niet op heel
veel verschil eigenlijk. Maar met de band erbij zijn
die paar grammetjes mids toch wel hét verschil...

Alsnog merkte ik wel dat ik over een koch speelde.
Hij moest wel flink hard voordat t lekker ging klinken...
Maar dan was het ipv hoorbaar hard ook echt mooi hard :)

En nu dus de vraag... pedaaltje voor me koch, en de hele amp
eigenlijk niet geruiken. Of toch maar die single recto? ;)

Jimwoud
29 augustus 2008, 13:28
Zo.. duurt ff :) Laatst toch een blackstar op m'n koch geprobeerd.
Helaas hadden ze de htdual niet liggen. Wel de HT-Dist.

Dus pedaaltje eerst maar ff voor me preamp gezet.
Kreeg meteen een lekker geluid eruit. Erg fijne
gecompresseerde strakke mids. Met veel body.
Gaf meer druk en karakter als de koch dist.
Het leek zonder meespelende band niet op heel
veel verschil eigenlijk. Maar met de band erbij zijn
die paar grammetjes mids toch wel hét verschil...

Alsnog merkte ik wel dat ik over een koch speelde.
Hij moest wel flink hard voordat t lekker ging klinken...
Maar dan was het ipv hoorbaar hard ook echt mooi hard :)

En nu dus de vraag... pedaaltje voor me koch, en de hele amp
eigenlijk niet geruiken. Of toch maar die single recto? ;)
Als je hem clean met pedaal wilt gebruiken is eigenlijk wel zonde. Zou hem dan verkopen en toch een andere amp kopen.

Lexvandoef
29 augustus 2008, 13:29
Eigenlijk is het op de een of andere manier wel zonde als je die koch gebruikt als veredelde powermap he ;)

Anders zet je je combi even naast een single recto, hoor je gelijk wat je moet doen ;)

stevie_vp
29 augustus 2008, 15:30
Eigenlijk is het op de een of andere manier wel zonde als je die koch gebruikt als veredelde powermap he ;)

Anders zet je je combi even naast een single recto, hoor je gelijk wat je moet doen ;)

Hehe ja ik ben wel fan van de recto. is alleen moeilijk om hem naast me setje
in me eigen oefenruimte te krijgen..