PDA

View Full Version : Gibson Flying V



JimiDylan
13 juni 2008, 12:41
Ik zit erover te denken om er zo eentje te kopen, omdat ze gewoon supervet zijn :D, eventueel een faded, maar ik heb nog nooit de kans gehad om er op een te spelen. Zijn er hier Gibson Flying V eigenaren die wellicht hun mening zouden willen delen met mij? Thanks

RoelTM
13 juni 2008, 12:47
DOEN! die dingen zijn echt geweldig (qua uiterlijk dan) ;)
en er is vast wel ergens een gitaarwinkel in de buurt waar ze er een hebben, kun je 'm zelf uittesten...
dat is altijd nog beter dan te vragen wat een ander ervan vindt..

Squier4ever
13 juni 2008, 12:50
geen eigenaar, maar heb er wel eens op gespeeld en ik vind ze geweldig. ook zittend gaat prima, maar is toch makkelijker met een andere gitaar. qua uiterlijk zijn ze iig superfantastisch!

Braindead
13 juni 2008, 13:51
Heb er ook op gespeeld en speelt lekker. De body vorm vind ik echter onmogelijk (doch optisch vet). Ga hem eerst eens proberen zou ik zeggen. Dikke kans dat je er toch niet aanwilt.

JimiDylan
13 juni 2008, 15:16
En qua tone? Ik kan me herinneren van school of rock (die scene waar de kids voor het eerst rock-instrumenten vasthouden) dat die V heel erg dof en vet klonk, dat vond ik opzich wel cool, maar niet echt mijn ding, maar ja, daar heb ik een Fender Strat voor ;)

Deze doe ik eigenlijk meer voor de scheur. Ik maak met mijn band een beetje hippy-achtige hard-rock met soms een vleugje metal, qua solo geluid ben ik erg fan van Page, Blackmore en Van Halen, maar Les Pauls zijn zo goddamn standaard :P (en duur :sssh: ) Denk jullie dat ik zoiets eruit kan halen? De tone die Kirk Hammet eruit haalt (Ja ik ben een metallica-fan) vind ik echt bagger...

En bereikbaarheid? Ziet er erg chill uit, vanwege die uithammen lijkt me dat echt supermakkelijk. Ze schijnen ook heel dun te zijn, klopt dat?

Btw, normaal gesproken zou ik er inderdaad eentje gaan checken, maar helaas heb ik daar vanwege prive redenen niet echt tijd voor, maar ja, kheb wel internet, dus daar schakel ik jullie in ;)

Nocki
13 juni 2008, 15:20
hahaha... tegenvergestelde van inham is uitham :)

Heb zelf een aantal keer op de flying V gespeeld en het zijn lekkere gitaren. gewoon doen! zo erg als bij SoR klinkt ie niet hoor.

richwoodplayer
13 juni 2008, 15:22
de gitaar klinkt ongeveer zo ;):p
http://youtube.com/watch?v=N8GoPj3Cq0E

Squier4ever
13 juni 2008, 15:31
En qua tone? Ik kan me herinneren van school of rock (die scene waar de kids voor het eerst rock-instrumenten vasthouden) dat die V heel erg dof en vet klonk, dat vond ik opzich wel cool, maar niet echt mijn ding, maar ja, daar heb ik een Fender Strat voor ;)

Deze doe ik eigenlijk meer voor de scheur. Ik maak met mijn band een beetje hippy-achtige hard-rock met soms een vleugje metal, qua solo geluid ben ik erg fan van Page, Blackmore en Van Halen, maar Les Pauls zijn zo goddamn standaard :P (en duur :sssh: ) Denk jullie dat ik zoiets eruit kan halen? De tone die Kirk Hammet eruit haalt (Ja ik ben een metallica-fan) vind ik echt bagger...

En bereikbaarheid? Ziet er erg chill uit, vanwege die uithammen lijkt me dat echt supermakkelijk. Ze schijnen ook heel dun te zijn, klopt dat?

Btw, normaal gesproken zou ik er inderdaad eentje gaan checken, maar helaas heb ik daar vanwege prive redenen niet echt tijd voor, maar ja, kheb wel internet, dus daar schakel ik jullie in ;)

vanuit veldhoven ben je in een halfuur fietsen bij feedback. zijn niet superdun, maar ook niet heel dik. check ook zeker de Dean V's eens, zijn ook mooi alleen headstock moet je van houden.

JimiDylan
13 juni 2008, 15:34
Goddamned, foking youtube is geblockt, aargh :P We hebben trouwens ook geen speakers :angry: Ah well, thanks anyways, kluister vanavond wel ff ;)

richwoodplayer
13 juni 2008, 15:35
Goddamned, foking youtube is geblockt, aargh :P We hebben trouwens ook geen speakers :angry: Ah well, thanks anyways, kluister vanavond wel ff ;)

nouja, het ging niet echt om het geluid, alleen mar dat het een big ass flying v was :D
echt groot, toch wel vet geluid in

QueenSRVJW
13 juni 2008, 15:50
de gitaar klinkt ongeveer zo ;):p


Of zo...

http://youtube.com/watch?v=RnrXiaPVeHY

Ik weet alleen niet zeker of hij dit nummer gewoon met zijn Red Special heeft ingespeeld of met deze gitaar.

Riky
13 juni 2008, 17:01
nummer is ingespeeld met red special:)

en dan nog is dit een slecht voorbeeld van hoe een V klinkt:)

owjah... het is ook geen Gibson dus...

allochthomas
13 juni 2008, 17:01
zit zelf ook te twijfelen. zal ik een flying v kopen of een volledig gestripte les paul studio?

JimiDylan
13 juni 2008, 17:05
vanuit veldhoven ben je in een halfuur fietsen bij feedback. zijn niet superdun, maar ook niet heel dik. check ook zeker de Dean V's eens, zijn ook mooi alleen headstock moet je van houden.
I know, maar ik heb de laatste tijd vanwege prive redenene zelfs daarvoor geen tijd kunnen vinden, ik ga het binnenkort wel weer doen, maar zo ben ik een beetje voorbereid ;). En inderdaad die Headstock van Dean vind ik lelijk! De gitaren zijn wel mooi though, helaas heb ik ook nog het primitieve vooroordeel dat Gibsons en Fenders altijd beter zijn :sssh:

JimiDylan
13 juni 2008, 17:06
zit zelf ook te twijfelen. zal ik een flying v kopen of een volledig gestripte les paul studio?
Les Paul studio's zonder binding zijn ugly, alleen de BFG kan nog wel maar zo'n gestripte studio heeft echt een cheap-ass uitstraling.

allochthomas
13 juni 2008, 17:08
dat is nou precies wat mij een beetje tegen houd, als ik voor een les paul ga wil ik wel een standaard, maar die prijs. de fade v is trouwens nog goedkoper, slechts 550 euro's bij thomann

JimiDylan
13 juni 2008, 17:30
dat is nou precies wat mij een beetje tegen houd, als ik voor een les paul ga wil ik wel een standaard, maar die prijs. de fade v is trouwens nog goedkoper, slechts 550 euro's bij thomann
:rockon: Die link ga ik ff zoeken :D

allochthomas
13 juni 2008, 17:34
niet nodig: http://www.thomann.de/nl/gibson_flying_v_faded.htm is toch geen geld? kan iemand misschien wat meer over die humbuckers vertellen?

Nocki
13 juni 2008, 17:37
gibson standard faded heb je al vanaf 1250...... :)

JimiDylan
13 juni 2008, 17:48
gibson standard faded heb je al vanaf 1250...... :)
Kerel, dat is meer als het dubbele, ik moet wel kunnen blijven zuipen en smoken he :P

Nocki
13 juni 2008, 17:50
Priotiteiten... :)

allochthomas
13 juni 2008, 19:39
heb daarnet even de kans gehad om bij feedback een fly v faded en een les paul studio te kunnen bespelen. beide waren dusdanig verwaarloosd dat ik er niet zo veel van kan zeggen, maar wat mij op viel bij de flying v was dat de nek aanvolede also iemand er een laag grondverf overheen heeft gesmeten.

ccc
13 juni 2008, 19:56
Of zo...

http://youtube.com/watch?v=RnrXiaPVeHY

Ik weet alleen niet zeker of hij dit nummer gewoon met zijn Red Special heeft ingespeeld of met deze gitaar.

Of zo...
http://youtube.com/watch?v=h5dpp2iCRwM

Albert King is reden genoeg om een V te kopen....

richwoodplayer
13 juni 2008, 22:17
lol, blues op een flying v :satisfie:
dacht dat het een gitaar was die alleen in metal en rock werd gebruikt :hippie:

joskedentweede
13 juni 2008, 22:49
Heb je nog nooit van Albert King gehoord? :chicken:

richwoodplayer
13 juni 2008, 23:16
nee, wel van BB king.
het begint eigenlijk nu pas dat ik me een beetje begin te verdiepen in de blues en om het te spelen :hippie:

cas121
14 juni 2008, 00:25
Ik heb een flying V 67 ri, dus gewoon de standaard V... Dat ding speelt echt heerlijk, het is even wennen aan de bodyvorm maar daarna kan je hem gewoon niet laten staan.

bereikbaarheid op de hoge posities is echt super, verder gewoon de redelijk dikke gibson hals van de 90's (ergens tussen een 50's en 60's in).