PDA

View Full Version : 2 gitaren in Boss GT-6



Dootch
13 juni 2008, 10:02
Dit wordt moeilijk om uit te leggen...

Ik wil twee gitaren in één GT6 insturen zodat beide dus het zelfde effect ondergaan. (in dit geval preset effect 13-2)

Eerst geprobeerd met een jack met twee ingangen rechtstreeks op de boss maar dat gaat niet omdat de volumeknop op de ene gitaar dan het volume van de andere beïnvloedt.

Nu probeerde ik het volgende:
a) twee gitaren in mijn mengpaneel (stel ingang 1 en 2).
b) aux1 volumes van 1 en 2 open
C) schuifregelaars van 1 en 2 dicht
d) send aux 1 open en jack van send aux 1 naar de input van GT6
e) mono out van GT6 naar ingang 3 van de mengtafel en daar de schuifregelaar gebruiken en niet de aux 1.

Conclusie: met 1 gitaar gaat het... maar met twee gitaren krijg ik vreemde dingen; stel ik speel een losse 1ste E snaar op gitaar 1 en gitaar 2 valt in met een volledig E akkoord dan valt het volume van de 1ste gitaar tot de helft terug of zelfs volledig weg. (en omgekeerd ook hoor) Ik krijg gewoon gekke dempingen en wegvallen van klanken.

Nu heb ik al ondervonden dat de GT6 bij bepaalde effecten slechts één noot tegelijk kan bewerken. Bijvoorbeeld transponeren (ik speel een C en de GT6 geeft een D) kan slechts op 1 noot tegelijk en niet op de 6 snaren tegelijk.

Maar effect als een distortion gaat natuurlijk wel op 6 snaren tegelijk. Maar misschien niet op 12 snaren tegelijk? Kan het dat de "bandbreedte" van de GT-6 te beperkt is om zoveel golfjes tegelijk te processen?
Ik heb via de input utility van de GT6 gecontroleerd en het signaal dat van de aux1 komt geeft de zelfde uitwijking op de input indicatorlichtjes als een direct ingeplugde gitaar.

Doe ik iets fout of is de GT-6 gelimiteerd?

Mijn mengpaneeltje is een MG16/6FX van yamaha.

Dootch
18 juni 2008, 22:24
Bump me zelf even. :sneaky:

Is er niemand die ooit ook als eens twee gitaren door 1 (digitaal) effect heeft proberen sturen? :cooler:


Ik weet het, ik ben een knoeiertje en wil al die dingen steeds proberen. Maar ik speel dikwijls samen met mijn zoontje en heb geen zin om nog eens 400 euri aan een tweede boss te geven... Die mannen zijn al rijk genoeg.

Geoffrey
18 juni 2008, 22:30
Ik weet dat je twee gitaren kan aansluiten op een Roland GP-16.. maar met die GT6 kan ik je niet helpen.
Vind je niets terug in de handleiding?

pannekoek
18 juni 2008, 22:37
Bump me zelf even. :sneaky:

Is er niemand die ooit ook als eens twee gitaren door 1 (digitaal) effect heeft proberen sturen? :cooler:


Ik weet het, ik ben een knoeiertje en wil al die dingen steeds proberen. Maar ik speel dikwijls samen met mijn zoontje en heb geen zin om nog eens 400 euri aan een tweede boss te geven... Die mannen zijn al rijk genoeg.

de 2de gitarist van me band heeft ook een boss gt6 en volgens hem kan dat makkelijk, zelf nooit geprobeerd omdat ik toen me eigen stack meenam naar het optreden omdat we anders toch een probleem kregen met t zelfde volume enzo

TimmU
18 juni 2008, 23:24
Heeft die GT-6 geen stereo input?

Dootch
19 juni 2008, 13:28
Heeft die GT-6 geen stereo input?


Gewoon 1 jack als input :o
http://www.bosscorp.co.jp/PRODUCTS/EN/GT-6/specs.html

MarkV
19 juni 2008, 13:39
Bump me zelf even. :sneaky:

Is er niemand die ooit ook als eens twee gitaren door 1 (digitaal) effect heeft proberen sturen? :cooler:


Koop een soort AB box waarbij je twee signalen tegelijkertijd naar een bron kan sturen. Dacht dat het een A/B/Y box heette. Morley heeft er i.i.g. eentje, maar er zullen er vast meer zijn.

Denniel
19 juni 2008, 14:05
Hmm, als je het mij vraagt zit je te knoeien. Als je twee gitaren door een effect wil laten gaan EN je wilt niet dat het 1 signaal wordt, dan moet je een effect met twee kanalen hebben.

Elke andere oplossing zorgt er volgens mij voor dat je signaal "ge-blend" wordt. Je kan er dus best twee gitaren in sturen, maar je krijgt er nooit twee gitaren uit. Correct me if I'm wrong.

Als het voor je zoontje is dan kan je altijd nog geld aan behringer geven of een tweede hands me50 op de kop tikken ofzo? :satisfie:

Valoosj
19 juni 2008, 14:28
Ik ging normaal pas binnenkort mijn eenvoudig mixertje maken, maar ik zal het vanavond even doen als ik tijd heb. Daarmee kan je 2 inputs hebben die naar 1 output gaan. Elk kanaal heeft afzonderlijke volumeregeling. Hopen voor jou dat dit de oplossing is, want dit kost geen 400 euro.


EDIT: lees net opnieuw je post en je hebt al een mengpaneel. Mijn post is dus zinloos. :)

FNaRK
19 juni 2008, 14:57
en heb geen zin om nog eens 400 euri aan een tweede boss te geven... Die mannen zijn al rijk genoeg.

wat kost een 2e hands GT6 tegenwoordig :stop:


of anders koop je een fijne Digitech 2120 voor jezelf (weet er toevallig nog 1 goedkoop te staan) en de GT6 voor je zoon