PDA

View Full Version : vraagje over Mesa Boogie amps



bagheera
13 juni 2008, 00:30
Hello iedereen,

Vraagje over de mesa boogie amps.
Stel ik zoek een mesa boogie met een hele mooie clean sound ook wanneer volume hoog staat.
Die amp moet tegelijk kunnen scheuren in distortion echt sustain geven die noten moeten maar blijven en blijven aanhouden.

Welk type Mesa Boogie zoek ik gewoon even om jullie mening te toetsen hoor.
Ik zal hem mij jammer genoeg niet kunnen betalen nog niet tenminste.
Ik zou wel willen gaan testen om het uit te proberen maar in de winkel zijn ze niet zo scheutig om even een jonge gast alle mesa boogies te laten proberen om daarna te horen " Sorry ik zit een beetje krap deze maand "

laat het maar weten

greets
bagheera

Misery Signals
13 juni 2008, 00:41
Mesa met echt mooie clean is Blue Angel, Lonestar.

Mesa met lekkere distortion is Mark IV, Rectifier, Stiletto.

Beste van beide werelden is de Mark IV.

MS

AART
13 juni 2008, 00:58
Mesa met echt mooie clean is Blue Angel, Lonestar.

Mesa met lekkere distortion is Mark IV, Rectigier, Stiletto.

Beste van beide werelden is de Mark IV.

MS

Hangt van je smaak af imo, die dingen die je opnoemt zijn nogal verschillend.

Misery Signals
13 juni 2008, 01:02
Alles is smaak. Er is ook voor mij geen Mesa die een echt mooie clean met een echt mooie distortion heeft. Telkens één van beide wel..

MS

Orpheo
13 juni 2008, 02:40
Alles is smaak. Er is ook voor mij geen Mesa die een echt mooie clean met een echt mooie distortion heeft. Telkens één van beide wel..

MS

niet mee eens. de mark4 heeft een geweldige scheur en een prachtig warm clean. lekkerste clean die ik tot nu toe heb gehoord.

andoni
13 juni 2008, 10:49
Hello iedereen,

Vraagje over de mesa boogie amps.
Stel ik zoek een mesa boogie met een hele mooie clean sound ook wanneer volume hoog staat.
Die amp moet tegelijk kunnen scheuren in distortion echt sustain geven die noten moeten maar blijven en blijven aanhouden.

Welk type Mesa Boogie zoek ik gewoon even om jullie mening te toetsen hoor.
Ik zal hem mij jammer genoeg niet kunnen betalen nog niet tenminste.
Ik zou wel willen gaan testen om het uit te proberen maar in de winkel zijn ze niet zo scheutig om even een jonge gast alle mesa boogies te laten proberen om daarna te horen " Sorry ik zit een beetje krap deze maand "

laat het maar weten

greets
bagheera
Simpel, een Mark 4 of een Roadster (of Roadking, maar die is erg duur). Beiden hebben een erg goed clean kanaal (de Roadster misschien zelfs nog iets beter, het Lonestar-clean) en een waanzinnige scheur.

Mark 4: strakke, droge distortion met veel sustain, zingende leads.

Roadster: Rectifier-geluid: lomp, grof, erg warm, dik en vol. Imo lekkerder voor ritme, maar minder voor leads (minder vloeiend).

Imo is de Roadster interessanter. Denk er ook aan dat Mesa binnenkort met een opvolger voor de Mark 4 komt, die ook wel eens erg interessant zou kunnen worden.

AART
13 juni 2008, 11:25
Simpel, een Mark 4 of een Roadster (of Roadking, maar die is erg duur). Beiden hebben een erg goed clean kanaal (de Roadster misschien zelfs nog iets beter, het Lonestar-clean) en een waanzinnige scheur.

Mark 4: strakke, droge distortion met veel sustain, zingende leads.

Roadster: Rectifier-geluid: lomp, grof, erg warm, dik en vol. Imo lekkerder voor ritme, maar minder voor leads (minder vloeiend).

Imo is de Roadster interessanter. Denk er ook aan dat Mesa binnenkort met een opvolger voor de Mark 4 komt, die ook wel eens erg interessant zou kunnen worden.

Er zijn geruchten over een Mark 5, maar ik denk dat het eigenlijk een Mark 4 wordt met een hoop opties van de roadking erbij.

B~Rock
13 juni 2008, 12:25
Ik zou mijn F-50 de door jou genoemde eigenschappen wel durven toedichten. Neem er evt. nog een goed OD/boost pedaaltje bij en je hebt een geweldige palet aan sounds. Verder: er zijn voldoende winkels waar ze niet meteen liggen te janken als je iets uitprobeert en het niet meteen koopt, dus misschien moet je gewoon eens ergens anders gaan kijken...

Nocki
13 juni 2008, 12:45
Tja. Voor mij waren de dingen die je opnoemt ook heel belangrijk. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij de Mark IV wat een fantastische amp blijft... Zou m zeker eens gaan uitproberen als je zover bent...

guitarnijboer
13 juni 2008, 13:08
Ik heb onlangs een .50 Caliber + gekocht en ben erg tevreden over zowel de clean als zingende overdrive. De preamp voor clean is vrijwel of eigenlijk zelfs volkomen identiek aan de blueangel of Maverick van Mesa die bekend staan om hun goede clean geluid. De overdrive schakelt er een versterkertrap voor en past de toonregeling aan voor een zingende dikke toon met veel sustain. Je kunt tenslotte met de 5 bands EQ het geluid verder kleuren. Handig is dat de EQ ook alleen op het overdrive kanaal te gebruiken is en dus automatisch inschakeld als je van clean naar Lead gaat.

Sommigen vinden deze versterker lastig omdat hij 1 gain en 1 toonregeling voor beide kanalen heeft. Zelf heb ik er geen problemen mee en met de 'leadmaster' die wel standaard op dit model zit (niet op eerdere modellen) valt hij naar mijn idee prima af te regelen.

Deze versterkertjes worden vaak erg onderschat en ze zijn dan ook niet echt duur. (5 a 600 Euro voor de combo versie en alleen 2e hands want hij is al tijden uit productie)

Succes met proberen!

TMKXL
13 juni 2008, 13:22
De nieuwe Express 5:25 klinkt zo magistraal vet, clean en overdrive, allebei erg mooi. Kijk daar eens naar.