PDA

View Full Version : nieuweling hier, wat vraagjes over pedalen



Ryugu
12 juni 2008, 23:41
goeden dag ^^

ik ben nieuwer dan mogelijk is met gitaar spelen, en met namen electrisch gitaar spelen.

maar als ik beetje alle terminologie probeer te begrijpen, stuit ik toch steeds op dingen waar ik echt zoiets heb van.... wat is dit? hoe gebruik je zoiets als dit? O.o

wat mij kompt op effectpedalen en andere randapperatuur... (als er hier al een post of guide over is, spijt me dat ik deze niet kon vinden en zou ik het zeer op prijs stellen als u mij daar naar wilt verwijzen)

maar waar dingen deze dingen allemaal voor (ok effecten.. maar allemaal anders?) en hoe gebruik je ze dan in combinatie met je gitaar, versterker? bijv. ik zag ergens iets over een metal muff.. waardoor blijkbaar er een beter metal geluid uitkwam.. maar dit kan toch ook al uit je versterker komen?

bij voorbaat dank voor enige informatie aan de grote noob ^^

Mitch
13 juni 2008, 10:15
Kijk eens rond in de sticky "Links naar goede soundclips", daar staan heel veel links naar sites waar allerlei voorbeelden en soundsamples te vinden zijn. Het is namelijk vrij onmogelijk om alles op te lepelen. Kijk daar eerst eens wat je tegenkomt en kom daarna gewoon weer terug als je iets specifiekere vragen hebt.