PDA

View Full Version : Pickguard



Unplugged_
12 juni 2008, 22:47
Hey beste gitaarnetters..
Ik heb een mexican fender HSS in sunburst, en ben er altijd al tevreden van geweest.
Nu zoek ik een beetje naar vernieuwing (qua uiterlijk). Dus, ik dacht, laat ik er een zwarte pickguard op zetten.
Weet iemand soms een site waar ik pickguards op kan kopen?
Bedankt,
Jana :hippie:

Bram+
12 juni 2008, 22:54
http://www.tonefactory.nl/shop2/index.php?cPath=28_71_72_73

http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/index.php?cPath=118_401_120

wikwakka
13 juni 2008, 07:49
www.guitarfetish.com heeft ook erg goede, en goedkope! En ze leveren snel :P

janpetrarca
13 juni 2008, 12:46
www.ebay.nl
Ik heb de mijne ook via ebay gekocht, ontieglijk veel keus

Unplugged_
15 juni 2008, 17:16
Heb ouders overtuigd, en dacht, laat ik als die pickguard aankomt maar niet met mijn mond vol tanden staan, en een keer bekijken hoe de constructie in elkaar zit.
Op het eerste zicht moet ik het knopje van de switch eraf halen, de knobs (ook de moeren die eronder zitten?), de vijzen van de pickups en de 11 vijsjes van de pickguard losdraaien. Maar nu, hetgene waar ik schrik voor heb, is de pickups. Ik heb zelf geen verstand hoe ik ze moet afstellen. Maar als ik die vijzen moet losdraaien, is het dan bye-bye afstelling? Dus kan iemand mij uitleggen hoe ik daarna mijn pick-ups trug deftig in hun originele staat krijg?
En nog een vraagje, zitten er draadjes vast aan de pickguard?
Mvg,
Jana

G.G.
15 juni 2008, 17:25
Heb ouders overtuigd, en dacht, laat ik als die pickguard aankomt maar niet met mijn mond vol tanden staan, en een keer bekijken hoe de constructie in elkaar zit.
Op het eerste zicht moet ik het knopje van de switch eraf halen, de knobs (ook de moeren die eronder zitten?), de vijzen van de pickups en de 11 vijsjes van de pickguard losdraaien. Maar nu, hetgene waar ik schrik voor heb, is de pickups. Ik heb zelf geen verstand hoe ik ze moet afstellen. #1. Maar als ik die vijzen moet losdraaien, is het dan bye-bye afstelling? Dus kan iemand mij uitleggen hoe ik daarna mijn pick-ups trug deftig in hun originele staat krijg?
#2. En nog een vraagje, zitten er draadjes vast aan de pickguard?
Mvg,
Jana

#1 Ja, die afstelling ben je dan kwijt, maar het is niet zo moeilijk een goeie afstelling terug te vinden. Is zat over geschreven.

#2. Nee, er zitten geen draadjes aan de slagplaat vast. Je hebt geen soldeerbout nodig, alleen een schroevendraaiertje.