PDA

View Full Version : De hardheid



Il_Falco
12 juni 2008, 20:54
Ok mensen,

ik ben de laatste tijd 'de hardheid' aan het ontdekken op youtube.
Maar mijn vraag is (sorry of die illegaal is ofzo :s) hoe ik aan mp3'tjes van die groep kan geraken. ik vind ze nie in de bib, en in de muziekwinkel nog minder.

grts

Bram+
12 juni 2008, 20:59
Bol.com al gecheckt?

kijk maar eens (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1000004003245426&Section=MUSIC&lgl=1&plid=sOGR5JseMFQAAAEayeRBR33s&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1)

J-sus Rulez
12 juni 2008, 21:03
als de kwaliteit redelijk is gwn een Mp3converter waarmee je enkel het liedje van youtube kan halen.

gitaarvrouwtje
12 juni 2008, 22:24
mijn zoon is helemaal leip van de hardheid, die haalt dat van limewire..(of vloek ik nu in de kerk? :sssh: )

J-sus Rulez
12 juni 2008, 22:50
:stop: limewire pro is beter
(trouwens perfect te downloaden via limewire)

Il_Falco
12 juni 2008, 23:07
kheb al gekeken via lime en kvond niets.
(ga nu eens kijken via pro, maar dat zal niet veel meer uithalen vrees ik)

hansli
13 juni 2008, 01:52
heej, te gek, een tip over een nieuwe band die ik nog niet ken, en wat een mooie bandnaam

en op hun site zie ik dat je cd's en vinyl van ze kunt kopen, dus ik ga es luisteren nar wat voorbeeldjes op hun site, en es proberen wat dingetjes illegaal te downloaden; en dan komt het auteursrecht kijken: mijn standpunt daarin is dat als je muziek erg mooi vindt je de officieele plaat moet kopen, zodat de muzikanten er wat aan verdienen!

alle andere illegale meuk die ik download is alleen maar om nieuwe dingen te leren kennen, of ouwe hitjes uit mijn jeugd ter beschikking te hebben, waarvan ik de lp/ cd niet wil kopen omdat de rest op zo'n plaat alleen maar troep is, ik bedoel: wie wil er nou een lp van hot chocolate......., ik wil alleen emma.....................
en uit die nieuwe dingen vind ik dan soms dingen die ik uiteindellijk koop.......
en ik weet ook wel dat ik ze via torrents gratis kan hebben, maar ik heb onlangs 5 vroege joni mitchel albums gewoon lekker gekocht, veel mooier, laat joni nog maar wat aan me verdienen, en als ik de lp's 2ehands kan vinden koop ik die er ook bij, daar verdient ze dan weer niks aan, heheheehheehehhehhhhh

'tis een ouwe disussie, ik weet het, maar ik ben toch wel de ouwe lul die het downloaden zowel een zegen als een vloek vindt :hippie:

maar nou eerst eens even luisteren naar "de hardheid" :hippie:

hansli
13 juni 2008, 02:16
en even wat youtubejes bekeken te hebben:

wat een leuke band idd, een soort mix tussen protopunkk, ska en blehmusika (voor wie niet weet wat dat is: blehmusika is servische blaasmuziek op koper, vandaar het bleh, uitgesproken als blech op zijn duits, blik dus...............

maar vooral een erg goeie band, goeie muzikanten :soul:

gitaarvrouwtje
13 juni 2008, 09:02
ik dacht dat t klezmer invloeden waren...(jiddische musik)
weerw wat geleerd, blehmusika, mooi woord

Il_Falco
13 juni 2008, 09:50
...daarin is dat als je muziek erg mooi vindt je de officieele plaat moet kopen, zodat de muzikanten er wat aan verdienen!

alle andere illegale meuk die ik download is alleen maar om nieuwe dingen te leren kennen, of ouwe hitjes uit mijn jeugd ter beschikking te hebben, waarvan ik de lp/ cd niet wil kopen omdat de rest op zo'n plaat alleen maar troep is, ik ...

...'tis een ouwe disussie, ik weet het, maar ik ben toch wel de ouwe lul die het downloaden zowel een zegen als een vloek vindt :hippie:



Wel, ik vind het genre goed. en enkele liedjes top. maar moet je een cd kopen voor enkele liedjes? een cd van bv sum 41 waar alle liedjes een ongeveer zelfde niveau hebben, koop ik met plezier. Maar waar is het nut van een cd naartoe als je toch altijd maar dezelfde liedjes laat draaien?

en zo'n oude lul vind ik je nog niet ;)

artnaz
28 juni 2008, 19:26
(trouwens perfect te downloaden via limewire)Hoe ironisch! :D

J-sus Rulez
28 juni 2008, 19:32
ironie is my middlename

beruk
28 juni 2008, 21:19
Als ze in de buurt zijn ga ik es luisteren. Beetje luie hond achtig, pretskapunk, altijd leuk.

Valentijn
29 juni 2008, 12:06
hahaha

wat mooi (eigenlijk heel erg slecht) dat jullie de hardheid niet kennen... zij waren een jaar of 5 terug echt heel erg groot in nederland (en belgie)

en t is gewoon ska-punk, niets jiddisch of blehmusika aan hoor

als je dat leuk vind heb je naast reel big fish en less than jake natuurlijk ook Big D and the kids table, streetlight manifesto, Mark Foggo and the skasters (wel wat traditioneler), solid rocket boosters, Regatta 69 en zo kan ik nog een hele tijd doorgaan

Wat kleinere bandjes rolf www.myspace.com/rolfdeband
en mijn eigen band Jablecna Stava www.myspace.com/jablecna