PDA

View Full Version : tijdbommetje in vox ac30



portlandpop
12 juni 2008, 18:28
Dag allemaal,

Misschien staat dit al elders, maar vind het niet meteen.

Heb pas een 2e hands ac30 head + 2x12 speaker gekocht, waar een probleempje mee was: er zat een vervelende tik in het geluid die bovendien afhankelijk bleek van de interne vox-tremolo (depth > luider, speed > sneller).

Ik heb dit laten herstellen, maar er zit nog steeds een klein enerverend tikje in, het welke nu "stabiel" is, zo om de seconde (onafhankelijk van tremolo), net een horloge of een tijdbommetje :).
Nochtans zijn er geen gsm's, horloges of pc's in de buurt.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, en welke de remedie is?

Alvast bedankt hé!

Serge, Geel (BE)

TimmU
12 juni 2008, 18:29
Heb je hem laten repareren bij AQ-amps?

Dan zit er een tijdbommetje in , die afgaat als je kutmuziek speelt.

elerik
12 juni 2008, 18:46
Heb je bij kans je mobie in je broekzak zitten terwijl je speelt?

Dat geeft ook altijd een leuk tikje/piepje in je versterker.

Edit: oeps, tijd voor een kop koffie

Chroxy
12 juni 2008, 18:54
zowiezo doet die bij een gsm alleen piepen als er een bericht binnenkomt/uitgaat (of je getelefoneerd wordt)

StijnGG
12 juni 2008, 18:57
nope, hou uw gsm maar is tegen de pickups
bij mij hoorde'm dan duidelijk meetikken met de klok :)

portlandpop
12 juni 2008, 19:15
nope, geen gsm, geen pc, niks noppes...

s

elerik
12 juni 2008, 20:04
Laatst had ik ook een tik zitten in een van mijn versterker. Er bleek een preampbuis stuk te zijn.
Check even of het daar aan ligt. Even met iets van plastic tegen de buizen voetjes aan tikken. Als je het tikken onderbreekt even weet je dat die buis stuk is.

TimmU
12 juni 2008, 20:06
Laatst had ik ook een tik zitten in een van mijn versterker. Er bleek een preampbuis stuk te zijn.
Check even of het daar aan ligt. Even met iets van plastic tegen de buizen voetjes aan tikken. Als je het tikken onderbreekt even weet je dat die buis stuk is.
Jup . Toch het liefst doen met een potlood.

Als er iets met midi in je amp zit , dan kan het ook de midi-klok zijn.

caliban
12 juni 2008, 21:46
Ik heb het soms ook op mijn amp, gaat na een tijd weer weg, en komt weer terug. Geen idee wat het zou zijn.

zeppo
13 juni 2008, 00:16
ffe tussendoor: vorig jaar had ik hier zo'n roei-geval thuis staan. Lekker trainen, met een hartslagmeter. Toen ik daarna ging spelen wist ik niet wat er met mijn gear aan de hand was: allemaal tikken tussendoor. Shit! Ander snoer, andere gitaar, andere versterker: niets hielp. Ik stond al op het punt om mijn huis te gaan debuggen, toen ik me realiseerde dat ik de band van de hartslagmeter nog om had :chicken:

jonesd
13 juni 2008, 11:22
Waar woon je ergens? In de buurt van weilanden?

Wij zijn met onze band ooit is ergens ten velde op repetitie-weekend geweest en in alle versterkers zat eveneens een repetitief getik. Dit bleek na even zoeken te maken te hebben met de schrikdraad van een nabijgelegen boer. Nadat de stroom daarvan was afgezet, hield het getik op...

Kim Wilson
13 juni 2008, 11:24
Misschien een spoorlijn in de buurt? Dat kan namelijk ook vreselijk storen.

portlandpop
13 juni 2008, 14:35
Wel, én een weiland én een spoorweg, althans binnen een straal van 250m.

Bizar hé, zou dit invloed kunnen hebben? Met m'n transistor amp (Marshall Valvestate) had ik het probleem niet.

Zal ik verhuizen? :B

s

Rocketman
13 juni 2008, 17:53
Schrikdraad effect op de amp had ik vroeger ook, toen ik nog op t platteland woonde. Soort secondenwijzer idee inderdaad.

jaywalker
16 juni 2008, 11:35
ik stel voor, neem die amp eens mee naar een totaal andere omgeving, kijken of ie het dan nog doet