PDA

View Full Version : Marshall of Digitech?



kevervolks
12 juni 2008, 17:47
Even een simpele vraag:

Welk pedaal is beter voor mijn stijl:

Eric Clapton
Pink Floyd
Santana

De Digitech Bad Monkey, Marshall Bluesbreaker II

of toch een BIG Muff?

MarkV
12 juni 2008, 17:54
Geen 1. Geluiden van EC, Santana en Pink Floyd zijn te verschillend om uit 1 pedaaltje te halen.

Santana is veel Mesa Boogie gain als ik me niet vergis. Pink Floyd is een redelijke cleane Hiwatt met veel gain uit een Muff en een Tubedriver. Eric Clapton is erg verschillend, hangt af van welk EC geluid je zoekt (bluesbreakers, cream, EC solo in de jaren 80/90, etc)

kevervolks
12 juni 2008, 18:00
Ik wil een mooi scheur..maar niet te heftig.

Denk aan het geluid van Samba Pa Ti en Comfortably Numb.

Bij EC moet je vooral denken aan het cream geluid

Tubescreamer
12 juni 2008, 18:17
Wat MarkV zegt....dat zijn 2 hele verschillende geluiden....
Cream-Clapton is Les Paul of SG door een Marshall SuperLead 100, gepushed evt. door een treble booster (Orange Squeezer, Dallas Rangemaster).

Moderne voorbeelden hiervan: Fulltone OCD, Hartman Germanium Treblebooster etc zoek 't maar op.

Santana Abraxas-periode weet ik zo gauw effe niet....maar dat is allemaal terug te vinden en dat was je vraag natuurlijk niet, maar "allebei" de geluiden uit 1 pedaaltje lijkt me niet makkelijk.
Veel belangrijker is ook je gitaar & versterker. Als jij 1 of andere poeptransistor hebt ga jij daar met wat voor soort pedaal ook geen Santanageluid uit halen zeg maar.

Komt het toch weer neer op het veelgegeven advies: uitproberen tot je een ons weegt, en dan kopen wat jij het mooist vindt klinken.

Mitch
12 juni 2008, 18:37
Da's wel heeeeel erg breed. Dat ga je niet makkelijk uit één pedaal halen en al helemaal niet uit een Big Muff. Misschien moet je je eerst nog effe wat meer verdiepen in wat die pedalen kunnen en hoe ze klinken in plaats van alleen naar de prijskaartjes kijken ;)
Met de combinatie Bad Monkey/BB2 zou je nog wel een eindje kunnen komen door ze enerzijds apart te gebruiken en anderzijds te stacken, maar dan nog...

FNaRK
12 juni 2008, 18:51
ik zou eens naar een Digitech 2120 kijken !!

kevervolks
12 juni 2008, 18:59
ik zou eens naar een Digitech 2120 kijken !!

Ligt denk ik niet in mijn prijsklasse... ;)