PDA

View Full Version : Tascam US 122L Direct Monitoring



JeffChefke
12 juni 2008, 16:28
Ik ben al een tijdje bezig met opnemen en gebruik hiervoor een SM57 en de Tascam US 122L. Dit werkt fantastisch en door direct monitoring van de 122L is er vrijwel geen vertraging.
Nu heb ik alleen het probleem dat bij programma's als bv Guitar Rig direct monitoring ongewenst is omdat je dan altijd het 'cleane' gitaargeluid erbij blijft horen. Dat is zo opgelost zou je denken, maar ik kan maar geen manier vinden om DM uit te zetten. Ik heb overal gezocht in handleidingen en op internet maar heb geen oplossing gevonden, terwijl ik weet dat die er wel is aangezien meer mensen de 122L met Guitar Rig gebruiken.

Samengevat: heeft iemand enig idee hoe je direct monitoring bij de Tascam US 122L uit kan zetten?

MjS
12 juni 2008, 18:42
Op de US122L zit een knopje MON MIX, met aan het linkeruiterste de tekst 'input' en rechteruiterste de tekst 'computer'. Draai 'm volledig naar computer. Dat was het.

Als er dan nog steeds wat droog signaal doorkomt moet je zorgen dat de volumes op je computer hoog genoeg staan (dus Guitar Rig en je evt je DAW zo hard dat het net niet clipt).

JeffChefke
12 juni 2008, 19:39
:eek: Zo simpel en ik had er niet eens aan gedacht. Hij doet het nu, ontzettend bedankt!