PDA

View Full Version : Wah mod: zo moet het



KoenB
12 juni 2008, 14:42
Ik heb een tijd geleden hier een topic gedropt over een crybaby mod die ik heb gemaakt, waarbij de wah aan gaat als je je voet er op zet (en nog wat handige opties er omheen). Erg veel mensen waren geintresseerd, ik had al wat info gepost, maar heb nu besloten deze instructable te maken

http://www.instructables.com/id/Foot-on-pedal-True-Bypass-crybaby-wah-mod/

Hopelijk kan iemand er iets mee ;)

Lexvandoef
12 juni 2008, 14:55
Dat is dan wel weer een vette mod!

rhcp_schipper
12 juni 2008, 15:18
Gafe mod, zal het ook werken op een RMC 2 wah?

MSNL
12 juni 2008, 16:26
Wat voor type momentary switch heb jij gebruikt?
In de instructie heb je het over een 3PDT mini momentary switch, with button.
, heb je een merk en type nummer?
Waar heb je die gekocht?
De meeste schakelaars (new-tone, banzai effects) zijn te hoog om te gebruiken (33 top 42 mm)!

groet

MSNL

KoenB
12 juni 2008, 19:44
Ik weet geen typenummer of merk, ik heb hem gewoon bij de plaatselijke electronicaboer gekocht (HEC in Delft). T is een duur beestje (5 euro) maar je moet m toch echt hebben. Die van newtone is inderdaad veel te groot. Maar ze bestaan wel, je moet ze even weten te vinden. Ik weet zelf geen internetleverancier die ze heeft.

Fuhgawz
13 juni 2008, 08:59
Wow die momentschakelaar is wel vette shit! Mijn Crybaby is ook zoo naar de tering gemod, dus deze kan er ook nog wel bij. ;) Thanks!!

KoenB
13 juni 2008, 15:08
Gafe mod, zal het ook werken op een RMC 2 wah?

Als je een true bypass schema kunt vinden voor die wah, zou het prima moeten kunnen. Ik wil je desnoods wel helpen met het opzetten van een nieuw schema mocht het nodig zijn.

@ Fuhgawz: wah's zijn gewoon makkelijk en leuk om te modden. Je kunt ze helemaal volproppen met pots en schakelaars zodat je in the end echt niet meer weet wat voor sound je nou wil :satisfie:

Rude Perception
4 december 2008, 17:26
Bump!!!
Wat een kutmod... Om te doen dan. Ik werd een beetje gek van alle draadjes enzo. hou ik niet zo van. Geef mij maar een printplaatje om te solderen.

Maar ik heb hem dus wel gedaan en het is echt heel leuk:)

Ik heb de ledjes bovenaan op de wah gezet en aan de modeschakelaar zit een groen/oranje ledje. Een rood ledje geeft aan of de wah aan staat of niet, hij reageert ook op de momentschakelaar.

Verder heb ik er een eigen schemaatje bij bedacht. Ik heb het alleen op kladpapiertjes voor mezelf neergezet en het terplekke echt goed uitgedacht. Ik heb hem dus helaas niet perfect op papier staan.
Gelukkig heeft Koen dat al voor jullie gedaan.

Koen, bedankt voor het ontzettend goede idee, het lost precies op waar ik met m'n wah tegenaan liep. (wah over een aantal tellen van de maat aanzetten)

hendrix2
4 december 2008, 18:44
iemand interesse om dat bij mijn crybaby te doen? Zelf ga ik dat niet voor elkaar krijgen :p