PDA

View Full Version : Flower Booster - Hard on



Hallie
12 juni 2008, 13:59
Hee allemaal!.

ik keek net op de site van newtone en ik zag dat er 2 nieuwe pakketjes bij zijn gekomen.
(ben er al een poosje niet geweest en ik loop waarschijnlijk achter.)

maar ik zag dus ook de Flower booster. en het lijkt verdacht veel op de Hard - on, met een Crackle knob etc.

dus mijn vraag is, aan de gene die 'm al heeft en heeft gehoord:

welke is nou beter? of is het eigenlijk precies hetzelfde?
want 20 ballen is niks.

bedankt

G.G.
12 juni 2008, 20:07
Hee allemaal!.

ik keek net op de site van newtone en ik zag dat er 2 nieuwe pakketjes bij zijn gekomen.
(ben er al een poosje niet geweest en ik loop waarschijnlijk achter.)

maar ik zag dus ook de Flower booster. en het lijkt verdacht veel op de Hard - on, met een Crackle knob etc.

dus mijn vraag is, aan de gene die 'm al heeft en heeft gehoord:

welke is nou beter? of is het eigenlijk precies hetzelfde?
want 20 ballen is niks.

bedankt

Kijk eens naar de bedrading, want ik kwam erachter dat de SHO van Valoosj (topic is hier ergens te vinden) exact hetzelfde is als de Flowerbooster. Heb gisteren dus gelijk materiaal besteld voor 3 van die dingen.

Valoosj
12 juni 2008, 20:43
Eigenlijk komt die van Ponq :D

Sjaan
13 juni 2008, 00:47
Ik heb er zelf ook een besteld. Als ik hem in elkaar heb zitten (wat nog even kan duren want ik zit in de examens) dan wil ik wel wat geluidjes opnemen.

Valoosj
13 juni 2008, 01:30
Net even gaan kijken op newtone. Het is echt wel een schaamteloze kopie :D de knop heeft ook crackle okay, en de pedal art is ook nog gekopieerd.

ponq
13 juni 2008, 09:55
Het is idd een Super Hard On-kloon.

Je zou ook de Mosfet boost van Jack Orman of de RunOffGroove Omega eens kunnen proberen. Betere boosters dan de SHO, naar mijn bescheiden mening.

Hallie
13 juni 2008, 18:55
Het is idd een Super Hard On-kloon.

Je zou ook de Mosfet boost van Jack Orman of de RunOffGroove Omega eens kunnen proberen. Betere boosters dan de SHO, naar mijn bescheiden mening.

ik heb al een beetje gezocht op internet naar deze..
en ik denk dat daar geen "bouwpakketjes" van zijn?

ik zag op een site een Pcb, pvb, pc, pv....dinges plaatje?
van de jack orman booster...
heb jij al is een bestelling gedaan? en hoeveel was je daarvoor kwijt?

ponq
13 juni 2008, 19:59
PCB-tje van de Omega kan Valoosj wel voor je maken (zie zijn sig).

Voor de mosfet boost check de site van Jack Orman, daar kan je t pcb bestellen: http://www.muzique.com/pcb.htm

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan je op basis van de waardering die er heerst in de DIY wereld voor Orman bijna wel garanderen dat de kwaliteit top is.

Hallie
13 juni 2008, 20:22
het lijkt me wel interessant om te bouwen.
maar als ik het pcb-tje bestel, heb ik alleen dat schema waar ik het mee moet doen.

en ik heb pas 1 pedaaltje gebouwt in mijn carriere. :satisfie:
zonder schema's van bedrading en benodigde onderdelen.
kom ik niet zo ver :noob:

ponq
13 juni 2008, 23:42
Ik heb nog wel een SHO PCB liggen met een door mij geschreven 'bouwplan'. Stuur me maar een PM met je adresgegevens. Dan stuur ik t je op.

Hoef je alleen de onderdelen, behuizing en switch zelf te halen.

ponq
14 juni 2008, 09:52
Ik bedenk me dat het eigenlijk nog makkelijker is om gewoon die Flower Booster van Newtone te halen. Heb je t hele pakket in 1 keer. Ik geloof wel dat ie met stripboard werkt ipv een PCB, maar dat maakt voor zo'n klein project niks uit.

G.G.
14 juni 2008, 10:20
Ik bedenk me dat het eigenlijk nog makkelijker is om gewoon die Flower Booster van Newtone te halen. Heb je t hele pakket in 1 keer. Ik geloof wel dat ie met stripboard werkt ipv een PCB, maar dat maakt voor zo'n klein project niks uit.

gewoon een banenprintje inderdaad. Heb hem net af. Nu nog de bekabeling doen. Hij is lekker compact.

http://img401.imageshack.us/img401/6126/p1010507wj8.jpg

ponq
14 juni 2008, 10:35
He, waarom heb je een trimpot ipv potmeter?

G.G.
14 juni 2008, 10:52
He, waarom heb je een trimpot ipv potmeter?

Ik heb een tele gebouwd in het jasje van een Esquire. Het halselement, een humbucker zit verstopt onder de slagplaat. Die humbucker trekt het gewoon niet qua output, dus daar wilde ik een Sho aan koppelen onder de slagplaat. Die stel ik eenmalig in op de juiste output, dus ik heb geen echte potmeter nodig.

BTW, heb hem net bedraad en hij werkt super. Geeft een flinke boost.

Nu nog kijken of ie het in de gitaar zelf ook zou kunnen doen op alleen het halselement..

Hallie
15 juni 2008, 13:58
oke, bedankt jongens, voor de info en hulp (:.

ik ga voor de flowerbooster, het is toch wel handig dat ik het pakketje in 1 keer krijg,
bovendien heet newtone een prima service!. en is niet zo duur.

ponq
15 juni 2008, 14:08
succes!
___

Hallie
15 juni 2008, 14:12
Dankjewel!

ik heb nog 1 vraag, wel een offtopic vraagje.

wat is "biassen"eigenlijk? ik kom het vaak tegen, maar ik weet nog steeds niet echt wat het inhoudt?

ponq
16 juni 2008, 11:05
biassen = 'afstellen'

Dit slaat meestal op het finetunen van een voltage op een bepaald onderdeel. In bepaalde circuits moet je een transistor vaak 'biassen', dit doe je dan door een specifieke weerstand aan te passen tot je het juiste voltage meet. Je kan hier voor een 'trimpot' gebruiken.

Hallie
16 juni 2008, 17:13
weer wat geleerd :cooler:

ik ben nu toch aan het twijfelen..
tussen de jack ormans mosfet boost en de SHO.

want op de site van jack orman staat..dat als je het pcbtje besteld.. je er een lijst bij krijgt met alle "benodigdheden" als in..onderdelen.


lastig lastig.

overigens lijkt mij de range van newtone me ook wel wat.


maar iets zegt me dat ie mooier lijkt dan dat hij werkelijk is.

ponq
16 juni 2008, 17:15
The Range is een Rangemaster-kloon. Komt prima geluid uit, als dat het geluid is wat je zoekt. Wel een andersoortige booster dan de SHO.

Wat is voor jou de waarde van dat lijstje van Jack? Dan kan ik je op zich zo ook wel geven ;)

Hallie
16 juni 2008, 23:33
Ik ken de rangmaster niet hoor, maar the range ziet er veelzijdig uit :) .

en ik bedoelde; als je het pcbtje van jack besteld zit daar een lijst bij, met wat je bij moet bestellen.....althans daar ga ik vanuit dat ze dat bedoelen, ik kon overigens niet op internet vinden wat er allemaal op het printplaatje van jack gaat.

en aangezien men zegt dat de mosfetboost hoog aangeschreven staat, en het printplaatje 11 dollar kost.
leek het me een goede deal.
:)

ponq
17 juni 2008, 09:09
Hier staat het schema en dus ook alle componenten ;)

http://www.muzique.com/schem/mosfet.htm

ponq
17 juni 2008, 09:12
En hier hebben we een gaatjes-bord layout met onderdelen-lijst:
http://img503.imageshack.us/img503/9831/amzmosfetboosterpa8.gif

Hallie
18 juni 2008, 12:36
wauw!

Bedankt!.

maar zeg 'ns.. wat zou jij doen? :satisfie:
bij newtone alles bestellen?
of bij newtone alles bestellen, behalve het Pcbtje... en het pcbtje bestellen bij de site van jack orman.?

ponq
18 juni 2008, 12:48
Laatste optie lijkt mij prima.

Als ik het zelf zou doen zou ik zelf het PCB etsen. Als je dat niet kan, dan of bestellen bij Jack of laten maken door Valoosj. Onderdelen haal ik meestal uit mn voorraad ;) of anders bij Newtone. Wel een paar extra BS170's kopen he ;) die dingen gaan snel stuk bij t solderen.

Valoosj
18 juni 2008, 12:53
Haha, Ponq je maakt reclame voor me! :D
NK3 heeft gisteren ook al een printje besteld bij me.

ponq
18 juni 2008, 12:57
Nou, wat ik van je PCB's heb gezien zijn ze top! En je biedt het aan in je sig. (en ik heb er geen tijd voor ;) )

edit:/niet bedoeld als reclame, maar tis toch weer reclame :D

Hallie
18 juni 2008, 13:43
dankjewel:).

maar ik zou dus in principe de mosfet boost ook op een gaatjes-bord-layout kunnen maken!.

want dan maak ik gelijk een grote bestelling bij newtone!.

nu we hier toch aan het praten zijn en ik geen nieuw topic wil/hoef te starten..
rest mij nog 1 vraag...

voor mijn muff fuzz(van newtone) moet ik nieuwe transistoren bestellen want die zitten niet lekker.

maar wat ik mij dus afvroeg.. is het een moeilijke MOD om een toneknop in de muff fuzz de bouwen?

als dat niet zo moeilijk is bestel ik dat er gelijk bij :satisfie: .

Valoosj
18 juni 2008, 13:52
Zoek eens naar de stupidly wonderful tone control of iets dergelijk. Dat is een heel eenvoudige tone control, die goed zou werken.

ponq
18 juni 2008, 13:55
Check deze pagina (en probeer m te begrijpen ;) )

http://www.muzique.com/lab/swtc.htm

1 potmeter
1 of 2 weerstand(en)
1 condensator

That's all.

ponq
18 juni 2008, 14:04
Btw, mss leuk om een breadboard te kopen? Dan kan je lekker experimenteren met dit soort circuits en allerlei verschillende waardes makkelijk testen. Gewoon inprikken en testen, geen soldeeractie nodig.

Hallie
18 juni 2008, 14:05
ik ben niet echt goed in zulke schema's.

ik zou het alleen kunnen als het in een schema staat als hierboven^

dan weet ik waar mijn draadjes naartoe moeten en waar ik alles moet plaatsen.

Hallie
18 juni 2008, 14:10
ik was al bezig met puzzelen :cooler: .

R1=10k, R2=47k, and C1=0.022uF.......met deze gegevens kan ik wel wat. :noob:
dan het punt.:
dat schema in het muff fuzz schema"bouwen"

ponq
18 juni 2008, 14:11
Ik wil je toch adviseren daar een paar minuten in te steken.

Je moet eigenlijk maar een paar symbolen snappen:
-weerstand = --\/\/\/--
-potmeter is weerstand met een extra pijltje (da's lug 2)
-condensator = -||-
-diode = -|<--
-IC's = driehoekje met nummertjes. Nummertje geeft pootje aan.
-Transistor = Rondje met symbool er in. Meestal 3 aansluitingen (1 van boven, 1 van onder, 1 van opzij => Drain, Source, Gate of Emittor, Collector, Base).

Als je de SWTC, Mosfet Boost, SHO snapt, dan snap je in principe ook heel veel complexere schema's. Als je 1 keer schema's begrijpt dan wil je niet meer zonder. (ik wilde eerst ook alleen maar layouts... als je 1 keer gaat debuggen en/of modden, dan is een schema onontbeerlijk om te begrijpen wat er waar gebeurt.)

Hallie
18 juni 2008, 14:16
opzich..als ik een schema zie..kan ik er wel uit halen wat wat is..(niet altijd natuurlijk).

het punt is meer.. waar ik op mijn gaatjesbord die weerstandjes moet solderen.

dat kan ik niet uit zo'n schema halen


of ben ik nu heel erg dom aan het ijlen :satisfie: ?

ponq
18 juni 2008, 14:19
ik was al bezig met puzzelen :cooler: .

R1=10k, R2=47k, and C1=0.022uF.......met deze gegevens kan ik wel wat. :noob:
dan het punt.:
dat schema in het muff fuzz schema"bouwen"

Goed bezig!

Je zet de SWTC voor R6. R6 is de output potmeter, die je ook al op de SWTC schema's ziet.

ponq
18 juni 2008, 14:21
opzich..als ik een schema zie..kan ik er wel uit halen wat wat is..(niet altijd natuurlijk).

het punt is meer.. waar ik op mijn gaatjesbord die weerstandjes moet solderen.

dat kan ik niet uit zo'n schema halen


of ben ik nu heel erg dom aan het ijlen :satisfie: ?

Nee zeker niet. Als je het schema begrijpt is de volgende stap het weer omzetten naar fysieke componenten. En ja, da's lastig :) Tis een puzzel en je moet er vanzelf handigheid in krijgen hoe je dat het best kunt bouwen.

Wat je enorm kan helpen is dit progje:
http://www.storm-software.co.yu/diy/index.php?project=software

Daarmee kun je stripboard, gaatjesboard, pcb etc kiezen en dan de componenten gaan plaatsen. Opslaan, plaatje hier posten en we kijken met je mee of je t goed doet ;)

Hallie
18 juni 2008, 14:27
goed idee :)

Hallie
18 juni 2008, 14:31
waar kan ik trouwens de orginele muff fuzz layout vinden?
of moet ik dat helemaal gaan namaken :o ?

ponq
18 juni 2008, 14:47
wat bedoel je?

De newtone layout staat gewoon in het pdf-je toch?

pueblo
18 juni 2008, 14:53
Wat je enorm kan helpen is dit progje:
http://www.storm-software.co.yu/diy/index.php?project=software


eens gedownload er komt op: no active document

ponq
18 juni 2008, 14:55
Draai je Vista?
FOR VISTA:: Right click on .exe file & go to properties & set to run on Windows XP from the upper drop-down window, then set to Admin below that.

Hallie
18 juni 2008, 14:58
wat bedoel je?

De newtone layout staat gewoon in het pdf-je toch?

ja dat wel, maar ik kreeg 'm niet in het bestand.
afijn, ik heb 'm nu nagemaakt...kleine moeite(behalve dat ik de woorden als ; input er niet bij krijg..)

nu kan ik beginnen met..
het invullen

Hallie
18 juni 2008, 15:09
ARG

ik snap het echt niet.

onmogelijke klus voor mij

ik kan niet van 2 schema's 1 maken, en dat ook nog op een gaatjesbord plaatsen :???:

bij amz staat dat er na de input tussen R1 en R2 een condersator moet
maar de muff fuzz zit er 1 tussen R7 en R3

ponq
18 juni 2008, 15:21
Niet zo snel opgeven! T gaat je zeker wel lukken. Van je fouten leer je t meest he!

Hier is t schema van newtone + de tone control (swtc2, 3e variant):
http://img379.imageshack.us/img379/6904/muffuztonehp3.jpg

ponq
18 juni 2008, 15:25
R8 is trouwens overbodig (ook in het originele newtone schema al...)

Hallie
18 juni 2008, 16:20
dus zo is dat nu 1 schema geworden?


R8 hoort aan de potmeter, volgebns newtone
Nu valt R6 weg of zie ik dat verkeerd?

ponq
18 juni 2008, 16:22
R6 = de rechter pot uit het amz schema (Vol 100k-A dus).

Hallie
18 juni 2008, 17:24
ah!.
ik zat te kijken bij de input :satisfie:

al snap ik nog niet helemaal waarom ie nou daar zit.
gewoon omdat ik de kennis nog niet heb denk ik.

ik ga na het eten even kijken of het me nu wel lukt om het in het gaatjesbord te krijgen.

maar R8 = die van de potmeter..
issie overbodig?

ponq
18 juni 2008, 17:29
De tonecontrol zit daar omdat je m voor de Volume pot moet zetten. Dat heb ik gedaan.

R8 = 1M pulldown weerstand. Die voorkomt ploppen bij het inschakelen van de effect door het leegtrekken van de 'output' condensator (C3). Maar.... omdat er al een volume pot voor zit wordt die condensator al leeggetrokken. R8 voegt daarom niks toe.

Hallie
18 juni 2008, 18:52
nu snap ik het:D.

sjongejonge..ik leer hier een hoop!. :cooler:

Hallie
18 juni 2008, 20:36
Ponq:

ik heb nog steeds de logica niet om aan de hand van dat schema hier op de vorige pagina, de positie te bepalen op mijn gaatjesbord-layout.


:???:

Valoosj
18 juni 2008, 20:39
Das toch niet moeilijk. Beschouw het als een puzzeltje. Je probeert de onderdelen te plaatsen (met een of ander programma) op een manier dat ze fysiek passen. Dan zorg je dat de verbindingen kloppen zoals op het schema. Dan post je het hier (lachen we je uit :D) en verbeteren we je fouten.

Hallie
18 juni 2008, 22:23
haha:D.

ik ben al iets verder.
eens kijken of ik het met paint kan betekenen en kan beschrijven,

Hallie
18 juni 2008, 22:27
ehm..

hoe zet ik hier plaatjes neer eigenlijk?
ik heb nog nooit een foto/bestand gepost :sssh:

ponq
18 juni 2008, 22:40
bestand ergens uploaden (ik gebruik www.imageshack.us. Na uploaden onderste link op de pagina selecteren en kopieeren).
dan hier posten met [img ]url[/img ] (zonder de extra spaties).

Hallie
18 juni 2008, 23:40
http://img294.imageshack.us/img294/4679/schemamufffuzzuitbredingi4.th.jpg (http://img294.imageshack.us/my.php?image=schemamufffuzzuitbredingi4.jpg)


wat ik me dus bedacht.

het rood gekleurde heeft een contact punt nodig ( op het printplaatje dus onderste "balk" genaamd H
waaronder de C3 ook opzit. en de diodes.

voor die weerstanden moet er ook een plekje zijn, ik dacht zelf aan om nodig ergens een onderbroken punt te zetten.

en die drie zwarte lijntjes =
1 draadje naar de vol potmeter
1 draadje is voor de aarde
1 draadje moet op het print plaatje.

degene die dit wil begrijpen moet het mufffuzz schema er even bij hebben.

Ponq of valoosj.... heb ik zo een BEETJE gelijk:O?

Thnx

Valoosj
18 juni 2008, 23:56
Ik zou je nu eigenlijk eens willen aanraden om eens te kijken naar een schema waarvoor je ook de layout hebt. Dan begrijp je standaar zaken die in elke layout terugkomen. Normaal gezien zet je ergens op je layout een stuk voor de aarde, met daarop vele contactpunten. Vaak komen de potmeters daar ook aan te hangen. Die lug van de potmeter die aan een capacitor hangt, zorg dat daar een gaatje voor vrijblijft.

Hier is bv een schema waar ik gisteren de layout voor gemaakt heb. Wel zonder pots, maar gebruik de schakelaar als referentie voor de tonepot. Zelfde manier van werken. Enkel het stuk rechts van de zwarte hoekige lijn staat op het schema omdat dit een add on board is. De verbindingen waar dit kleine bord dus naartoe gaat staan naast de layout. Niets van aantrekken dus.

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/echobasemod.pnghttp://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/EchoBaseaddon.gif

Hallie
19 juni 2008, 00:07
hm ik vat 'm niet helemaal.
maar als het goed is.. gaan al mijn aardes die de mufffuzz al heeft naar de input(of output).

ik ben ook echt een beginner met het lezen van schema's.
na heel lang kijken heb ik klein beetje het zicht op hoe dat schema op het stripboard zit.
maar dan ook echt maar een klein beetje.

Valoosj
19 juni 2008, 00:10
Bekijk mijn schema en layout dan even, en probeer te achterhalen hoe dat in mekaar zit? Dan zal er wel wat duidelijk worden.

Post daarna eens jouw layout voor de muff fuzz of wat het juist is. Dan kunnen we eens kijken waar je probleem zit. Welk programma gebruik je trouwens om de layout te maken? Eagle? Diy layout creator?

Hallie
19 juni 2008, 00:15
Hier is bv een schema waar ik gisteren de layout voor gemaakt heb. Wel zonder pots, maar gebruik de schakelaar als referentie voor de tonepot. Zelfde manier van werken. Enkel het stuk rechts van de zwarte hoekige lijn staat op het schema omdat dit een add on board is. De verbindingen waar dit kleine bord dus naartoe gaat staan naast de layout. Niets van aantrekken dus.

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/echobasemod.pnghttp://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/EchoBaseaddon.gif


woooow Vreeeeemd.
ik dacht al, waar heeft valooosj het over.. ik zie helemaal geen foto o.i.d
en nu druk ik op "quote" zie ik die link staan.
alleen kan ik 'm niet openen.

Hallie
19 juni 2008, 00:22
ik gebruik trouwens DIY(sinds vandaag).
maar ik ga nu naar bed,
mischien zou je die link nog een keer willen posten? zodat ik het morgens eens op mijn gemak kan bekijken.

maar ik weet niet of je de essentie van dit verhaal hebt meegekregen?

de muff fuzz heb ik al, ik wil alleen een poging wagen om er een tonepot in te bouwen.

wel heel tof dat jullie willen helpen.. en het is nog leerzaam ook :cooler:

Valoosj
19 juni 2008, 00:31
Normaal gezien moet je afbeeldingen zien, geen links.
Jou helpen is geen probleem. Het is zo dat ik het zelf ook geleerd heb.

Hallie
19 juni 2008, 10:29
thanks.. ik zie de afbeelding nu, maar gisteravond niet!.

pueblo
19 juni 2008, 12:46
Draai je Vista?
FOR VISTA:: Right click on .exe file & go to properties & set to run on Windows XP from the upper drop-down window, then set to Admin below that.

ah oke je moet betalen... ik had gewoon op download geklikt en daarna uitgevoerd... dat verklaard al heel wat

ponq
19 juni 2008, 15:39
ah oke je moet betalen... ik had gewoon op download geklikt en daarna uitgevoerd... dat verklaard al heel wat

Wat bazel je nou? Betalen?

gewoon deze link klikken:
http://www.storm-software.co.yu/diy/layouts/diy_layout.exe

En installeren. Net hiero op t werk gedaan (sssssssttt!) en t werkt gewoon (Win XP).

pueblo
19 juni 2008, 15:58
Wat bazel je nou? Betalen?

gewoon deze link klikken:
http://www.storm-software.co.yu/diy/layouts/diy_layout.exe

En installeren. Net hiero op t werk gedaan (sssssssttt!) en t werkt gewoon (Win XP).
ik dacht even vista kaart :satisfie:
excuse me

edit: het blijkt nu dat mijn computeraccount niet genoeg mogelijkheden heeft, dus eerste even in hoofdidentiteit geïnstalleerd, en dan bij mij. nu werkt het

Valoosj
19 juni 2008, 16:11
VISA kaart zeker? :D

M Kactus
19 juni 2008, 16:11
ik dacht even vista kaart :satisfie:
excuse me

edit: het blijkt nu dat mijn computeraccount niet genoeg mogelijkheden heeft, dus eerste even in hoofdidentiteit geïnstalleerd, en dan bij mij. nu werkt het

VISA-kaart :satisfie:
Veel plezier met het DIY'en!

EDIT: Wow, Valoosj, two minds, one thought :)

pueblo
19 juni 2008, 16:13
VISA-kaart :satisfie:
Veel plezier met het DIY'en!

EDIT: Wow, Valoosj, two minds, one thought :)

DIY'en? zeg maar prutsen

Valoosj
19 juni 2008, 16:19
VISA-kaart :satisfie:
Veel plezier met het DIY'en!

EDIT: Wow, Valoosj, two minds, one thought :)

Great minds think alike ;)

ponq
19 juni 2008, 16:49
briljant! :D :D :D

M Kactus
19 juni 2008, 16:51
briljant! :D :D :D

Dat dacht ik net ook ;)

Hallie
19 juni 2008, 23:35
ach ze zijn sowieso briljant:D















op het gebied van pedalen dan.

Valoosj
20 juni 2008, 00:28
En op nog zoveel meer vlakken, right Kactus?:p

M Kactus
20 juni 2008, 07:30
En op nog zoveel meer vlakken, right Kactus?:p

Ach m'n jongen... Op welke vlakken niet, vraag ik je ? Op welke vlakken niet...

@Hallie: Boek je al vorderingen ? Want als je Valoosj en Ponq bezig laat, heb je morgen 150 pagina's van dit geneuzel ;).

Valoosj
20 juni 2008, 13:43
Het is hier dan ook zo gezellig :D
Maar eigenlijk moet ik wel weer gaan leren. Goed dat er over enkele maanden een meeting komt.

Hallie
20 juni 2008, 13:47
Ach m'n jongen... Op welke vlakken niet, vraag ik je ? Op welke vlakken niet...

@Hallie: Boek je al vorderingen ? Want als je Valoosj en Ponq bezig laat, heb je morgen 150 pagina's van dit geneuzel ;).


hahaha:D

het is meer een 24/7 theekransje aan het worden.

maar over vorderingen gesproken..
ik kan wel een paar dingen volgen die op het gaatjesbord komen, maar het meeste is nog een groot vraagteken voor mij.

dus ik kan me nu nog niet bedenken hoe ik ooit een toneknop in mijn muffuzz ga bouwen:???:

ponq
20 juni 2008, 13:49
post eens wat je hebt gemaakt in de DIY Layout creator?

pueblo
20 juni 2008, 13:52
Het is hier dan ook zo gezellig :D
Maar eigenlijk moet ik wel weer gaan leren. Goed dat er over enkele maanden een meeting komt.

bij mij zal het leren nu voor een tijdje gedaan zijn, buiten muziek leren natuurlijk

ponq
20 juni 2008, 14:13
oh en.. thee iemand?

Valoosj
20 juni 2008, 14:42
oh en.. thee iemand?

Jaja, hij is getrouwd. Bier mag niet meer :D

M Kactus
20 juni 2008, 14:43
Jaja, hij is getrouwd. Bier mag niet meer :D

To marriage, the last decision a man is allowed to make :)

ponq
20 juni 2008, 14:46
Ik laat mn posts uiteraard ook eerst checken tegenwoordig...



;)

Hallie
21 juni 2008, 00:24
ik heb wel wat Geprutst, maar ik heb het niet opgeslagen :dontgeti:

het enige wat ik heb gedaan is dit:

Hallie
21 juni 2008, 00:25
http://img294.imageshack.us/img294/4679/schemamufffuzzuitbredingi4.th.jpg (http://img294.imageshack.us/my.php?image=schemamufffuzzuitbredingi4.jpg)


wat ik me dus bedacht.

het rood gekleurde heeft een contact punt nodig ( op het printplaatje dus onderste "balk" genaamd H
waaronder de C3 ook opzit. en de diodes.

voor die weerstanden moet er ook een plekje zijn, ik dacht zelf aan om nodig ergens een onderbroken punt te zetten.

en die drie zwarte lijntjes =
1 draadje naar de vol potmeter
1 draadje is voor de aarde
1 draadje moet op het print plaatje.

degene die dit wil begrijpen moet het mufffuzz schema er even bij hebben.

Ponq of valoosj.... heb ik zo een BEETJE gelijk:O?

Thnx

dit bovenste heb ik op het plaatje geprutst

maarschalk
1 oktober 2008, 01:03
Ik heb een tijdje geleden zo'n flower booster in elkaar geflanst en had er nog wat foto's van liggen. Altijd mooi toch? Hiero:
http://johan.home.fmf.nl/gitaarnet/bloemoppepper3.jpg http://johan.home.fmf.nl/gitaarnet/bloemoppepper4.jpg
Sorry voor het lompe soldeerwerk...
http://johan.home.fmf.nl/gitaarnet/bloemoppepper5.jpg
http://johan.home.fmf.nl/gitaarnet/bloemoppepper2.jpg

Jawel, dat is John Deere (http://www.deere.com) geel!

Edit: Ik had trouwens troubles met de voeding: Mijn boss 9V adapter deed het uitstekend, ook met batterij perfect.
Echterrr: Met een universele adapter (o.a. 9V en de juiste polariteit) is het enige wat je hoort een enorme brom/piep/gegil...
Een dikke condensator meteen over de 9V voeding naar aarde mocht niet helpen... Iemand een idee of ervaring?

pueblo
1 oktober 2008, 18:07
Edit: Ik had trouwens troubles met de voeding: Mijn boss 9V adapter deed het uitstekend, ook met batterij perfect.
Echterrr: Met een universele adapter (o.a. 9V en de juiste polariteit) is het enige wat je hoort een enorme brom/piep/gegil...
Een dikke condensator meteen over de 9V voeding naar aarde mocht niet helpen... Iemand een idee of ervaring?

was het misschien een ac-ac adapter? of maakt dat niet uit?

Mister X
1 oktober 2008, 19:26
Had hetzelfde probleem, heb ik opgelost door de adapter te selecteren op 12Volt uitgangsspanning en vervolgens een 7809 spanningsregelaar achter gehangen met een afvlak en ontkoppelings-condensator. Werkte daarna perfect.

maarschalk
2 oktober 2008, 19:57
Had hetzelfde probleem, heb ik opgelost door de adapter te selecteren op 12Volt uitgangsspanning en vervolgens een 7809 spanningsregelaar achter gehangen met een afvlak en ontkoppelings-condensator. Werkte daarna perfect.

O dat is wel een goede tip. Heb je het ook nog met een soort van lowpass filter geprobeerd aan de voedingsingang, om de hoog frequente rommel van de adapter eraf te halen? Want daardoor komt het volgensmij...

Mister X
2 oktober 2008, 20:22
Heb ik niet meer geprobeerd omdat dit me de makkelijkste en snelste oplossing leek :)

Nocki
6 oktober 2008, 22:33
Leuk topic! Toevallig komt morgen mijn "crackle okay" binnen :)... Samen met een 2e muff fuzz. Een aantal andere pedalen heb ik al. ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen...
Ook komen er morgen nog wat onderdelen binnen voor de pedalen die al op dit bordje liggen.

http://img513.imageshack.us/img513/5050/img7843jt9.th.jpg (http://img513.imageshack.us/my.php?image=img7843jt9.jpg)http://img513.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)


Boven links: Muff Fuzz (Newtone-online)
Onder Links naar rechts:
Big Daddy (Newtone-online)
Distortion plus (Newtone-online)
TS 808 (Musikding)
TS 808 (Musikding)

Korg tuner en wah zijn gewoon standaard fabrieks dingen.

Stroom loopt onder het bord gevoed door eeen onespot. Achetrop input en output en een eurostekker als 220v aansluiting.