PDA

View Full Version : Kan dit zo maar??



Helter Skelter
12 juni 2008, 13:22
ik heb ooit een filmpje van mezelf op youtube gezet waar ik een solootje speel over een backingtrack. Op zich niet zo bijzonder ware het niet dat het clipje nu wordt gebruikt door een commerciële site die er waarschijnlijk ook geld mee gaat verdienen...

site ===> http://www.50blues.com/index3.htm

heel toevallig zit ik krap bij kas dus een financiële tegemoetkoming zou op z'n minst passend zijn ;)

Chris Winsemius
12 juni 2008, 13:28
OT: was je vergeten te contacten de afgelopen tijd, mail me even als je tijd hebt.


ik heb ooit een filmpje van mezelf op youtube gezet waar ik een solootje speel over een backingtrack. Op zich niet zo bijzonder ware het niet dat het clipje nu wordt gebruikt door een commerciële site die er waarschijnlijk ook geld mee gaat verdienen...

site ===> http://www.50blues.com/index3.htm

heel toevallig zit ik krap bij kas dus een financiële tegemoetkoming zou op z'n minst passend zijn ;)

Ik vermoed dat het afhankelijk is v/d kleine lettertjes van youtube.....

Herman
12 juni 2008, 13:30
En ik dacht dat er in die kleine lettertjes iets stond in de trant van dat je toestemming geeft je filmpje ergens voor laten te gebruiken. Precies weet ik ht niet meer, maar ik denk niet dat je er iets tegen kan doen..

Helter Skelter
12 juni 2008, 13:48
OT: was je vergeten te contacten de afgelopen tijd, mail me even als je tijd hebt.



ik ga je van de week bellen, vind ik wat handiger

Wiellem
12 juni 2008, 14:14
Ik denk dat ze niet zomaar filmpjes van Youtube voor commerciele doeleinden mogen gebruiken, alleen Youtube zelf heeft dat recht geloof ik.

Mr.Fingers
12 juni 2008, 14:18
De films gepost op youtube zijn & blijven eigendom van de uitvoerende artiest (dus niet van de poster).

Ik zeg... Dikke vette lawsuit!!!

EuroCinema
12 juni 2008, 16:38
Ik denk sowieso niet dat je moet verwachten er geld van te zien. (Ik werk al een jaaar of tien in de reclame, dus ik zeg dit wel met enige achtergrondkennis) Ze kunnen het er hoogstens af moeten halen. Daar heb jij natuurlijk ook niks aan. Je kunt wel vragen of ze je naam, band, myspace, whatever erbij plaatsen. Het is natuurlijk goed voor je reputatie dat zo'n bedrijf jou gebruikt als voorbeeld van een geweldige solo. En je naam in een linkje erbij kost hun niks, dus ik zou zeggen: zet daarop in.

hendrix_appendix
12 juni 2008, 16:46
Wel een eer, maar ik zou mooi een financieele regeling treffen, 50 eurocent per hit ofzo. En anders sleep je ze voor de rechter.

EuroCinema
13 juni 2008, 11:10
Laten we zeggen dat-ie het verschrikkelijk goed doet en aan 1 op de duizend bezoekers het product verkoopt. En hij zou 50 cent per bezoeker betalen aan de TS.
Dan kost de verkoop van 1 product hem dus sowieso 500 euro. Terwijl het 47 euro oplevert (minus kosten ontwikkeling, administratie, website, personeel). Lijkt me geen heel realistisch voorstel. :)

Harry
13 juni 2008, 16:00
het verbaast me niks trouwens. Knappe vent, prima gitarist..... Dus je had het kunnen weten.

hendrix_appendix
14 juni 2008, 01:11
Het was ook nietr echt een realistisch voorstel, eerder een beetje inhalig.

beruk
16 juni 2008, 12:59
Ik zou eens met een advocaat gaan spreken met ervaring in het beeldrecht. Ik ken een aantal echtszaken mbt fotografie waarbij foto's zonder toestemming van de oorspronkelijke fotograaf zijn gebruikt door derden. De derde parij wordt vrijjwel altijd veroordeeld tot het betalen van een aantal maal het het reguliere tarief voor fotografie en de proces kosten. Laat je niet afschepen met een paar tientjes.

Kim Wilson
16 juni 2008, 13:14
Ja, maar Mark heeft het zelf op Youtube gegooid. Volgens mij doe je dan al afstand van je portretrecht.

Pais
16 juni 2008, 15:26
[QUOTE=beruk]Ik zou eens met een advocaat gaan spreken met ervaring in het beeldrecht. [QUOTE]
Je zou jezelf een hoop geld kunnen besparen door de moeite te nemen de gebruikersvoorwaarden te lezen van YouTube.

Harry
16 juni 2008, 16:34
we hebben het trouwens wel over de gitarist van HH and the Deltawarriors, en HH zelf zegt; ik ben trots!

Dude
17 juni 2008, 20:04
godskolere....

helter made it in the U S of fucking A

lieve marc.... wil je nu alsjeblieft met me trouwen ? ook in california is het legaal hoorde ik !

meul
18 juni 2008, 17:31
Waarschijnlijk had je heel erg leuk, en een eer gevonden als hij het je gewoon gevraagd had. maar nu...

Die site ziet er hyper commerciel uit. zo'n gozer met zo'n grijns op zijn plaat, bedankjes en aanbevelingen van kopers van de dvd, etc. Die gladjanus weet marketing technisch precies waar hij mee bezig is. dan weet je ook dat het op zijn minst fatsoenlijk is om de geen wiens talent je uitbuit te bedanken, of eerlijker, een deel van de pegels, of op zijn minst een referentie.

ik zou hem zeker even een (poeder) briefje sturen.

skinny
19 juni 2008, 19:48
Hangt ervan af? Speel je een eigenstuk, dat geregistreerd staat op jou naam bij buma of bij de belastingdienst afdeling successierechten?
Zo ja, valt er altijd wat te regelen.
Zo niet, heb je geen enkele kans.
Maar ik dank dat als je over geld begint, dat ze een ander filmpje pakken.

Ligt er maar aan wat je belangrijker vind, een paar euro of jou filmpje in een reclame??
Mocht de firma miljoenen verdienen, door jou filmpje, word het een ander verhaal