PDA

View Full Version : Fender Blues Junior



QueenSRVJW
12 juni 2008, 08:21
Ik ga binnenkort een Fender Blues Junior kopen alleen ik weet niet zeker of ik wel alles ermee kan spelen. Ik speel vooral SRV, Hendrix, Mayer en sinds kort ben ik ook nogal into Rory Gallagher en is dus mijn vraag, kan ik zijn sound d.m.v pedalen bijvoorbeeld krijgen? Want een blues junior gaat meer richting srv en mayer enzo.

Edit: En ojah, wat is het verschil eigenlijk tussen de gewone Fender Blues Junior en de Tweed versie?

x.a.d
12 juni 2008, 09:33
Word de tweed versie nog wel gemaakt?? Ik weet dat er een beperkte oplage tweed versterkers van zijn geweest met een andere speker.....Jensen p12n ofzo.
Verder wel een leuke combo maar je moet inderdaat wel met pedalen gaan werken.

QueenSRVJW
12 juni 2008, 12:23
Ik weet eigenlijk niet of die nog worden gemaakt, maar ik hoorde er vanalles over, dus moest ik het maar even checken voordat ik de gewone kocht.

QueenSRVJW
12 juni 2008, 16:02
Ik hoor nu eigenlijk ook erg veel goeds over de Peavey versterkers, Delta Blues bijvoorbeeld.
Welke vinden jullie beter?

Aca Ilic
12 juni 2008, 16:25
ik zou voor blues deluxe gaan...

QueenSRVJW
12 juni 2008, 16:26
De blues deluxe is nu buiten het bereik van mijn budget.

leif
12 juni 2008, 16:43
Ik heb een blues junior. het is een geweldige versterker. alleen niet echt 2 kanalen. ok een boost maar dat stelt ook niet zo veel voor. het is verder een versterker met een aardige drive waarmee je veel kunt bereiken. voor srv en hendrix is hij geweldig maar ik zou een andere kopen als je echt mayer wilt spelen. ik weet niet of je graag effecten gebruikt, maar ik vind de blues junior het lekkerste klinken met een ts9.
maar nogmaals ik zou een blues deluxe kopen (ook al ligt het buiten je bugget) als je 2 kanalen wilt. :hippie:

QueenSRVJW
12 juni 2008, 16:50
Het gaat me opzich niet om de twee kanalen maar ik wil wel de optie hebben om wat meer richting het Rory Gallagher geluid te gaan, maar volgens mij kan dat wel met pedalen.

Lexvandoef
12 juni 2008, 16:55
maar ik zou een andere kopen als je echt mayer wilt spelen.

Hij gebruikt zelf ook een Blues Junior in de studio :satisfie:

QueenSRVJW
12 juni 2008, 16:58
Ik dacht al, ik vond het geluid van de Blues junior juist wel Mayer-achtig.

leif
12 juni 2008, 16:59
Hij gebruikt zelf ook een Blues Junior in de studio :satisfie:
Blues junior voor de scheur toch niet???

leif
12 juni 2008, 16:59
Maar als je het geluid goed vind moet je het gewoon doen.

Lexvandoef
12 juni 2008, 17:01
Blues junior voor de scheur toch niet???

Voor clean met randje, semi-crunch geluiden wel :)

Hij zet ook er ook pedalen voor voor scheur, hij is gek van ouwe marshall bluesbreaker pedalen.

blindfaith85
12 juni 2008, 17:01
HI

Waar wil je hem voor gebruiken? want ik heb blues deluxe en wil blues junior erbij van wege lagere volume, blues deluxe is erg luid met name voor thuis gebruik.

Weet dat fender nieuwe amps maakt met buizenen wat effesctjes en verschillende voices en moet zeggen vond beter klinken dan Line6 werk allen de 8"speaker maakt het wat iel, heb liever 12"speaker. maar verder erg leuk en divers en niet duur.

groet ferry

QueenSRVJW
12 juni 2008, 17:08
Zoals ik al zei, hendrix, Srv, Mayer.

blindfaith85
12 juni 2008, 18:11
Maar waar thuis of live?

QueenSRVJW
12 juni 2008, 18:26
Nu nog gewoon thuis.

blindfaith85
12 juni 2008, 19:28
neem dan de blues junior, john mayer gebruik hem nu ook in studio en anders zijn de nieuwe vintage modified vibro champ enzo ook leuk, tevens stukje goed koper, vandaag ff op gespeelt, hebben ook diverse sound eneffectjes zoals vibratone enzo, zou wel de superchamp nemen heft wat grotere speaker. Check de fender site maar ff voor de specs en, heb er vandaag mee gespeelt en klonken erg leuk. Heb zelf blues deluxe en voor thuis is dat echt overkill het volume om het beetje lekker te laten klinken is voor thuis gebruik net te luid voor het mooie

QueenSRVJW
12 juni 2008, 19:51
Ik denk dat ik dan toch voor de Fender Blues Junior ga want die andere kan ik sowieso niet uitproberen ergens.

jplm
12 juni 2008, 20:05
Edit: En ojah, wat is het verschil eigenlijk tussen de gewone Fender Blues Junior en de Tweed versie?

De tweed versie (eigenlijk lacquered tweed special edition) heeft inderdaad een Jenssen speaker, verder (uiteraard) de tweed bekleding, en een bruin lederen handvat als verschil met de standaard versie. Hij was een tijd geleden in een beperkte oplage te koop, ik heb er toen een gekocht bij Feedback, voor 629, echter, omdat ik vrijwel alleen nog akoestisch speel heb ik er nooit iets mee gedaan. Maar ja, de heb, hé?

Groet, Jan.

x.a.d
12 juni 2008, 20:18
En die tweed versies schijnen wel nog mooier te klinken maar waren duurder. Ik denk dat je aan zo'n blues junior wel een mooi versterkertje hebt!!

DeiDRagonas
13 juni 2008, 14:59
En dat denk ik dus ook...
En ik denk ook dat je met pedalen echt wel een heel eind gaat komen. Ik gebruik hem ook puur als een clean 1 kanaals amp en doe verder alles met mn pedalboard (en daar zit eeecht niet veel op, zie pedalboard topic).

Roy.

leif
22 juni 2008, 20:46
Heb je hem al??? ik wil graag je reactie horen over de blues junior!!

Jim Haagmans
22 juni 2008, 21:51
Weet iemand of je zo'n ding op repetitie/live-volume eigenlijk wel clean houdt? ben er ook een beetje voor aan het kijken.

DeiDRagonas
22 juni 2008, 22:44
Weet iemand of je zo'n ding op repetitie/live-volume eigenlijk wel clean houdt? ben er ook een beetje voor aan het kijken.

Ja hoor... Eitje zelfs. Hij gaat HARD voor n 15 watt ampje.

R

Lexvandoef
22 juni 2008, 23:57
Ja hoor... Eitje zelfs. Hij gaat HARD voor n 15 watt ampje.

R

Klopt, 15W kan echt hard zijn.

Is het trouwens niet tof, voor jou, om je AVT te vervangen door een AC15, en dan die samen met je Blues Junior te gebruiken? Lijkt me best een vette set dan ;)

JeroenSchaaf
23 juni 2008, 00:23
Tklinkt nu ook al lekker hoor dat setje, ik denk persoonlijk dat een ac15 niks is voor Roy.

Klonk vandaag ( 8 uur lang! ) weer goed hoor!

Lexvandoef
23 juni 2008, 01:25
Tklinkt nu ook al lekker hoor dat setje, ik denk persoonlijk dat een ac15 niks is voor Roy.

Klonk vandaag ( 8 uur lang! ) weer goed hoor!

Ach tis maar een suggestie, ik houd zelf absoluut niet van transistor marshall (oefenruimte trauma's ;)), dus vandaar :)

JeroenSchaaf
23 juni 2008, 09:36
Ach tis maar een suggestie, ik houd zelf absoluut niet van transistor marshall (oefenruimte trauma's ;)), dus vandaar :)

Ik hou er zelf ook totaal niet van ;)

Ik heb zelf de ac30 gehad, maa wil over een tijdje toch nog wel een ac15 erbij!

of nog een mesa :satisfie:

DeiDRagonas
23 juni 2008, 11:12
Lex, thanx voor t meedenken maar ik denk dat ik t maar laat zo. Die AVT's is op zichzelf al niks mis mee zolang je ze alleen clean gebruikt en in combinatie met de BJ (AVT geeft iets meer bass) is het een prima sound. Die twee amps combineren heel mooi.

R

Lexvandoef
23 juni 2008, 13:53
Lex, thanx voor t meedenken maar ik denk dat ik t maar laat zo. Die AVT's is op zichzelf al niks mis mee zolang je ze alleen clean gebruikt en in combinatie met de BJ (AVT geeft iets meer bass) is het een prima sound. Die twee amps combineren heel mooi.

R

Het was ook maar een suggestie hoor ;)

Maar als je bij Marshall wilt blijven is een 20 watt topje + 1x12 ook supergaaf! ;)

DeiDRagonas
23 juni 2008, 13:56
Het was ook maar een suggestie hoor ;)

Maar als je bij Marshall wilt blijven is een 20 watt topje + 1x12 ook supergaaf! ;)


Tuurlijk man, suggesties altijd welkom toch. Daarvoor zitten we min of meer ook op t forum he.

Maarreh sterker nog... Ik denk dat ik t maar bij mn Marshall AVT's hou zelfs.. (edit: hier spreekt een liefhebber van deze amps.. kan t niet helpen, als je ermee weet om te gaan zijn t top amps voor no shit wat betreft geld.)

Roy

jaspie
1 juli 2008, 17:54
Ik heb ook even een vraagje, en ik dacht stel het in deze topic. Ik graag de speaker vervangen voor men blues jr om de bas iets strajkker te make een de boxy sound een beetje te verminderen. Ik hoor zelf veel over de celestion v30 als vervanging in de Blues jr. Is dit een goede optie of verdwijnt de fender sound dan een beetje?(en is jensen ofzo dan een optie)

mvg

Jasper

Larry
1 juli 2008, 19:28
Ik heb mij net een aangeschaft en weet niet als mijn vraag niet al ergens anders beantwoord is (vind ze niet echt terug) maar toch:
Enige tips om de lampen langer te doen meegaan? Is het vb. slecht om ze te lang te laten aanliggen of ze net kort na elkaar aan en uit te doen? Waar moet ik op letten? (nogmaals sorry als dit al ergens staat).
Grtz

jaspie
6 juli 2008, 11:50
zorg ervoor dat je de amp altijd tijd geeft om af te koelen. Niet gaan lopen sjauwen met een amp als de buizen nog warm zijn.

ps nog tips voor speaker