PDA

View Full Version : Goed idee of niet ?



JipStoop
11 juni 2008, 23:59
Ik zat te denken aan een zwarte Fender Strat (waarschijnlijk de Standard Strat) met maple nek, daar een zwarte slagplaat op te zetten, en een Zakk Wylde EMG set in te zetten.
Ik weet dat ik daarvoor de body moet verbouwen :)

Goed idee of niet ?

superfly
12 juni 2008, 00:02
Freedom's just another word for nothing left to lose

Riky
12 juni 2008, 00:10
als jij denk dat het vet is waarom zou het dan een slecht idee zijn?

Zo'n dramatische aanpassing is het ook weer niet:)

pannekoek
12 juni 2008, 00:53
Ik zat te denken aan een zwarte Fender Strat (waarschijnlijk de Standard Strat) met maple nek, daar een zwarte slagplaat op te zetten, en een Zakk Wylde EMG set in te zetten.
Ik weet dat ik daarvoor de body moet verbouwen :)

Goed idee of niet ?

ik neem aan dat je t zakk wylde geluid wilt creeren? dat gaat je dus niet lukken met een strat :) opzich wel vet idee natuurlijk maar ik betwijfel t succes :hippie: maarja wie niet waagt wie niet wint, misschien word t wel een killer strat :rockon:

macwilliams
12 juni 2008, 06:20
Ik zat te denken aan een zwarte Fender Strat (waarschijnlijk de Standard Strat) met maple nek, daar een zwarte slagplaat op te zetten, en een Zakk Wylde EMG set in te zetten.
Ik weet dat ik daarvoor de body moet verbouwen :)

Goed idee of niet ?
Word vast heel strak om te zien, ik zou dus zeggen http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/yes.gif

Bram+
12 juni 2008, 07:26
ik neem aan dat je t zakk wylde geluid wilt creeren? dat gaat je dus niet lukken met een strat :) opzich wel vet idee natuurlijk maar ik betwijfel t succes :hippie: maarja wie niet waagt wie niet wint, misschien word t wel een killer strat :rockon:
Hij zal niet de eerste zijn die twee humbuckers in een strat propt hoor.. Het gaat sowieso klinken en je krijgt een zeer bruikbare gitaar, maar hoé het klinkt? De standaard stratgeluiden ga je er in ieder geval niet meer uithalen. Waarschijnlijk niet eens zo gek anders als een Les Paul met dezelfde humbuckers, want EMG's hebben nogal eens de neiging minder aan te trekken van het karakter van de gitaar waar ze in hangen, je hoort vooral EMG. Niet dat dat persé een negatief ding hoeft te zijn.

pannekoek
12 juni 2008, 07:30
op youtube zijn enkele filmpjes te zien met strats waarin emg 81/85 zitten, om ff een wazig voorbeeld krijgen :cooler: