PDA

View Full Version : Hello World



acceptgiro
11 juni 2008, 17:47
Na 17 gitaar spelen vond ik het wel eens tijd om eens een nieuwe akoestische gitaar te kopen. Ik heb diverse malen bij een muziek zaak in Eindhoven gespeeld om mijn keuze te maken, maar ik kom er niet uit WAT bij me past.

Ik heb zelf 2 verschrikkelijke gitaren -akoestische is een musima uit de voormalige DDR en een fender squier die niet te stemmen valt meer en die voor mijn niveau echt niet meer kunnen vind ik zelf. Ik stagneer ook enorm, vandaar mijn aanmelding hier bij de gezelligste familie, om erachter te komen welke gitaar bij me past. En waarom een dure gitaar duur is. Ik weet namelijk alleen dat er snaren op een gitaar zitten en hoor vaak mensen over zoveel termen, houtsoorten en dergelijke praten, daar waar ik geen kaas van heb gegeten. Ik produceer muziek en wil met de nieuwe gitaar via een GTR3 gitaarmodule van Waves nieuw leven gaan blazen in de nederlandse dance muziek.

Zelf speel ik voor mijn plezier nummers zoals: Coldplay, The Killers e.d., maar vooral nummers als "Andy Mckee - drifting". Nu doe ik dat op een spaanse gitaar en dat kan gewoon niet langer zo. Ik wil voor ik verder ga met de tabs van Andy Mckee of Antoine Dufoir wel iets beters hebben en weten waar dat het hem in zit, dus als iemand tips heeft hoor ik die graag bij welke post ik een heel stuk kom. :)

Ik hoop er hier dan ook achter te komen of een duurdere gitaar zoveel beter is, maar vooral, waarom.

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk op een leuke en vooral nieuwe manier van kennis vergaren.

Harry
16 juni 2008, 16:22
welkom, en veel plezier! Dancemuziek? Kan dat ook zonder elektronica aub?

acceptgiro
16 juni 2008, 16:38
Gaan we aan werken :) Als ik de uitvinding gedaan heb om weer dance muziek te maken via potten en pannen, zonder pluggen en AD/DA converters dan zal ik het hier als eerste posten goed?

Tot die tijd ga ik er niet vanuit dat er ooit dance (als huidige term) gemaakt wordt zonder elektronica. Dat is hetzelfde als vragen aan Opeth of ze graag op een banjo verder willen gaan :P Wie weet wat het op leveren zal.

In mijn ogen bestaat er geen lelijke muziek, alleen slecht gebrachte/gemaakte nummers. Alles is mooi omdat alles een andere emotie laat zien en die rijkheid zoek ik te vergroten.