PDA

View Full Version : 7 pins din kabel



RedBuell
11 juni 2008, 13:23
Om de footswitch en de Peavey 5150II top met elkaar te verbinden heb ik een 7 pins din kabel nodig. Ik heb toevallig 1 enkel kabeltje op de kop weten te tikken (lag in een lade bij Dirk Witte) maar heb voor mijn multikabels van 3 en 6 meter (pedalboard => amp, FX loop en footswitch) nog 2 stuks 7 polige din kabels nodig. Nou kreeg ik laatst midi kabels mee in een winkel en aangezien ik niet echt oplette zag ik thuis pas dat het 5 polig was. Nou blijkt dat de meeste muziekzaken die kabels niet hebben en ook niet weten of en waar ze te bestellen zijn.

Heeft iemand een idee waar die kabels te koop zijn, ik hoorde ook iets van UTP kabel gebruiken en dan 7 polige stekkertjes erop solderen. Heeft iemand hier ervaring mee?

PS weet eigenlijk niet of dit wel in het juiste subforum staat, ik zat te twijfelen tussen, versterkers, effecten en werkbank.

duckman
25 juni 2008, 12:37
deze van rocktron?

http://www.thomann.de/nl/rocktron_7pin_midikabel_9m.htm

ik weet alleen niet of de pin layout overenkomt.

dml
25 juni 2008, 13:29
Bel of mail even naar Back & Forth in Rijswijk. Hij heeft meestal wel van die 7-polige Rocktron kabels op voorraad.

Mike McCready
25 juni 2008, 18:09
Weet iemand of een phantom midi kabel ook kan werken? Zoek er een voor mijn Koch footswitch en kwam deze tegen op amazon: http://www.amazon.com/Hosa-7-Pin-Phantom-MIDI-Cable/dp/B0002GTZMQ

Er staat bij NOTE, THIS IS NOT A MIDI CABLE vandaar mijn vraag...

Is precies de goede lengte voor mij om mijn kabels te bundelen van en naar mijn pedalboard.

henkr
26 juni 2008, 15:48
Die kabel zal wel werken hoor. De wiring is hetzelfde als dat spul van Rocktron.
Het is WEL een MIDI kabel, alleen 7 pins. De phantom power gaat over
pin 6 en 7, i.t.t. pin 1 en 3 bij een, tegenwoordig standaard, 5 pins MIDI kabel.

Mike McCready
26 juni 2008, 18:46
Die kabel zal wel werken hoor. De wiring is hetzelfde als dat spul van Rocktron.
Het is WEL een MIDI kabel, alleen 7 pins. De phantom power gaat over
pin 6 en 7, i.t.t. pin 1 en 3 bij een, tegenwoordig standaard, 5 pins MIDI kabel.
Maar dat zal dus geen invloed hebben bij het gebruik voor een footswitch?

Omdat er geen power wordt gebruikt voor een footswitch ofzo?

henkr
28 juni 2008, 14:12
Phantom power wil zeggen dat je stroom optioneel kan meesturen. Dat doe je met een aparte adapter en alleen als de footswitch stroom nodig heeft. Het hangt van het type switch af. Is het een passieve switch dan heeft het ding geen stroom nodig, is het bijvoorbeeld een MIDI foot controller dan wel. Power stuur je dan over twee aders van een MIDI kabel met een adapter dmv. een break-out box, een in-line injector - ook die kabels worden gemaakt door Rocktron - of door een adapter aan te sluiten op een apparaat met een phantom power input; met de in de advertentie genoemde ADA MP1 pre-amp kan dat bijvoorbeeld.