PDA

View Full Version : Fender FM210R



Kranjcar
11 juni 2008, 11:16
Hallo iedereen,

Ik kan voor 150 euro een Fender FM210R kopen.
Is dit de moeite waard?

Kan iemand me misschien meer over deze versterker vertellen?

JeroenSchaaf
11 juni 2008, 11:17
Hallo iedereen,

Ik kan voor 150 euro een Fender FM210R kopen.
Is dit de moeite waard?

Kan iemand me misschien meer over deze versterker vertellen?

Het schijnt noggal een schel beestje te zijn... dat is het enige wat ik er van weet!

almarvk
11 juni 2008, 11:37
Geen geweldige versterker. Ik heb de 2x12 versie gehad en ik vond het een waardeloos ding. Met 10 inch speakers zal het nog waardelozer zijn.

Ik zou kijken naar iets anders. Let in deze prijsklasse op kwaliteit en niet op kwantiteit.

Kranjcar
11 juni 2008, 11:59
Geen geweldige versterker. Ik heb de 2x12 versie gehad en ik vond het een waardeloos ding. Met 10 inch speakers zal het nog waardelozer zijn.

Ik zou kijken naar iets anders. Let in deze prijsklasse op kwaliteit en niet op kwantiteit.

Bedankt!

Ik ben opzoek naar een tweede versterker, voor echt clean (fender) geluid.
Speel nu op een VOX AD100VT en wil daarnaast een cleanere versterker.

Is een Fender Performer 1000 daarentegen wel aan te raden?

almarvk
11 juni 2008, 12:01
Als je een echte Fender clean zoekt, zou ik eerder opzoek gaan naar een kleine Fender buizencombo. Daar zit het 'echte' Fender clean in, niet in een transistor.

Jorisch
11 juni 2008, 16:47
Ik heb zelf de 2x 12" versie

en ik ben er ook niet echt tevreden mee, het vervorm kanaal is verschrikkelijk lelijk, hoe lang je ook aan die knoppen blijft draaien

Ook met een distortion pedaal krijg ik er geen lekkere toon uit, ik heb een rat, een bad monkey, een od-3 en een combinatie met een cs-2 compressor geprobeerd. Clean met een big muff klinkt wel lekker

Dat is ook gelijk mn punt, clean klinkt ie best goed, vooral met een delay erachter

Dus als je dat zoekt zou je deze kunnen proberen want dan heb je voor weinig geld misschien wel een goede versterker

Mijnes is trouwens loeihard en het reverb kanaal vind ik ook goed (zit een echte veer in)

Joey Handsome
11 juni 2008, 16:50
Begin er niet aan is mijn advies. Ik heb die FM212 mogen bespelen een aantal keer en het was een ware ramp. Totaal ineffectieve toonregeling en ten alle tijde een vreselijk ranzig ongedefinieerd geluid.

sjaak1990
12 juni 2008, 12:39
Ik vindt de FM212R waar ik eens per week door speel in een oefenruimte niet echt geweldig. Het gain kanaal is in ieder geval prut en de clean is ook niet zo mooi, vindt het ook niet heel slecht trouwens heb slechter gehoord, bijvoorbeeld van line 6 dingen. Voor een fender geluid > een fender buizen versterkertje.

Bart_Blueprint
12 juni 2008, 12:49
Ik heb dan laatst gespeeld over zo'n FM100H. Met bijbehorende 4x12 kast eronder. De ruimte was groot, dus de versterker kon wel hard, maar ik moet zeggen dat -na negatieve verhalen over deze amp- hij mij positief is meegevallen! Het clean vond ik best mooi eerlijk gezegd. Versterker kwam niet boven de 3 qua volume en was al hard genoeg voor een school-aula. Ze gaan wel hard dus!

Joey Handsome
12 juni 2008, 13:35
Ik heb dan laatst gespeeld over zo'n FM100H. Met bijbehorende 4x12 kast eronder. De ruimte was groot, dus de versterker kon wel hard, maar ik moet zeggen dat -na negatieve verhalen over deze amp- hij mij positief is meegevallen! Het clean vond ik best mooi eerlijk gezegd. Versterker kwam niet boven de 3 qua volume en was al hard genoeg voor een school-aula. Ze gaan wel hard dus!

Het is meer zo bij Fenders dat ze op 3 al zo'n beetje voor drie kwart open staan. Kan heel irritant zijn als je eens niet hard wil spelen. Wat is je referentiekader overigens dat je het clean vindt mee vallen?

sjaak1990
12 juni 2008, 13:42
Het volume klopt. Op 3 gaat hij hard en op overdrive kanaal heb je dan ook feedback, erg irritant. Clean, ja is zeker niet slecht, toch zou ik liever wat anders kopen.

Bart_Blueprint
12 juni 2008, 14:32
Het is meer zo bij Fenders dat ze op 3 al zo'n beetje voor drie kwart open staan. Kan heel irritant zijn als je eens niet hard wil spelen. Wat is je referentiekader overigens dat je het clean vindt mee vallen?

Naja, ik bedoelde het meer in de zin van dat ik het slechter had verwacht! Ik heb zo ontzettend veel negatieve verhalen gehoord over die amp, dat ik dacht dat hij op alle fronten flink teleur zou stellen. Vandaar dat ik aangenaam verrast werd door de redelijke clean-sound die dat ding nog voortbracht. Kan ook natuurlijk deels aan mijn eigen materiaal gelegen hebben en het feit dat er een 4x12 kast onderstond. :)

JeanPaul du Vinnie
12 juni 2008, 20:52
Ik heb lang op de FM212 gespeeld, als oefenamp voor in m'n kamer. En ja, het overdrivekanaal trekt op niks, maar het clean kanaal vond ik goed te doen. Heel erg mooi zelfs, met wat reverb en delay erdoor gedraaid. Wijds en met een beetje twinkel, perfect voor single coils.