PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar! Yay!



CatchDude
11 juni 2008, 09:03
Eindelijk hebbik hem!

Na jaren op m'n trouwe Ibanez te hebben gespeeld nu de overstap naar Fender: Ik heb een Fender Deluxe Roadhouse Strat gekocht. 't Is een mexicaan met Texas Special elementen, wat een heerlijk romig geluidje!

M'n Ibanezje heb ik gekocht toen ik begon 6 jaar terug, een prima instapmodelletje om eens te kijken of het was is, dat gitaar spelen. 2 jaar geleden nieuwe elementen er in gezet (diverse Seymour Duncans), maar na een tijdje krijg je toch koopkriebels. En toen passeerde deze strat. Wat een verschil! Het is alsof je met een gloeiend heet mes door boter glijdt, zo soepel speelt hij. Het geluid is heeeeeerlijk, echt zo'n fanatieke twang, met die texas specials. En de sustain is echt vele male langer dan op m'n Ibanez.

Maar het echte uren-maken moet nog beginnen, van het weekeind in de oefenruimte. Dan kan ik ook m'n amp wat 'meer' aanzetten want in de huiskamer is die VOX eigenlijk onbruikbaar. ;)

Dit is hem: (Betere foto's een paar posts verder!)

http://85.17.225.51/267600001-267650000/267626401-267626500/267626500_6_C8Jv.jpeg
(Ik heb niet zo'n beste telefoon-camera zoals je ziet, maar het dekt de lading.)

Ik heb de originele slagplaat er eteen af gehaald, dat was zo'n donker rode met zo'n 'parelmoer motief'. Persoonlijk vond ik dat niet zo fraai, dus maar gelijk een witte er op!
Zo was 'ie origineel:
http://media.plugsquare.com/ps/products/00/00/60/53/PS0000605399_1.jpg

M'n Ibanez wordt nu bevordert tot slide-gitaar. Ik speel nogal eens in open A, dus daar kan ik hem nu mooi in laten staan. Dat scheelt weer stemmen tussen de sets door.

Ik wou dat het vrijdag avond was...

Rinze
11 juni 2008, 09:07
Mooie gitaar, gefeliciteerd!

almarvk
11 juni 2008, 09:31
Mooie set! Gefeliciteerd ermee!

Ik heb juist de wite slagplaat er af gehaald voor een rode. Je doet dus het net andersom :)

Fender75
11 juni 2008, 09:39
Mooie gitaar! Hoe klinken de texas specials?

JeroenSchaaf
11 juni 2008, 09:39
Mooi ding man!

Zo een staat nog op me verlang lijstje!

CatchDude
11 juni 2008, 09:51
Thanks! :) Ben ook echt zo blij als een kind!

Die texas specials klinken echt te gek! Ik heb m'n versterker alleen niet echt de ruimte kunnen geven thuis, dus vrijdag weet ik pas echt hoe ze klinken (Dan sta ik in de oefenruimte). Maar tot nu toe, zelfs op te laag volume voor m'n amp, lijken ze echt heel goed die SRV "Twang" mee te geven. D'r zit zo'n heerlijke zuivere "rrringggg" doorheen, alsof je met een natte vinger over de rand van een christallen glas wrijft.

Ook leuk: Eindelijk kan ik de whammy-bar gebruiken. Heb er nu 5 veren achter zitten, dus wel alleen naar beneden benden. Maar m'n Ibanez was al ontstemt zodra je naar de whammy keek. De Fender lijkt wat meer geweld aan te kunnen. ;)

janpetrarca
11 juni 2008, 10:39
Ziet er goed uit! Zijn die tex specials standaard of zijn die er later ingezet?

Coolguy
11 juni 2008, 11:27
Komaan seg, die Shell slagplaat op een witte strat met maple neck is juist de vetste combinatie die er bestaat! :)
Nog veel plezier ermee.

CatchDude
11 juni 2008, 11:57
Coolguy: Ik vond dat schreeuwende contrast niet zo fraai. Ieder z'n ding toch? ;)

janpetrarca: Die Tex Specials komen standaard op deze Strat.

Hendriks
11 juni 2008, 12:23
Texas Specials gecombineerd met een Maple toets is geweldig.

koentjo
11 juni 2008, 12:51
Strak!
Ik vind die witte slagplaat erop ik ook mooier dan die rode.
het ziet er uit alsof jouw gitaar een stuk geler is dan op dat link fotootje.
hoe zit dat?

misschien kan je meer foto's posten, met een goede camera :D

Daan_B
11 juni 2008, 13:01
Je had de originele slagplaat erop moeten laten! :nervous:

Tubescreamer
11 juni 2008, 13:49
Yay het gaat weer over slagplaten :D!!
Nee joh is goed zo, veel beter, red shell is toch alleen maar mooi op 3-tone sunburst :p

Gefeliciteerd overigens! Hoop dat ie lekker blijft klinken op vol volume! Waarschijnlijk wel....

JeroenSchaaf
11 juni 2008, 13:50
Mischien nog betere foto's plaatsen?

Ben zeer benieuwd of die nou wit wit is of geel wit.

CatchDude
11 juni 2008, 14:01
Hij is creme wit, op mijn foto is hij te geel, op het fotootje er onder is hij te wit. Ken je de kleuren van de gitaar van Jimi op Woodstock? Die kleur izzie.

http://mikebarnes.biz/images/jimi_hendrix_woodstock.jpg

Ik zal eens kijken of ik ergens een goede camera vandaan kan toveren...

koentjo
11 juni 2008, 14:02
hele mooie kleur.
k vind zelf een rosewood fretbord bij deze kleur mooier.
eigenlijk vind ik die altijd mooier dan maple :P

veel speel plezier

mjk303
11 juni 2008, 14:11
Damn, mooi ding man.. hij heeft wel wat weg van mijn Guitar Hero Fender..

http://www.gamehelper.com/images/uploads/new/media/image/base/new_image/26782/rockband_guitar.jpg

Is de jouwe toevallig daarop gebaseerd?

budje
11 juni 2008, 14:14
lekker ding hoor!

mjk303
11 juni 2008, 14:22
lekker ding hoor!

Ja bedankt.. maar die houten van Catchdude mag er ook wel zijn...

JeroenSchaaf
11 juni 2008, 14:30
Hij is creme wit, op mijn foto is hij te geel, op het fotootje er onder is hij te wit. Ken je de kleuren van de gitaar van Jimi op Woodstock? Die kleur izzie.

http://mikebarnes.biz/images/jimi_hendrix_woodstock.jpg

Ik zal eens kijken of ik ergens een goede camera vandaan kan toveren...
Ben zeer benieuwd! ziet er goed uit die kleur van hendrix ( zijn gitaar )

Rinze
11 juni 2008, 17:25
Hendrix zijn eigen kleurtje zal wel niet mer zo fris zijn...

CatchDude
11 juni 2008, 17:31
Nou, bij daglicht met een redelijke camera maar wat foto's gemaakt.

Mooi contrastfototje op een zwarte achtergrond:

http://img.photobucket.com/albums/v301/CatchDude/Roadhouse1.jpg

En netjes aan de muur:

http://img.photobucket.com/albums/v301/CatchDude/Kamer1.jpg

Je ziet dat het wit van de body enigzins creamy is. De slagplaats is normaal wit. :)

koentjo
11 juni 2008, 17:38
heel nice. dat is precies DE kleur.

leif
11 juni 2008, 18:40
Nou, bij daglicht met een redelijke camera maar wat foto's gemaakt.

Mooi contrastfototje op een zwarte achtergrond:

http://img.photobucket.com/albums/v301/CatchDude/Roadhouse1.jpg

En netjes aan de muur:

http://img.photobucket.com/albums/v301/CatchDude/Kamer1.jpg

Je ziet dat het wit van de body enigzins creamy is. De slagplaats is normaal wit. :)

Prachtig, volgens mij klinkt hij geweldig. en een mooie TV :rockon:

CatchDude
12 juni 2008, 08:18
Hij klinkt echt super! Voorheen speelde ik meestal wel met m'n tubescreamer aan om wat meer punch te krijgen, maar de afgelopen 2 dagen heb ik bijna alleen maar clean gespeeld; Het geluid uit die elementen is zoooooo lekker! Het klinkt al aardig 'aggresief' genoeg en lekker romig ook, zonder TS. Met de TS is dat juist een beetje weg (maar wordt het geluid wel meer rock-ig, feller en, helaas, fletser.). Dus de pre-amp maar wat verder opendraaien op m'n vox om daar wat meer drive van te gebruiken. Da's wel een heel gedoe trouwens, alle instellingen op de pedaaltjes en de versterker moeten aangepast worden. ;)

Waar ik wel aan moet wennen is de brug positie pickup. Die is heeeeel erg schel en treble-ish. Op die positie ben ik ook nog eens een humbucker gewend van m'n Ibanez, dus daar moet ik even wat uurtjes op maken voordat ik daar lekker mee wegloop.

Grappig ook, ik rommel al jaren aan mijn vibrato maar het lukte me nooit echt goed. Op m'n nieuwe gitaartje is het ineens of ik het altijd al kon. Speelt heerlijk!

*Blij als een kind* :)

dunnoaname
12 juni 2008, 16:38
Veel mensen sluiten de toonpot voor het midden element aan op hun brugelement, zodat je dat hele schelle er wat uit kan draaien, mischien een idee.




Die lavalampen kunnen echt niet meer trouwens!

RobertoL
13 juni 2008, 14:15
Geweldige kleur. Heb zon kleur bij mijn neef z'n gitaar gezien, en de kleur alleen al is een reden om hem te kopen! :)

Wortel
13 juni 2008, 14:55
Is de jouwe toevallig daarop gebaseerd?
Dit is een grapje hoop ik hè?

CatchDude
18 juni 2008, 08:10
Die lavalampen kunnen echt niet meer trouwens!

Ik zou niet meer zonder kunnen! ;)

CatchDude
18 juni 2008, 08:12
Veel mensen sluiten de toonpot voor het midden element aan op hun brugelement, zodat je dat hele schelle er wat uit kan draaien, mischien een idee.


Da's wel een goeie tip. Ik begin er echter wel al aan te wennen, aan dat schelle hoog. Solo's helemaal bij de body knerpen als een gek! :)

fuchs
18 juni 2008, 08:24
Gave strat! Blijft toch dé gitaar he, een stratocaster....

HANNESSTINKT
18 juni 2008, 08:31
Mooi plankie zeg zal zeker wel lekker scheuren (zeker in verhouding tot een volcano rock-a-teer hahahaha)

crapton
18 juni 2008, 12:55
Waar ik wel aan moet wennen is de brug positie pickup. Die is heeeeel erg schel en treble-ish. Op die positie ben ik ook nog eens een humbucker gewend van m'n Ibanez, dus daar moet ik even wat uurtjes op maken voordat ik daar lekker mee wegloop.


Volgens mij is dat wel eigen aan de Strat. Kwestie van instellen op je amp, of de tonepot mod doen.

Ik heb zelf een GFS Lil Killer 10k Strat-size humbuckertje (25$) erin gezet en nu is ie voor mijn muziek en stijl uitstekend bruikbaar, hoewel een full size HB nog meer drive heeft.

CatchDude
20 juni 2008, 09:18
Ik heb niet meer drive nodig; daar ben ik juist vanaf gestapt... ;)

Misschien dat ik uiteindelijk die tonepod-mod toepas, maar voorlopig ga ik even lekker zo door. Hoge solo's knallen als een gek namelijk, met die brug pickup zo... :)