PDA

View Full Version : Glass Nexus "Top Notch Multi FX" in da house!



timkermans
11 juni 2008, 00:35
Vandaag net binnengekomen, de lelijkste multi FX pedaal ooit!!

http://www.damagecontrolusa.com/images/products/thumbnails/glassNexus_angle_182x0.jpg


Dit toestel heeft het meest transparante signaal dat ik ooit gehoord heb. Ik heb hem nog maar 1x op een victoria Twin amp kunnen proberen met elektrische gitaar. Dat was amper een half uurtje, maar de 1e indruk is super! Hij is op clean vlak waanzinnig transparant, en de FX die erbij worden gegooid, zijn Tube buffered. Check de website voor meer info, deze dingen interesseren misschien de techneuten onder ons... Ook de samples op de website spreken voor zich

Ik was vooral onder de indruk van het gebruiksgemak:

*De reverb is controleerbaar door 2 knoppen, nl modus (size) , en mix (wet/dry). Meer dan genoeg voor gemiddeld gebruik...
*De delay is aanpasbaar met 4 knoppen. Mix, time (snelheid), repeats en filter (hoeveelheid vuil er te horen is in de repeats). Ook meer dan voldoende. Er zit ook een vreemde tap functie op die me wel leuk lijkt, maar aanpassen wordt! Je drukt de 2e footswitch in, en dan sla je gemedpt het ritme 2x en de Glass Nexus pikt het tempo zo op. Cool!

Ook de modulatie klanken zijn van absolute top kwaliteit. Ik wil gerust es een A/B testje doen puur op klank met de Gforce en andere top-apparaten... De rotary (één van de grootste MOD- redenen waarvoor ik heb zou willen gebruiken) klinkt echt waanzinnig. De snelheid die verhoogt is echt goed gesimuleerd. Ook de VIBE klanken zijn super! Chorus noemt hier CHOIR, en klinkt alsof een engeltje op u oren pist (:-S)

Al deze modulation klanken zijn ook wijzigbaar met maar 2 knoppen. Meestal zijn deze knoppen de snelheid van de modulatie en de diepte of mix... Wederom, voor mij meer dan voldoende...

Als je er een midi controller op aansluit, krijg je ook veel meer mogelijkheden, maar dit moet ik nog es checken...

Ik moet volgende week een plaat gaan inspelen, ik neem hem mee om wat samples te maken ,en laat jullie zo snel mogelijk meegenieten van mijn nieuw speeltje!!!