PDA

View Full Version : EHX Small Clone



brakketeunis
10 juni 2008, 21:33
Ok, vandaag mijn small clone binnengekregen van de postbode :)

Geluid klinkt verder goed MAAR:
het pedaal geeft over het algemeen wat sneeuw door het geluid, niet in de vorm van een kraak maar zoiets als pfffffff
met de Depth switch omhoog (dus aan) gaat het sneeuwige over het algemeen weer wat harder, maar zakt dan weer iets af, en vervolgens gewoon weer wat harder.
(dit is synchroom met hoever ik de rate knop omgedraaid heb)
(en met de switch uit blijft het volume van het sneeuw gelijk)

een beetje onzuiverheid vind ik niet erg, ik speel namelijk vaak met een koptelefoon. Maar zelfs over de versterker is het te horen.

met zowel als de bijhorende adapter als de bijgeleverde batterij heb ik dit.

mijn vraag is dan ook,
in hoeverre is dit normaal, hebben jullie dat ook ervaren met een small clone?
of staan chorussen hier in het algemeen om bekend?

met veel dank, ;)
Mike B

Silco
11 juni 2008, 10:02
Ik heb een Small Clone (de grote) sinds Kerst en ik heb nergens last van.....

Joey Handsome
11 juni 2008, 10:20
Nou dat heb ik niet bij mijn Small Clone. Ik denk dat er iets niet helemaal in de haak is.

JeroenSchaaf
11 juni 2008, 10:45
Ook nog andere kabels gebruikt? misschien dat daar het probleem ligt

d'oh
11 juni 2008, 11:02
Ik heb het ook bij mijn small clone, maar dat is er een van de eerste serie en het is niet storend, de amp moet ook echt serieus keihard staan om er echt een storend geluid van te hebben

brakketeunis
11 juni 2008, 15:19
Thanks so far,

@joene: ja heb ik gedaan, maar zoals ik zelf al verwachtte kreeg ik geen resultaat.

@d'oh: gaat die storing bij jou ook gelijk met de rate knop?, de small clone is over te algemeen redelijk populair dus ik mag aannemen dat deze ondertussen wel 1 van de nieuwe serie is. Is dat trouwens na te kijken?

JeroenSchaaf
11 juni 2008, 15:25
Hmm dan zou ik het zo niet weten... Ik weet wel dat die dingen redelijk gevoelig zijn.

brakketeunis
11 juni 2008, 15:48
Ok ik denk dat ik het opgelost heb.. :)

lemme explain

ik gebruikte altijd 2 versterkers achter mekaar, waarvan ik bij de 1e cheap-ass 15w het treble omhooggooide, omdat dat beter uitkwam met mijn hoofdtelefoon.

het bleek dat het volle treble het gesis ernorm versterkte. Ook de andere ruis wat ik krijg als ik m'n toonknop omdraai op mijn Git is nu voor 75% verminderd :)

dr is dus niks met met het pedaal, (enkel de gebruiker ;))
maar in ieder geval wat geleerd denk ik, de treble kan de ruis op de lijn behoorlijk versterken (iig meer dan ik dacht)

thx

d'oh
11 juni 2008, 15:50
@d'oh: gaat die storing bij jou ook gelijk met de rate knop?, de small clone is over te algemeen redelijk populair dus ik mag aannemen dat deze ondertussen wel 1 van de nieuwe serie is. Is dat trouwens na te kijken?

Nee, het is gewoon een standaard hiss, ongeacht welke setting