PDA

View Full Version : grootte bestanden???



stopthenoise
22 februari 2003, 15:00
Dag mensen,ik ben sinds kort in de weer met cool edit pro 2.0 en ik vind dit opzich een heel mooi programma,het enigste probleem wat ik ondervind is dat de opgenomen bestanden vrij groot worden.Al gauw zo'n 20-25 MB.Is hier wat aan te doen?alvast bedankt,Minne

Mithrandir
22 februari 2003, 20:48
Opnemen met een lagere kwaliteit, maar dat wil je niet natuurlijk. Ongecomprimeerde wavefiles 44.1/16bit zijn nou eenmaal groot. Het uiteindelijke resultaat kan je natuurlijk wel omzetten naar MP3 (opslaan als Mp3) dat is meteen een stuk kleiner zonder echt merkbaar kwaliteitsverlies.

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 16:23
of maak er mp3PROŽ van.
80kbps mp3PRO heeft dezelfde kwaliteit als 160 kbps normaal mp3. Oftewel je kunt de grootte van je mp3's halveren!

je moet in winamp wel een speciale plugin hebben
http://www.mp3pro.com dacht ik

idono
6 maart 2003, 11:29
Ik denk dat je er maar moet leren leven.... want je ilt natuurlijk geen geluidsverlies als je bezig bent met een procudtie dus dan moet je het zeker niet naar MP3 zetten, want daar heb je degelijk geluidsverlies en zeker dynamiek verlies, en dat wil je niet als je aan het opnemen bent. MP3 haalt bepaalde frequenties ook weg. Dus kijk er mee uit. het kan ten goede gaan van je productie.

Greetz Henk

sleep_to_saturate
10 maart 2003, 16:52
grotere harddisk kopen