PDA

View Full Version : Multi fx



Bonecrushingbrutality
10 juni 2008, 20:50
Hey mede gitaristen,

In de zomervakantie ga ik weer eens goed werken en geld verdienen, natuurlijk gaat er een deel hiervan naar gitaarspullen. Wat nu het hoogst op mijn lijstje staat is een multi-fx bordje. Ik wou eerst een pedalboard ontwerpen met stompboxen, maar dit is te duur en omdat ik toch niet in een band speelt is het overbodig...

Momenteel gebruik ik als multi fx (enkel voor met hoofdtelefoon te spelen) de v-amp2 van behringer en ben daar niet meer tevreden over. Mijn Amp is een Randall rg50tc, een lampen combo.

De bedoeling van mijn toekomstige multifx is om in de effectloop te dienen van mijn versterken, voor alle effectjes. Maar wat ook belangrijk is, is een high gain distortion etc. om met hoofdtelefoon te spelen. Ik speel voornamelijk metal, maar wil soms ook wel eens experimenteren met iets anders.

Welke multifx ik momenteel op het oog heb? De line 6 x3 live, wat ik hier zeer goed aan vind is dat je hem rechtstreeks kan aansluiten aan de pc via usb, om zo op te nemen. Maar ik heb horen zeggen dat het geluid niet zo fantastisch is? Veel te digitaal? Voor de rest lijkt me een Vox tonelab SE wel leuk vanwege de twee expressie pedalen, maar heb schrik dat deze niet genoeg voor metal kan dienen? Misschien een boss gt-8?

Het zou leuk zijn om hier wat ervaringen mee te krijgen van anderen en dat ik op basis daarvan toch een goede aankoop kan doen! Alle advies is van harte welkom!

Al bedankt,

Didier

reneding
10 juni 2008, 21:19
ik weet in ieder geval dat die VOX tonelab goed zijn en ook goed klinken, maar zijn gemiddeld wel prijzig, en je kan er ook metal op spelen, bij amp models staat/staan vast wel ergens een high-gain, misschien effe de vox site checken

Riky
11 juni 2008, 00:01
Vox tonelab SE zul je geen metal uit krijgen... Tonelab LE heeft wel een metal distortion en uit de amp models haal je ook bakken met gain....

Tonelab LE geeft lekker puur geluid. Sinds ik een tonelab heb hoef ik nog geen buizen versterker, omdat die tonelab tot nu toe erg goed klinkt.

Hij is ook enorm overzichtelijk. Eigenlijk net zo overzichtelijk als losse pedalen...

Met de rest heb ik geen ervaring.

Rhulshof
12 juni 2008, 09:22
Met Riky ben ik het echt eens ik heb ook de tonelab LE erg mooi aparaat en zeker niet lastig met presets maken via lastige menu's enzo.

gewoon lekker simpel draai aan het knopje en je hoort het !

glennshred
12 juni 2008, 17:42
Hey mede gitaristen,

Welke multifx ik momenteel op het oog heb? De line 6 x3 live, wat ik hier zeer goed aan vind is dat je hem rechtstreeks kan aansluiten aan de pc via usb, om zo op te nemen. Maar ik heb horen zeggen dat het geluid niet zo fantastisch is? Veel te digitaal? Voor de rest lijkt me een Vox tonelab SE wel leuk vanwege de twee expressie pedalen, maar heb schrik dat deze niet genoeg voor metal kan dienen? Misschien een boss gt-8?

Het zou leuk zijn om hier wat ervaringen mee te krijgen van anderen en dat ik op basis daarvan toch een goede aankoop kan doen! Alle advies is van harte welkom!

Al bedankt,

Didier



Ik heb de X3 bean thuis, daarvoor had ik de xt.. ik had die tijd ook nog
een andere processor op't oog namelijk de boss gt8.. ik smeek je koop
die niet, die klinkt digitaal als hell!!! nadelen: 1. digitaal geluid
moeilijk te editen, alle amp models klinken bijna hetzelfde vind ik
opnames klonken met een ergelijk digitaal kantje eraan, maar dat is mijn
mening..

Wat ze zeggen van de x3live die digitaal klinkt, heeft mogelijk temaken
hoe je het ding combineert met een versterker, en welke amp je gebruikt..
dat zal ook wel met de gt8 zo zijn maar uit de testen die ik met usb
heb gedaan klonk de gt8 zeker niet naar mijn smaak!

de x3live en bean + de g1 van zoom hebben de beste sound tot nu toe
vind ik, ik heb een soundclick met hoopje samples, wil je wat horen
roep me dan maar (maar niet te hard) :rockon:

glenn

dendee
12 juni 2008, 19:42
ik heb de boss gt-8 vergeleken met de vox tonelab le, geef mij de tonelab maar hoor !!
Klinkt veel mooier en je hebt zonder al te veel tweaken al een mooi geluid.

crapton
12 juni 2008, 20:12
Ik heb een X3Live en begin m langzaam maar zeker beter door te krijgen.


Live: Belangrijk is hoe je m uitversterkt, ik gebruik zelf een stereo amp, output select op 'stack' en m'n dual sounds links-rechts gepanned. Het begint nu beter te lukken heldere live sounds eruit te krijgen waarbij je goed kan horen welke pickup je speelt en hoe hard je aanslaat enz. Een echte buizenamp is het zeker nog niet, echter voor een band/coverband is het de vraag of dit opweegt tegen het gebuiksgemak.
PC: Sound is eigenlijk bijna altijd goed, models lijken meer gemaakt voor direct recording dan live.
Voor: Mn de effecten, stomps en wah prima, live gemak van alles ineen, dual sounds. De amp sims ook redelijk goed, maar nog niet zo dynamisch en helder als een echte buizenamp mn crunch/distortion - hoewel dit begint te komen - goed afstellen dan kom je een heel eind!!! Grote gebruikersgroep, veel sounds te downloaden, computer software.
Tegen: Kost veel tijd om te tweaken, je blijft kloten.

Iedereen loopt maar te jodelen over die Voxen. Heb op Youtube gezocht maar vond t niet veel soeps...

Een paar X3 Youtube vids:
http://www.youtube.com/watch?v=8AK2Zrkw1m4
http://www.youtube.com/watch?v=hoz7Yw81k0w
http://www.youtube.com/watch?v=_2uoSiV7kNg
http://www.youtube.com/watch?v=OBzmDozysk0

Good luck...