PDA

View Full Version : Gezinsuitbreiding



Martin D
10 juni 2008, 20:06
[URL=http://imageshack.us]http://img234.imageshack.us/img234/6481/schoolkampengitaren041yf9.jpg[/
Ik weet het, ik lijd in ernstige mate aan G.A.S.
Maar ja, wat moetje nou, met zo'n lage dollar.
Nu is de knip voorlopig leeg, even testen of jullie deze modellen kunnen benoemen.........................

Mr.Fingers
10 juni 2008, 20:38
Martin D18 & Martin D15 "12 fret" ?

zeiler
10 juni 2008, 20:46
is dat een steelstring Spaanse gitaar? :)

Mr.Fingers
10 juni 2008, 20:54
is dat een steelstring Spaanse gitaar? :)

Nee, een gewone steelstring (je ziet de B & e snaar reflecteren), maar gewoon een "oud" model (parlour/OOO/minijumbo, 12-fret joint, en open headstock (zoals de National-dobro's))

Otje
10 juni 2008, 20:56
Dreadnoughts doen me niet zoveel maar die parlour is 't helemaal. Gefeliciteerd!!

Amy
10 juni 2008, 20:59
Ik denk links een standaard Martin D-28 (14 frets tot aan body), sitka/mahonie en rechts een vintage Martin D-18VS (12 frets tot body), ook sitka/mahonie. Herkenbaar aan de roset stijl en geen labels in het klankgat.

Martin D
10 juni 2008, 21:14
We hebben links een HD 28V Custom ( adirondack Top + Solid east Indian rosewood back and sides, V neck ) rechts inderdaad een D18 Vintage series, Solid Sitka Spruce Top, Solid Genuine Mahogany back and sides, V Neck is inerdaad een 12 fret) een nostalgies ding, klinkt door die grote kast hard en helder/ krachtig hoog. makkelijk te bespelen, met .13 >.56
De HD klinkt nog erg vers, moet ingespeeld worden. Wel hard, nog niet zo mooi.

chris c
10 juni 2008, 22:15
Je had een beetje moeten wachten met je antwoord... de V van de Vintage series had ik kunnen raden, met dat lange brugkammetje. Dat de linkse een palissander model had ik ook geraden, wegens de witte binding. De linkse heeft dat niet, dus : mahonie klankkast.

Man, je hebt het serieus te pakken hé ! Maar zoals je zegt, de lage dollar maakt dingen mogelijk die vroeger onbetaalbaar waren. Heb ook eentje besteld, een tweedehandse Santa Cruz voor een derde van de winkelprijs bij ons.
:)

Blend
10 juni 2008, 22:39
Nee, een gewone steelstring (je ziet de B & e snaar reflecteren), maar gewoon een "oud" model (parlour/OOO/minijumbo, 12-fret joint, en open headstock (zoals de National-dobro's))

geen mini-jumbo hoor! een mini-jumbo heeft de looks van 'n jumbo, maar es 'n stukje kleiner...

Martin D
10 juni 2008, 23:34
Ja, inderdaa, ik had nog effe moeten wachten, sorry.

Santa Cruz, die pre-war dreadnought, of een ander model ?

chris c
11 juni 2008, 00:14
Ja, inderdaa, ik had nog effe moeten wachten, sorry.

Santa Cruz, die pre-war dreadnought, of een ander model ?

Een D '03, waarbij '03 slaat op het enige jaar van productie, 2003. Dreadnought met mahonie zij- en achterbladen, en German spruce bovenblad. Heb er al vaak op gespeeld in een winkel (wel een ander exemplaar natuurlijk). Een verderlichte maar krachtige gitaar, met uitstekende balans. Is nu "in behandeling" bij de douane !

northernlake
11 juni 2008, 09:19
De douane heeft het er maar druk mee, met die gasten zoals wij. Ik zit er ernstig over te denken om ook nog iets deze kant op te laten komen. Larrivee OM-60 is een kandidaat.

Congrats met die mooie Martins. Die HD-28V zou een leuk broertje zijn voor mijn D-18V en stond ook op mijn wensenlijstje. Heb alleen besloten dat de volgende gitaar een OM gaat worden.

Buzz
29 juni 2008, 17:04
Prachtige gitaar! Proficiat! Ook met je 60ste!!
Maarreh....

Gezien het bankstel, stijl van fotograferen en forum-naam: Familie van Picker?

--=HANS=--
29 juni 2008, 17:53
Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar en je 60e natuurlijk!

Over Picker gesproken, die heeft op dit moment ook een 512 op marktplaats staan maar dan in een andere uitvoering. Inleg rond de soundhole is anders, geen pickguard ander fineer op de kop.

sanderz
29 juni 2008, 19:06
Gefeliciteerd met je 60 jaren levenservaring!

Heerlijk om een excuus te hebben om een nieuwe gitaar te kopen he? :satisfie: Des te meer als je geen excuus nodig hebt.

Veel plezier van je Taylor: mooie gitaar (maar dat wist je al)

pannekoek
29 juni 2008, 19:41
nice!de taylor 512 is een prachtgitaar! uitversterkt spelen zorgt voor tranen in je ogen van blijdschap!