PDA

View Full Version : Vraagje over aansluiten power conditioner



MegaDrive
10 juni 2008, 19:28
Hi there,

Ik heb via internet een power conditioner gescoord voor in mijn rack, alleen nu blijkt dat hij geen gewone stopcontacten heeft maar europastekkers, oftewel van die 3-polige units die je ook bij desktop voedingen ziet. Nu kan ik wel de stekkers van al mijn rack gear vervangen voor europastekkers, maar da's ook een beetje jammer. Even gezocht bij Conrad, maar geen converters.

Wel een stekkerdoos met 6 normale aansluitingen en een eurostekker. Als ik die zou aansluiten op 1 van de 8 aansluitingen van mijn power conditioner, verlies ik dan niet de power balancing functie van het apparaat? Hij past nog prima in mijn rack erbij, maar echt een nette oplossing is het niet. Zijn er andere opties? Hellup!

Thanks!

Bram78
11 juni 2008, 16:56
Volgens mij vervangen de meeste rackers de originele stekker met een dergelijke eurostekker. Kleine moeite en zoals je eigenlijk al aangeeft: anders wordt het zo'n zooi.
Jouw andere optie is inderdaad een stekkerblok achter je powerconditioner. Kan me niet voorstellen dat de functie van je PC daarmee zou verdwijnen, aangezien je app. pas na je PC komt. Die PC vormt dus als het ware een buffer ter bescherming voor hetgeen erna komt: je gear.
Anyone: correct me if I'm wrong!

Groetjes Bram

groovieguitarguus
11 juni 2008, 23:12
Gewoon eurostekkers op monteren.
Kan je meteen je kabels netjes inkorten. Scheelt troep en een beetje gewicht.
'Ieder pondje moet van het grondje'

MegaDrive
12 juni 2008, 12:00
Okee, bedankt voor het meedenken!

Ik ga maar eerst voor de oplossing die de minste permanente schade aanricht (stekkerdoos). Als dat niet bevalt ga ik de handel inkorten en voorzien van eurostekkers.

skabouter
15 juni 2008, 19:47
denk hierbij vooral aan de toekomst! de kabels die je inkort zullen voor vervolgprojecten redelijk onbruikbaar zijn....een prijs die je ervoor over moet hebben....
maar het is idd de bedoeling dat je alle normale stekkers afknipt, en vervangt voor euro-pluggen (iets wat makkelijk, snel en zonder solderen te verwezenlijken is!). Het is de moeite waard om te doen, maar denk wel na over hoelang je zoiets wilt hebben...















het lijkt een open deur, maar ik ben hier zelf een keer mee in de fout gegaan, ik hield allemaal eurostekkers over van 20cm waarmee ik uiteindelijk weinig meer kon :D

gerbxcore
29 juni 2008, 16:33
ik heb alle kabels van mn gear vervangen door deze:

http://www.thomann.de/be/the_sssnake_kgs_kabel.htm
of in korte vorm:
http://www.thomann.de/be/apart_mbac.htm

zo staat alles op mijn furman aangesloten en werkt perfect!

tjonk
2 juli 2008, 20:54
Ik heb gewoon allebei de kanten van de kabel los gekocht (mannetje en vrouwtje) bij de electroshop en bij de bouwmarkt een dikke stroomkabel en zelf de kabels op de goede lengte gemaakt. Ik heb dus de originele powersnoeren nog.

Groeten Tim.

Nitefly7
28 oktober 2008, 12:31
Even een korte 'achteraf' vraag; hoe houden jullie de stroomkabels/eurostekkers op hun plaats?

ik heb 'n cheapy omnitronic RLD-8 met een eurostekker-snoer dat ik nog had liggen van een oude pc..

probleem is nu dat die stekker bij 't transport uit de Power conditioner lijkt te 'trillen'.. als ik vervolgens mijn Lexicon aan zet, is er geen stroom..
ik weet nu niet zeker of deze snoeren zo gig-proof zijn, in vergelijking met een 'gewoon' geaard mannetje.. (die zitten immers muurvast..)

plakband? velcro?

paulusdeBKB
28 oktober 2008, 23:56
Als je dat mechanisch wilt zekeren, zul je aan de gang moeten met rubberen bandjes oid. (Postbode!!!)

Maar als je na elke vervoeractie alle stekkers een keertje aandrukt, zouden ze tijdens het spelen niet los mogen trillen. Ik heb er bij alle apparaten met los snoer nog nooit last van gehad.

BTW, hoe bevalt die Omnitronic? Houdt die de stroom mooi schoon en stabiel?

morris
29 oktober 2008, 10:26
Zorg dat je goede eurostekkers koopt (bij de lokale PA boer) en soldeer die eraan. Vervolgens kun je het best zorgen dat alle stroomkabels via (bij voorkeur) de linkerkant van het rack gebundeld naar de conditioner lopen. Ze kunt ze aan de zijkant met kabel ties op voetjes (ook verkrijgbaart bij de lokale PA boert) vastzetten (zie pic hieronder), gegarandeerd dat zie niet meer loskomen uit de conditioner.

Morris

http://www.fahrenheitband.nl/_wp_generated/wp870a9c9f_0f.jpg

Nitefly7
29 oktober 2008, 20:19
Dikke sh*t M, dat is een mooi rackje, PL gedaan, of je eigen DIY-werk?

ik zit met een 2he rackbag, met een MPX-g2 en power conditioner, niet erg veel ruimte, maar er zitten ook maar 2 dingen in: Lexicon + extra verdeeldoos voor 9v adapter (phantom power)..

ik ga 2 dingen proberen;
a) nieuwe eurostekkers voor Lexicon en de extra verdeeldoos; verdeeldoos vast zetten en kabels aan zijkant vastzetten (kabel-tie tip is handig, wist niet dat je ze had met voetjes!)
b) eurostekker voor verdeeldoos gebruiken en Lexicon via de verdeeldoos in de conditioner stoppen, naast de adapter voor phantom power MIDI-controller..




Zorg dat je goede eurostekkers koopt (bij de lokale PA boer) en soldeer die eraan. Vervolgens kun je het best zorgen dat alle stroomkabels via (bij voorkeur) de linkerkant van het rack gebundeld naar de conditioner lopen. Ze kunt ze aan de zijkant met kabel ties op voetjes (ook verkrijgbaart bij de lokale PA boert) vastzetten (zie pic hieronder), gegarandeerd dat zie niet meer loskomen uit de conditioner.

Morris

http://www.fahrenheitband.nl/_wp_generated/wp870a9c9f_0f.jpg