PDA

View Full Version : Zoek een fuzz



EuroCinema
10 juni 2008, 13:20
Ik zoek een fuzz. Ik heb er al een paar gehad (Boss, Dunlop, Fuzzface) maar ik zoek nu iets specifieks. Ik heb zo snel geen soundsampletje, dus ik zal het proberen te omschrijven.

NIET
Bluesy
Sustainend
heftige freaky effecten
Hendrix - Band of Gyspies

WEL
lekker lullige 60's soundtracks
kort en gemeen
wesp-in-een-potje
alsof je recht een goedkope stereo ingaat

Wie heeft tips?

Valoosj
10 juni 2008, 13:30
Buzz box of iets dergelijk? Ik zal eens kijken of ik een sample vind.

Valoosj
10 juni 2008, 13:35
Zoiets?
http://www.filefreak.com/pfiles/44719/Joybuzzer.mp3

Lange soundclip, maar er zitten dus verschillende sounds in.

Valoosj
10 juni 2008, 17:10
Is dat een fuzz? In alle geval erg weinig gain volgens mijn oren.

EuroCinema
10 juni 2008, 17:11
Na 1:48 komt-ie weer.

B_2_the_a
10 juni 2008, 17:16
fuzz met bias pot,
check de fuzz factory

Mitch
10 juni 2008, 17:44
Je zou D_H eens kunnen PB'en of -ie die FY2 kloon nog heeft, da's qua sound precies wat je zoekt. Weinig sustain, wel een verpieterd geluid :satisfie:

Herman
10 juni 2008, 19:02
De FuzzFactory zou enkele van die dingne wel moeten kunnen doen inderdaad..wel een prijzig pedaaltje.

darkrazer
10 juni 2008, 19:04
De FuzzFactory zou enkele van die dingne wel moeten kunnen doen inderdaad..wel een prijzig pedaaltje.


Bouw hem dan zelf, is goed te doen volgens mij.

Dirk_Hendrik
10 juni 2008, 19:06
Da was eigenlijk ook mijn gedachte. Ik ben nooit openlijk met het ding verder gegaan daar ik em persoonlijk veel te beperkt vond en een buizenbak strikt noodzakelijk was om er, naar mijn smaak, wat van te maken.
Om die reden heb ik de ontwerpfiles ook in het "public domain" gegooid. (Hartman was de eerste die reageerde :seriousf: ):
http://www.dirk-hendrik.com/temp/shinei _fy6.pdf (http://www.dirk-hendrik.com/temp/shinei%20_fy6.pdf)

Qua omschrijving doettie echter volledig aan de jouwe.

Wicked Willy
12 juni 2008, 13:30
Fuzz Factory all the way.........de Vexter-serie is niet zo duur.

Joey Handsome
12 juni 2008, 13:53
WEL
lekker lullige 60's soundtracks
kort en gemeen
wesp-in-een-potje
alsof je recht een goedkope stereo ingaat

Wie heeft tips?

EHX Double Muff, dat is wat jij nodig hebt. Niet luisteren naar de samples op de site, test hem gewoon even.

Herman
12 juni 2008, 14:18
Dat vond ik persoonlijk de grootste tegenvaller die ik hier thuis heb gehad...die ging vervolgens ook erg snel weer weg. En aan de beschrijving te zien blijf ik bij de FuzzFactory..de vexter serie is met een beetje zoeken inderdaad voor eurotje of 150 op internet te vinden. Maar dan is maar net de vraag of je dat er voor over hebt.

Joey Handsome
12 juni 2008, 14:22
Hij klinkt anders wel precies als de beschrijving die de ts geeft. Aangezien dat vaak niet is wat men zoekt in een fuzz kan ik me voorstellen dat dat voor jou een grote teleurstelling was.

Hij is ook nog eens een kwart van de prijs van een FF.

Herman
12 juni 2008, 14:48
Ik had hem gekocht na het zien van het demo filmpje op youtube..maar het pedaal klonk álles behalve zo in mijn setup..in welke stand dan ook. Ook was het verschrikkelijk vervelend dat dat ding echt ladingen volume toevoegde naarmate van het toenemen van gain. Ik vond hem iig onbruikbaar, of dat nou aan mijn set lag, of smaak of wat dan ook. :)

Joey Handsome
12 juni 2008, 14:57
Uiteraard kun je het niks vinden. Ik denk ook dat het een pedaal is dat, wil je geen snerpend goedkope stereo toren sound, je beter over een versterker kunt gooien die van zichzelf al wat overstuurd. Ik weet niet hoe dat bij jou het geval was.
Dat van het toenemen van volume naarmate de gain toe neemt ligt aan een verkeerde afstelling. In double mode regel je met de bovenste pot de gain en de onsterste het volume. In single mode is de gain fixed en werkt enkel de onderste pot als volume.

EuroCinema
12 juni 2008, 15:16
Ben erg benieuwd naar die Double Muff, ga er morgen eentje testen en zal verslag doen!

Bernardduur
12 juni 2008, 15:32
Je zou D_H eens kunnen PB'en of -ie die FY2 kloon nog heeft, da's qua sound precies wat je zoekt. Weinig sustain, wel een verpieterd geluid :satisfie:

+1

Heb er net een gebouwd voor een vriend die bas speelt en damn, op bas is ie heerlijk!

Joey Handsome
14 juni 2008, 11:03
De zoektocht gaat verder? Ik ken verder niet zoveel iele fuzzjes. Je zou ook nog een EHX Graphic Fuzz kunnen proberen. Al heeft die misschien te weinig gain.

Vickman
18 juni 2008, 20:35
Ik heb mijn oude vintage little big muff van EHX weer terug geruild en die klinkt heerlijk. Niet te vergelijken met de reissue.

Ik heb van de week via Bol.com de DVD "Fuzz, the sound that revolutionized the world" binnen gekregen en dat is echt een aanrader voor fuzzfreaks.

Mitch
19 juni 2008, 00:13
Nee duh, de oude Little Big muff was een totaal ander beestje, niet gewoon een kleinere versie van de Big Muff. De huidige Little Big Muff is dus absolut geen reissue van de oude Little Big Muff.