PDA

View Full Version : Boss pedaaltjes



Emeth
22 februari 2003, 13:53
Dit is een vervolg topic over Boss (Chorus, Wah enz). Geef je mening!!!

jaspertomas
22 februari 2003, 14:10
Boss aw-3: Is goed mee te funken, alleen het Humanizer-effect vind ik waardeloos. Hij is ook handig voor de gitaar. Dan moet je er wel een expressiepedaal bijkopen anders heb je er niet zoveel aan.

basswasp
22 februari 2003, 15:01
Boss AW-3...

Funkt idd lekker, maar wel even een vraag over het reageren van dit ding:

Als ik m'n bas in de bass-input stop en ik stel de sensitivity in dan waht hij vanaf een bepaald ingangsniveau. Is het ingangsniveau te laag dan doet hij niets (geluid blijft dof) en kom je boven het ingangsniveau dan gooit hij het filter vol open.

De gitaarinput werkt iets anders. Als je daar zachtjes speelt gaat het filter een beetje open en als je hard speelt gaat het filter traploos verder open.

Is iemand dit ook opgevallen? Kan ik iets aanpassen zodat de bass-input op dezelfde manier gaat reageren?

Phyrexian
24 februari 2003, 10:22
Deze drie heb'k. Over de stevigheid moet'k het niet meer hebben; die is al bewezen!

Boss TU-2: meest nuttige pedaal ooit! handig dat je met deze pedaal ook ander pedalen van stroom kan voorzien (via kabeltje). Héél handig als mute pedaal (mega makkelijk als je van bass wil switchen zonder de amp af te zetten).

Boss GE-7: gitaar EQ pedaal, handig als je eens wat ander geluid wil... creëert uiteraard snel noise, maar wat wil je als je bepaalde frequenties boost.

Boss NS-2: weg met die noise wanneer je niets speelt! eveneens (net zoals de tuner) handig dat je met deze pedaal ook ander pedalen van stroom kan voorzien (via kabeltje). Werkt ideaal als een mute pedaal.

basswasp
24 februari 2003, 11:10
Boss TU-2 voorziet andere pedalen van stroom? Klinkt super, maar hoe dan? :smile:

Phyrexian
24 februari 2003, 13:35
Op 2003-02-24 11:10, schreef basswasp:
Boss TU-2 voorziet andere pedalen van stroom? Klinkt super, maar hoe dan? :smile:


Héél simpel! Wel eerst even zeggen dat het alleen gaat als je de TU-2 voedt met een adapter; met batterijen werkt het niet.
Naast de stroominput vr de TU-2 staat een stroomouput jack. Hierin steek je simpelweg zo'n stroomsplitterkabeltje van Boss of een ander merk. Met zo'n kabeltje kan je dan verschillende pedalen van stroom voorzien... weg met die batterijen dus!

basswasp
24 februari 2003, 14:41
Makkelijk :smile:

dumBASS
24 februari 2003, 17:59
GT-6B, kan eigenlijk alles mee. Ben er tevreden over...

Ruud
24 februari 2003, 18:01
Volgens mij zijn de TU2 pedaaltuner, de noise suppressor en die lineswitcher alle drie ook te gebruiken als 'powersupply' voor maximaal 7 pedalen.

Zonder zo'n 'powersupply' pedaal kun je maximaal 3 pedalen aansluiten op 1 adapter (met zo´n splitterkabel).

En neem wel een gestabiliseerde adapter, dat helpt enorm mee met je geluidskwaliteit, bij mij ruist ie in ieder geval heel wat minder...

Phyrexian
24 februari 2003, 18:26
Op 2003-02-24 18:01, schreef Ruud:
Volgens mij zijn de TU2 pedaaltuner, de noise suppressor en die lineswitcher alle drie ook te gebruiken als 'powersupply' voor maximaal 7 pedalen.


da's waar

basswasp
24 februari 2003, 19:19
Op 2003-02-24 18:01, schreef Ruud:
Volgens mij zijn de TU2 pedaaltuner, de noise suppressor en die lineswitcher alle drie ook te gebruiken als 'powersupply' voor maximaal 7 pedalen.

Zonder zo'n 'powersupply' pedaal kun je maximaal 3 pedalen aansluiten op 1 adapter (met zo´n splitterkabel).

En neem wel een gestabiliseerde adapter, dat helpt enorm mee met je geluidskwaliteit, bij mij ruist ie in ieder geval heel wat minder...


Waarom zonder zo'n boss kastje maar 3 pedalen? Je kan toch net zoveel 9 volts pedalen aansluiten als je wilt, zolang je maar onder de maximale stroomsterkte van de adapter blijft?

En hoe weet je of je adapter gestabiliseerd is? Ik heb wel een adapter, maar bij het aankopen heb ik hier niet op gelet... :sad: