PDA

View Full Version : VRAAG! vertel je mening!



!!!!dennis!!!!
10 juni 2008, 11:26
ik heb een vraagje over m´n Tele.

ik heb een tijdje terug een ´project´gitaar gebouwd.

het gaat hier om een custom quilted top tele body (300,-)
en na een aantal aanpassingen heb ik een fender strat hals er op gemonteerd.

de hals heb ik af geschaafd en geschuurd zodat ie een stuk dunner is waardoor ik em net fijner voor de hand vind.
daarna heb ik de strat kop verzaagd en geschuurd zodat het een tele kop is geworden. daarna opnieuw fender decals geplaatst.

nou is m´n vraag. wat vinden jullie hier van?
ik krijg namelijk vaak te horen dat het fender verkrachting is en andere negative commentaren.
Laat wat van je horen (eerlijke commentaren pls)

iwamoto
10 juni 2008, 11:28
jongen, als jij er blij mee bent is het toch goed zo ? de een vind het gaaf, de ander niet, dat zul je altijd houden...

RoelTM
10 juni 2008, 11:29
ik vind het een goed idee
de hals aanpassen zodat jij 'm fijner vind... :satisfie:
zeker geen fenderverkrachting ;)

PS. foto's zijn op dit forum verplicht :)

Ace 1.15.19
10 juni 2008, 11:30
jongen, als jij er blij mee bent is het toch goed zo ? de een vind het gaaf, de ander niet, dat zul je altijd houden...
+ 1
Inderdaad

Robble
10 juni 2008, 11:30
als je het zelf fijner vindt spelen is er niks aan het handje toch?

misschien is het wel een beetje raar om op een project fender decals te zetten

is een beetje fanboy, waarom niet gewoon trots op je eigen creatie, het is tenslotte geen fender meer.


al met al: als je hem houdt om op te spelen: niks aan het handje
verkoop je hem als fender: hm ja dan weet ik het niet

Dark_Tranquillity
10 juni 2008, 11:38
Mijn twee verbouwde Staggs hebben ook een Jackson decal, niets mis mee toch?

Daan_B
10 juni 2008, 11:50
Maak je niet zo druk om wat anderen van jou/je spullen denken man! ;)

almarvk
10 juni 2008, 11:53
Deze gaat naar Zelfbouw. Daar zijn er al genoeg discussies over geweest.

Orpheo
10 juni 2008, 11:53
ik heb een vraagje over m´n Tele.

ik heb een tijdje terug een ´project´gitaar gebouwd.

het gaat hier om een custom quilted top tele body (300,-)
en na een aantal aanpassingen heb ik een fender strat hals er op gemonteerd.

de hals heb ik af geschaafd en geschuurd zodat ie een stuk dunner is waardoor ik em net fijner voor de hand vind.
daarna heb ik de strat kop verzaagd en geschuurd zodat het een tele kop is geworden. daarna opnieuw fender decals geplaatst.

nou is m´n vraag. wat vinden jullie hier van?
ik krijg namelijk vaak te horen dat het fender verkrachting is en andere negative commentaren.
Laat wat van je horen (eerlijke commentaren pls)

wat is daar mis mee? ik vind het geweldig dat je een fender stratneck aanpast naar je eigen smaak, om dan dat op een ander body te zetten, om zo je eigen custom-tele te maken.

de gasten die moeilijk doen, laat ze lekker. wat maakt 't uit? alsof er een beperkte hoeveelheid stratnekken zijn van fender.

als je vrinden fan zijn van nirvana, vraag ze maar eens wat ze vinden van burt cocain die al z'n strats om zeep hielp...

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 12:34
Gewoon lekker mee blijven spelen!

En niets aantrekken wat vrienden zeggen!

Ik speel zelf op een Peer Dellen, (strat ) Laatst een paar mannen voor in het publiek,'' owhh weer zo'n nep stratje .....''

Ik had het niet meer! :seriousf:

Jeroen_K
10 juni 2008, 13:59
als je het zelf fijner vindt spelen is er niks aan het handje toch?

misschien is het wel een beetje raar om op een project fender decals te zetten

is een beetje fanboy, waarom niet gewoon trots op je eigen creatie, het is tenslotte geen fender meer.


al met al: als je hem houdt om op te spelen: niks aan het handje
verkoop je hem als fender: hm ja dan weet ik het niet

+1

Fender stickertje is beetje nep geworden dan he =P maar als jij er blij van wordt moet je het gewoon laten zitten.

!!!!dennis!!!!
10 juni 2008, 14:08
ja oke da´s misschien wel , maar het is wel een org. fender neck.

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 14:15
ja oke da´s misschien wel , maar het is wel een org. fender neck.
En ook al was dat het niet, gewoon mooi laten zitten als jij het mooi vind!

G.G.
10 juni 2008, 16:12
Is jouw tele toch? Lekker zelf mee doen wat je zelf wilt. Alleen niet verkopen alszijnde Fender.

janpetrarca
10 juni 2008, 16:27
Joun gitaar; joun keuze wat je ermee wil doen. Al wil je hem poepie bruin rollen met gemengde latex! Dan wel met een Fender decal anders lijkt het niet!

8)

mink
10 juni 2008, 16:39
Lekker belangrijk wat anderen vinden.
Zo heb ik een tijdje terug een oude Yamaha SG van de brandstapel gered.
Gebroken hals, kromme tuners kapotte elementen zware krassen.
Deze volledig gestript, gecustomized, gelakt enz.
Vervolgens te koop gezet. Krijg je opmerkingen dat je een lul bent om een collectors item zo te verkrachten enzo.
De nieuwe eigenaar is er echter waanzinnig blij mee.

Dus wat je ook doet. Er zullen altijd jankerds zijn.

barno
10 juni 2008, 17:29
nieuw fender stickertje zetten op een oude fender neck vindik okee. maar zelfbouw of verbouw kronen met een bekend logo dat er niets mee te maken heeft: not

een beetje als een C&A kostuum voorzien van een bekend haute couture label

pueblo
10 juni 2008, 18:16
Joun gitaar; joun keuze wat je ermee wil doen. Al wil je hem poepie bruin rollen met gemengde latex! Dan wel met een Fender decal anders lijkt het niet!

8)

welke taal is dat?

marter544
10 juni 2008, 18:21
Ik vind het juist wel vet! Gewoon dikke lak aan hebben, en als je de zaag wil zetten in een fender nek moet je dat vooral doen vind ik. Tis de Taj Mahal niet...

oknarb180
11 juni 2008, 00:31
Hey,

WAT HEB JE NOU GEDAAN.......





Nee hoor, grapje! Ik ben toch wel erg, erg, erg stratman, maar.... het is toch jouw gitaar? Doe er lekker mee wat jij vind dat nodig is om 'm lekker te laten spelen en wat je mooi vind.

pssssst,
ik heb inmiddels ook wel eens een vijl in een echte fenderhals gezet om het fretboard te scallopen, maar dat vind ik nu eenmaal lekker spelen, dus...

Veel plezier met je gitaar!

vr.gr.

Branko

JeroenSchaaf
11 juni 2008, 13:19
Hey,

WAT HEB JE NOU GEDAAN.......





Nee hoor, grapje! Ik ben toch wel erg, erg, erg stratman, maar.... het is toch jouw gitaar? Doe er lekker mee wat jij vind dat nodig is om 'm lekker te laten spelen en wat je mooi vind.

pssssst,
ik heb inmiddels ook wel eens een vijl in een echte fenderhals gezet om het fretboard te scallopen, maar dat vind ik nu eenmaal lekker spelen, dus...

Veel plezier met je gitaar!

vr.gr.

Branko

WAT HEB JIJ GEDAAAANNNNN met een vijl? fototje!?

!!!!dennis!!!!
11 juni 2008, 14:11
WAT HEB JIJ GEDAAAANNNNN met een vijl? fototje!?


haha nee niet zomaar met een vijl.

het was vooral een kwestie van trial en error met de schuurband en de frees.

ik had eigenlijk niet 100% vast staan wat het uieindelijke resultaat moest zijn.
dus gewoon steeds opnieuw gedaan totdat het gewenste resultaat was bereikt.

ik moet er wel bij zeggen dat ik het geluk had dat we op de vliegbasis waar ik werk, een uitstekende houtwerkplaats hebben waar ze echt alles hebben staan, van lintzagen tot CNC frezen, schuur machines etc..

dat heeft toch ook wel de doorslag gegeven voor ht resultaat.

foto´s zal ik zo snelmogelijk posten

pim raaijmakers
11 juni 2008, 14:53
mensen moeten eens ophouden om over merken te ouwehoeren. een gitaar is een stuk gereedschap om muziek te maken. en het gereedschap moet bij de handjes van een muzikant passen. past het, dan is het goed. een fender is net zo goed een plank met iets meer erop geschroeft. dat idealiserend gedoe over orginaliteit is volgens mij alleen van toepassing als je een fender koopt om over tien jaar de investering eruit te halen. wil je er mee musiseren, moet je de plank aanpassen aan jouw wensen.

RoelTM
11 juni 2008, 14:59
mensen moeten eens ophouden om over merken te ouwehoeren. een gitaar is een stuk gereedschap om muziek te maken. en het gereedschap moet bij de handjes van een muzikant passen. past het, dan is het goed. een fender is net zo goed een plank met iets meer erop geschroeft. dat idealiserend gedoe over orginaliteit is volgens mij alleen van toepassing als je een fender koopt om over tien jaar de investering eruit te halen. wil je er mee musiseren, moet je de plank aanpassen aan jouw wensen.
hele dikke +1

hoewel ik het toch wel sonde zou vinden om een Gibson te kopen voor de brug, om vervolgens de rest weg te gooien

oknarb180
11 juni 2008, 23:53
hoewel ik het toch wel sonde zou vinden om een Gibson te kopen voor de brug, om vervolgens de rest weg te gooien

Gelukkig is die brug ook los te koop!

Verder helemaal gelijk! Vele topgitaristen hebben de gitaar naar hun eigen wensen aangepast, Malmsteen, Vai, SRV, Blackmore, en meer...

vr.gr.

Branko

no 1 hops
12 juni 2008, 07:53
ach, hoe velen hebben in huis niet een reproductie van een duur schilderij hangen, kopen meubels, verf, behang waar een bepaalde designer naam aan hangt.

zit hem tussen de oren, klinkt die gitaar beter door het logo?
of klinkt die gewoon goed omdat de gitaar goed is?
moet dan de merknaam met de eer strijken die het niet verdient met DEZE gitaar?

daarbij, wat als een ander merkt dat het niet zo'n merk gitaar is, dat is hetzelfde als een nep rolex verklaren.
ik wou wel maar had de centen niet.

maar in dit geval is de gitaar qua bouw en geluid wel een 5 sterren
maar door een ander gemaakt.
en dat terwijl je een merknaam gitaar kan kopen die minder klinkt als deze.

als iets goed is is het goed, wat voor logo er ook op zit.
en mijn oude peugeot word geen porsche door dat porsche logo
en das maar goed ook met de benzine prijzen van dit moment ;-)