PDA

View Full Version : Mijn PL-board en rack rebuild



LordRiffenstein
10 juni 2008, 08:32
Tijdens een ampfest bij mij thuis afgelopen weekend heb ik mijn nieuw pedalboard met het GASPedal ontvangen. Paul heeft verder ook een rackinterface gebouwd, mijn hele rack nr een nieuwe case verhuisd en rewired.

Ik doe dienst als proefkonijn voor het GASPedal en de bijhorende software. shock: Op zoek nr mogelijke bugs, alles testen in een volledige setup, testen van de software enz. Ik had eerder al de software stand alone getest, nu gaan we dus een stapje verder.

Behalve het GASPedal staat er op het board een EB Pedaal om de VCA (volume control) van de System Mix + te bedienen, een Strobostomp in een nieuwe behuizing, Silvermachine wah. X2 wireless is build in. De extra losse switch gaat als tap tempo gebruikt worden maar deze optie moet nog in de software komen.

De rackinterface stuurt stroom (9vAC) nr het board via een 7-pin kabel en heeft audio in. Levert verder stroom in het rack aan de GCX, SM+ en Engl Z11 (allemaal AC).

Nadat alles aangesloten was en we wat gingen programmeren, ontdekten we een probleem met de Z11. Deze kan blijkbaar de data burst van de GASPedal niet verwerken en slaat tilt. We hebben onmiddellijk wat mogelijke oplossingen bedacht en deze worden deze week door de programmeur bekeken. Ook weer iets voor een nieuwe software versie. Dat programmeren gaat via een java-based applicatie en is erg makkelijk.

Ik heb dan een heel aantal presets gemaakt met de Masotti en alles lekker getest. Het rack klinkt fantastisch, stil en dynamisch, helemaal te gek. Vanavond repeteren en in't weekend weer spelen! :dance:

En uiteraard horen daar ook enkele fotootjes bij:

http://www.lordriffenstein.com/images/PL/interface.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/PL/rack.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/PL/pedalboard.jpg

Harm
10 juni 2008, 09:27
Ja Yoeri!

Supermooi rackje... volgens mij heb ik dit al gezegd, hehehe!!!

Strak, goed en stil zal het zeker zijn! Top kwaliteitje weer van Paul!

Mooi... heeft Paul eindelijk tijd voor mijn pedalboardje ;)

Harm

pimmedoris
10 juni 2008, 09:51
Wow ziet er allemaal strak uit!
Maar is die plek voior het tap tempo niet onhandig daar boven je volume pedaal? Of heb je die juist expres daar neergezet?

boss
10 juni 2008, 20:22
Zoals ook al op HRI gemeld, prachtig pedalboard Yoeri!!!
En de rest ziet er ook erg strak uit!
Misschien nog een foto van het geheel met cabs en Masotti...??

Daemon
10 juni 2008, 20:48
Ziet er weer erg mooi uit allemaal :) Nu inderdaad zoals gezegd nog met de massotti en cabs :)

Bram78
11 juni 2008, 08:18
Ziet er fantastisch uit!
Volgens mij ook het 1e board met de gaspedal erop??!?

Gefeliciteerd!

Groetjes Bram

JeroenSchaaf
11 juni 2008, 10:29
Ziet er goed uit jo! echt netjes!

minoin
11 juni 2008, 13:43
Toe maar, werkelijk schitterend!! Daar heb jij vast veel plezier van :)

Analie-G
11 juni 2008, 14:26
Yoeri !
Foto`s van het achterkant ................????????????????????

Je weet toch dat naast de Boobs het achterwerk ook belangrijk is dus aub de bekabeling van je rack systeem ? Dat doet mijn naam eer aan ..hahaha

En inderdaad, zoals ook ik op HRI : meesterlijk mooi werk van Paul !

Thanks en heel veel plezier ermee !
A :metal:

boss
11 juni 2008, 17:54
Yoeri !
Foto`s van het achterkant ................????????????????????

Je weet toch dat naast de Boobs het achterwerk ook belangrijk is dus aub de bekabeling van je rack systeem ? Dat doet mijn naam eer aan ..hahaha
+1 voor die achterkant!!!
Na de "Boobs on display!" :D

Analie-G
11 juni 2008, 23:59
Zo nu ff serieus,
Ik vind Paul zijn wijze van bekabeling altijd zo netjes....mooi weg gewerkt alles etc vandaar dat ik dat altijd graag zie ...Inspireerd mij ook voor mijn eigen racks etc..

Yoeri :
Zou je ook uit willen leggen hoe je nou je gaspedaal gaat gebruiken ?
Dus ik neem aan 8 pc`s en 8 cc`s als ik het goed begrijp ?
Pedalen in je cc`s : welke ?
Wat voor sounds ga je programmeren voor de basis pc`s ?
Worden je basis pc`s een beetje de verzameling basis sounds die je altijd kunt gebruiken of selecteer je ze per song oid ?

Ik ben benieuwd hiernaar omdat ik in al mijn speeljaren eigenlijk in de basis zelden meer als 10 basis sounds heb gebruikt .....

Thanks,
A+

LordRiffenstein
12 juni 2008, 08:32
Foto's van de achterkant komen nog nadat alles weer netjes is. Tijdens het troubleshooten voor het probleem met de Z11 hebben we even al de midi-connecties gesloopt dus momenteel is het iets minder goed dan PL-standard :)

GASPedal heeft 8PCs en 10CCs, ik heb met de aparte tap tempo dus nog een 11de PC. De 10CCs bedienen 6 pedalen op de pedalshelf en verder de RSP550 en pitch-reverb-delay op de GForce. De 6 pedalen op de shelf zijn:

Fuzz (Octafuzz of Cusack ScreamerFuzz)
Mini Dejavibe
Arion Chorus
Barber Tone Press comp
Okko Diablo/Danelectro Cool Cat Transparent Overdrive
Analogman modded Maxon SD9

Ik gebruik 2 banken met basic sounds, in totaal dus 16 met enkele overlappingen. Bank 1 gaat van clean tot medium gain, dit zijn 5 presets en 3 solo presets met low/medium gain en verschillende delay instellingen. Bank 2 heeft 1 cleane preset en gaat van medium gain nr high gain en dito lead presets.

Daarnaast heb ik nog 2 banken in gebruik met song-specifieke presets, dit zijn bv presets met speciale delay instellingen ed.

Die 4 banken vind je 2 maal terug op de GASPedal, 1 setje is geprogrammeerd voor de Masotti, het andere setje voor gebruik met de CAE of mijn Engl Slowhand. Ik gebruik de Masotti of CAE met de coverbands en de Engl met mijn blues/rock band. De Masotti heeft midi onboard en krijgt midi via een snake vanuit de SM+, de CAE en Engl worden met de Z11 geschakeld.

De RSP550 en GForce hangen beiden in de SM+. De send van de versterker (of Out van de CAE) gaat via de feed thrus op de SM+ eerst nr de VCA in de SM+. De VCA bedien ik met de EB controller op het board en zit dus VOOR de FX waardoor delays ed. kunnen doorklinken. Dit werkt ook lekkerder voor volume swells. De VCA out gaat nr de Mix1. Split hiervan gaat nr de RSP en de RSP out ook nr Mix1. De RSP hangt dus in parallel met het dry. Mix1 OUT (dry + RSP fx) gaat nr de Gforce. Gforce out nr Mix2. GForce krijgt dus zowel dry als fx van de RSP.

Evil-Payasos
12 juni 2008, 13:01
Wat kost die grap nou?

Bas

Analie-G
12 juni 2008, 13:12
Bedankt Yoeri , erg goed doordacht qua presets etc !
Ik heb net de Rocktron All Access Ltd binnen met 2 hex pedalen (€750 nieuw uit de USA incl alle btw etc...)
Die ga ik samen met de AXE-FX Ultra ook in een mono en een stereo setup verdelen qua presets (10) en 5 cc`s ....evt hang ik de TC2290 + Lex PCM70 erbij in....

Veel succes ermee !
Anand

LordRiffenstein
12 juni 2008, 13:25
Wat kost die grap nou?

Bas

De GASPEdal kost net geen 1200 euro, de inbouw, rack interface ed zijn allemaal custom dus daar is moeilijk een prijs op te plakken. Ik weet zelf nog niet exact de totale kostprijs.

Wicked Willy
12 juni 2008, 13:36
Lenders is niet goedkoop. Ik vroeg een tijdje terug een offerte op om voor mijn pedalen een pedalboard te bouwen op en dat kwam neer op 2200 euri's. Maar ja als je ziet wat je daar voor krijgt..........superkwaliteit. Ik vind het een wonder dat PL nog geen groten der aarden mag voorzien van een pedalboard. Hij zit toch echt wel op het niveau Bradshaw en Cornish. Ach als ik eens geld over heb laat ik me wel op zijn (waarschijnlijk lange) wachtlijst plaatsen.

boss
12 juni 2008, 19:14
Bedankt voor die uitleg Yoeri!
En als je alles weer naar PL specs hebt bekabeld zien we de foto's GRAAG tegemoet!!! :)

TimmU
12 juni 2008, 19:35
Wel echt een mooi rackje geworden. Wat voor poweramp is dat?

morris
13 juni 2008, 12:50
Strak Yoeri! Ziet er erg mooi uit, aan de andere kant heb ik nog nooit iets uit de Gasstation zien komen wat niet mooi was ;-)
Ben benieuwd naar de achterkant. Je zult er i.i.g. veel plezier van hebben, want Paul's spullen zijn weliswaar niet goedkoop, maar gaan wel eindeloos lang mee. Mijn set is na 2,5 jaar bier, gooi- en smijtwerk nog steeds 100% storingsvrij.

Aan je CAE instellingen te zien heb je weer met tubejes zitten tweaken? ;-)

Morris

LordRiffenstein
13 juni 2008, 13:28
Strak Yoeri! Ziet er erg mooi uit, aan de andere kant heb ik nog nooit iets uit de Gasstation zien komen wat niet mooi was ;-)
Ben benieuwd naar de achterkant. Je zult er i.i.g. veel plezier van hebben, want Paul's spullen zijn weliswaar niet goedkoop, maar gaan wel eindeloos lang mee. Mijn set is na 2,5 jaar bier, gooi- en smijtwerk nog steeds 100% storingsvrij.

Dat klopt en dat is ook een van de redenen waarom ik met mijn spullen nr Paul ben gegaan. Ik ben klaar met veranderen (in dit rack :sssh: ) en dus nu mag het fool/idiot proof worden.


Aan je CAE instellingen te zien heb je weer met tubejes zitten tweaken? ;-)

Morris

Die "instellingen" zijn het resultaat van een aantal Lenders-tweaks op de CAE :dance:

































Ik bedoel, bij het installeren ed zijn er ongetwijfeld wat instellingen per ongeluk gewijzigd op de CAE. Je weet toch dat ik jouw settings gecopieerd heb! :cheerup: :cheerup:

Analie-G
14 juni 2008, 23:06
Hi Yoeri,
Ik lees ergens dat je ook een pedaal versie hebt van de X2...?

Zijn die dingen gewoon legaal te gebruiken in nederland ?

Ik lees op HRI dat die dingen in sommige EU landen niet legaal...

Geen problemen bij gebruik neem ik aan anders had je em niet of is ie daarom `verstopt`??? hahaha

Ik wil zelf namelijk de rackversie ervan vandaar !

Thanks,
Anand

Lexvandoef
15 juni 2008, 00:51
Vette set Lord Riff!

skabouter
15 juni 2008, 19:42
yoeri, prachtig!!! dit is echt eye candy!! ik mis alleen nog wat pics van je gehele setup met alles erop en erinaan,incl dit rack-juweeltje!

prachtig soort knoppen trouwens, ik ben niet heel erg up-to-date meer in rack gebeuren (omdat ik er zelf helemaal klaar mee ben) maar zijn dat G-system achtige knoppen? zit er nou een led rechtsboven iedere knop, of licht het rondje op?

Sj03rd
15 juni 2008, 22:04
heb je geen last van storing af en toe nu je die X2 onderin je pedalboard weggewerkt hebt?
ik had m op mn pedalboard onder een soort van verhoging liggen (nogal ver weggestopt dus) en als ik dan op grote podia naar de andere kant liep viel het geluid weleens weg. Nu ik m gewoon vrij heb liggen, heb ik nergens meer last van.

ziet er btw goed uit allemaal! nice!

LordRiffenstein
17 juni 2008, 07:57
Hi Yoeri,
Ik lees ergens dat je ook een pedaal versie hebt van de X2...?

Zijn die dingen gewoon legaal te gebruiken in nederland ?

Ik lees op HRI dat die dingen in sommige EU landen niet legaal...

Geen problemen bij gebruik neem ik aan anders had je em niet of is ie daarom `verstopt`??? hahaha

Ik wil zelf namelijk de rackversie ervan vandaar !

Thanks,
Anand

De X2 is eigenlijk nog altijd volkomen illegaal in Europa, enkel in de UK is er al toestemming maar gelukkig werkt hij wel perfect hier. Ik heb een tijdje met de gitarist van Chris Cornell gemaild en hij heeft de X2 vorig jaar tijdens hun volledige Europese tour gebruikt zonder enig probleem.

LordRiffenstein
17 juni 2008, 07:58
yoeri, prachtig!!! dit is echt eye candy!! ik mis alleen nog wat pics van je gehele setup met alles erop en erinaan,incl dit rack-juweeltje!

prachtig soort knoppen trouwens, ik ben niet heel erg up-to-date meer in rack gebeuren (omdat ik er zelf helemaal klaar mee ben) maar zijn dat G-system achtige knoppen? zit er nou een led rechtsboven iedere knop, of licht het rondje op?

Die knoppen heeft Paul zelf ontwikkeld en heeft hij al vele jaren geleden gedaan. Die waren er al voor de GSystem bestond, althans in een prototype vorm. Geen oplichtend randje bij deze, enkel de led.

Einzeln
17 juni 2008, 09:25
Dag Yoeri, Hoe is die Danelectro od?

pimmedoris
17 juni 2008, 09:38
klein beetje offtopic misschien, maar waarom is de X2 illegaal?

Albert
17 juni 2008, 13:30
gokje: werkt waarschijnlijk op de verkeede frequenties (welke in NL niet voor draadloze zenders gebruikt mogen worden) en zal nog wel niet gekeurd zijn?

LordRiffenstein
17 juni 2008, 13:39
Dag Yoeri, Hoe is die Danelectro od?

Schitterend pedaal!

http://blog.rooockstar.com/?p=56

LordRiffenstein
25 juni 2008, 14:15
Nog even fotootje met de wall of destruction:

http://www.lordriffenstein.com/images/Allstuff.jpg

Engl Slowhand Motion
Masotti X100M
Advance Tube Tech power amp
Het gekende rack en board
2 PL-cabs met Eminence Governors

boss
25 juni 2008, 19:37
Nog even fotootje met de wall of destruction:

Engl Slowhand Motion
Masotti X100M
Advance Tube Tech power amp
Het gekende rack en board
2 PL-cabs met Eminence GovernorsErg fraaie set Yoeri!!!!
Ik begrijp uit je vorige posts dat je of Engl/Masotti of CAE + Advance gebruikt.
Is het dan zo dat wanneer de Advance gebruikt wordt je stereo speelt, of wordt het 2 x keer mono?
En euh.... al W/D/W ambities? ;)

gorgasm
25 juni 2008, 21:56
hey man, jij hebt altijd wle leuke gear achter je kont. Hoe gaat het met die X2? daar ben ik wel benieuwd naar! en ik wil dat stuf vna je wel es zine spelen!

Hoe kom je trouwens aan je wireless set?(pm mag ook ;)

LordRiffenstein
26 juni 2008, 07:53
Erg fraaie set Yoeri!!!!
Ik begrijp uit je vorige posts dat je of Engl/Masotti of CAE + Advance gebruikt.
Is het dan zo dat wanneer de Advance gebruikt wordt je stereo speelt, of wordt het 2 x keer mono?
En euh.... al W/D/W ambities? ;)

Ik gebruik de Engl met mijn bluesrock band, heel af en toe ook wel een keertje de CAE setup. Met mijn coverband wissel ik af, de Masotti of de CAE. In principe speel ik altijd mono, ook met de CAE+Advance maar ik ga deze zomer toch een aantal keren stereo en zelfs wet/dry spelen. W/D/W kan nog niet wegens niet genoeg cabs maar daar wordt aan gewerkt :cooler: :cooler: :rockon:

LordRiffenstein
26 juni 2008, 07:55
hey man, jij hebt altijd wle leuke gear achter je kont. Hoe gaat het met die X2? daar ben ik wel benieuwd naar! en ik wil dat stuf vna je wel es zine spelen!

Hoe kom je trouwens aan je wireless set?(pm mag ook ;)

Thanks!! X2 werkt prima, klinkt super en reageert goed. Geen last van storingen. Levensduur van de batterij is niet erg lang maar dat vind ik niet zo'n probleem. De X2 heb ik gekocht bij Sweetwater.com, ik heb daar een goeie contactpersoon :)

Bewegend beeld met geluid: YouTube (http://www.youtube.com/user/LordRiffenstein)

Yek1
8 juli 2008, 08:50
Ik begrijp dat GASpedal niet helemaal ....
Het kan en doet minder dan andere MIDI controllers, heeft nauwelijks een display, maar is wel reteduur.

LordRiffenstein
8 juli 2008, 10:37
Ik begrijp dat GASpedal niet helemaal ....
Het kan en doet minder dan andere MIDI controllers, heeft nauwelijks een display, maar is wel reteduur.

Oh maar deze klinkt VEEL beter dan al de andere controllers 8-)

Yek1
8 juli 2008, 10:58
Oh maar deze klinkt VEEL beter dan al de andere controllers 8-)

Da's waar, true bypass MIDI is da shit :)

Harm
8 juli 2008, 12:48
Met de meeste controllers is de vraag die je je als eerste moet stellen:
wat heb ik nodig aan pc's
wat heb ik nodig aan cc's

dan kijken welke controller bij je past...

Volgens mij zijn er in deze prijsklasse geen slechte controllers...

Klein display is heerlijk (vind ik, mijn mening) moet alleen maar weten waar ik ben, niet hoe alle programmaatjes heten, werd er altijd ziek van om die ook een naam te geven... Jarenlang de RS-10 gebruikt, altijd goed, MFC-5 idem (juist idealer, lekker klein, hehehe)...

Maar ik denk dat je juist in dit segment kijkt naar de functionaliteit...

Yoeri, nogmaals, een heerlijk mooi rackje en een geweldig pedalboard!!!

Harm

wim v
8 juli 2008, 13:35
Oh maar deze klinkt VEEL beter dan al de andere controllers 8-)

OK, dus deze kli(n)kt erg goed :hippie:

Waanzinnige set trouwens.

Greetz,
Wim

Bram78
9 juli 2008, 10:38
Gisteravond bij het concert van Steve Lukather geweest en het was zeer duidelijk hoorbaar dat hij nog geen GAS-pedal heeft. Jammer...
Die CAE RS-10's klinken zoooo achterhaald... :D
Anyway: prachtig board, ben nog steeds benieuwd naar de achterkant van je rack!

Groetjes Bram

LordRiffenstein
9 juli 2008, 11:37
Gisteravond bij het concert van Steve Lukather geweest en het was zeer duidelijk hoorbaar dat hij nog geen GAS-pedal heeft. Jammer...
Die CAE RS-10's klinken zoooo achterhaald... :D
Anyway: prachtig board, ben nog steeds benieuwd naar de achterkant van je rack!

Groetjes Bram

Ik zie Luke vanavond, ik zal hem even wat fotootjes van mijn board onder de neus duwen :cooler:

Harm
9 juli 2008, 12:30
Ik zie Luke vanavond, ik zal hem even wat fotootjes van mijn board onder de neus duwen :cooler:

En dan even aan Bob laten zien hoe het ook kan klinken ;)

"The GASPedal, it just sounds better!"

Hehehe!!!

Harm

Bram78
9 juli 2008, 15:18
Doe 'm de groeten!
Ik wilde gisteravond foto's maken dus had paradiso gebeld voor toestemming. Antwoord: moet je maar aan dhr. Lukather zelf vragen... :o
Had ik toch net z'n nummer gewist...
Maar goed, dat terzijde.

Veel plezier Yoeri! (board en Steve!)