PDA

View Full Version : EHX small clone/nano clone



reneding
10 juni 2008, 07:55
kan iemand me uitleggen wat precies het verschil is tussen de EHX small clone en de EHX nano clone?
ik zoek een goedkoop maar toch redelijk goed chorus bepaald dus leken deze mij een optie of heeft iemand anders nog andere aanraders?

mario88
10 juni 2008, 14:47
Na mijn weten is het enige verschil dat bij de nano clone smd is gebruikt ipv gewone standaard componentjes, en daardoor past die in een vele malen kleinere behuizing. Niet dat de behuizing van de small clone nou zo vol zit maar toch.
En verder is het schema en alle component waardes het zelfde. Het enige verschil is dat het smd is.

Joey Handsome
10 juni 2008, 15:54
Wat is smd?

reneding
10 juni 2008, 16:36
Na mijn weten is het enige verschil dat bij de nano clone smd is gebruikt ipv gewone standaard componentjes, en daardoor past die in een vele malen kleinere behuizing. Niet dat de behuizing van de small clone nou zo vol zit maar toch.
En verder is het schema en alle component waardes het zelfde. Het enige verschil is dat het smd is.

maar gaat dit ook ten koste van het geluid dan?

Fuhgawz
10 juni 2008, 16:48
Wat is smd?

Surface Mount onderdelen, het grote verschil is dat ze kleiner zijn en direct op de plaat worden gemonteerd. Wat voor invloed dit heeft op het geluid weet ik niet.
Ik dacht trouwens dat de de Nano Clone geen Depth schakelaar heeft zoals de Small Clone deze wel heeft. Ik zou gewoon voor de Small Clone gaan. Zo groot is deze helemaal niet en hij heeft meer opties.

reneding
10 juni 2008, 16:51
Surface Mount onderdelen, het grote verschil is dat ze kleiner zijn en direct op de plaat worden gemonteerd. Wat voor invloed dit heeft op het geluid weet ik niet.
Ik dacht trouwens dat de de Nano Clone geen Depth schakelaar heeft zoals de Small Clone deze wel heeft. Ik zou gewoon voor de Small Clone gaan. Zo groot is deze helemaal niet en hij heeft meer opties.

nee oke, maar is de EHX small clone (evt de nano maar waarschijnlijk de small)
wel een goede keuze of is er in die prijsklasse een betere?

Joey Handsome
10 juni 2008, 16:52
Het is een karakteristiek geluid waar je van moet houden. Denk Come As You Are van Nirvana. Ik vind het briljant, maar jij misschien niet. Test er een paar zou ik zeggen.

reneding
10 juni 2008, 16:54
het is voor mij toch bijna vakantie dus dan ga ik effe die small clone testen en evt een boss chorus of dergelijk en zal wel effe kijke wat mooiste klinkt maar moet wel beetje veelzijdig zijn, niet één sound die niet ech te verandere is

Fuhgawz
10 juni 2008, 18:36
Als je veelzijdigheid zoekt is de Small Clone niet de meest geschikte chorus. Hij heeft twee depth standen en een rate knop voor de snelheid en that's it. Maar het geluid dat er uitkomt is (naar mijn mening) wel prachtig! Lekker dik vol chorus geluid! Als je subtiel zoekt is dit overigens ook niet de beste keuze.

JipStoop
10 juni 2008, 19:00
Ik heb zelf een Small Clone en ben daar erg tevreden mee. Alleen nooit de Nano Clone geprobeerd...

imlikeajungle
10 juni 2008, 20:40
Nano's zijn een hele goeie reeks imo.