PDA

View Full Version : Waar laat jij je ebow?



jwst205
9 juni 2008, 23:19
Even een vraagje: Ik loop live altijd enorm te worstelen met mijn ebow. Ik gebruik hem met enige regelmaat voor solo's maar moet hem altijd ergens in mijn broekzak wegmoffelen, of op een monitor of versterker leggen om hem daarna weer kwijt te raken als ik hem weer nodig heb.

Zijn er een soort van ebow houders te koop of heeft iemand tips om een ebow makkelijk op te bergen?

thanks!

Ibanez666
9 juni 2008, 23:29
Hang em om je nek met een soort touwtje of zo?

RoelTM
9 juni 2008, 23:36
of neem een sustainiac.... :D

(effe serieus)
kun je er geen touwtje aan maaken, en om je arm hangen?
of zit dat weer in de weg tijdens het spelen...

of een magneetje eraan maken en 'm aan je gitaar plakken...

Realeigo
9 juni 2008, 23:47
Ik leg m op de versterker...

dano
10 juni 2008, 00:17
Ik leg m op de versterker...

+1

ennogwattekens

Valoosj
10 juni 2008, 00:42
Met wat velcro aan je microfoonstatief hangen?

Swan
10 juni 2008, 08:45
+1

ennogwattekens

ik ook op de amp....

skabouter
10 juni 2008, 09:58
of neem een sustainiac.... :D
of een magneetje eraan maken en 'm aan je gitaar plakken...
dat lijkt me t laatste wat je moet doen...........is vast niet goed

je kan van dat plak klitteband kopen (waar je ook pedals mee op boards maakt).

en dit aan ebow en gitaar plakken op een plek waar je het wilt hebben, en pak je hem zo, en plak je hem ook zo weer vast (ik zeg niet dat het mooi is of goed voor de lak van je gitaar)

Mephistocles
10 juni 2008, 10:02
Ik leg m ook op de amp... Ik zou niet weten waar je dat ding anders zou moeten laten. En wie gebruikt m nou voor solotjes? Voor uit de kluiten gewassen intro's natuurlijk vaak, maar soleren met dat ding is echt niet leuk, imho. Ja ,ok. Of je wilt uitsloven bij je gitaarvriendjes als je optreed "Kijk eens wat ik kan met mn ebow!"

Maar nu schiet me iets te binnen wat ik eerder heb gedaan. Een ebow is gebogen. Als je voor het nummer begint je m tijdelijk in je broekzak stopt voor de helft, met de batterijkant in je broekzak, en t andere gedeelte er buiten. Dan heb je m zo te pakken, en als je m niet meer nodig hebt, leg je m op je amp.

Eezz
10 juni 2008, 11:35
Als ik snel moet wisselen, houd ik de ebow tussen mijn wijs- en middelvinger. Zo kun je je plectrum gewoon vast blijven houden. Als je klaar bent met de ebow kun je doorspelen met de ebow nog in je hand en leg je hem weg waneer je er tijd voor hebt. Ik leg hem meestal terug in het doosje dat ik naast mijn pedalboard heb liggen.

Harry
10 juni 2008, 11:36
ik heb een deja-vu..... maar ik kan het betreffende topic niet meer vinden. Daar stonden veel al dan niet bruikbare tips in.

RoelTM
10 juni 2008, 11:51
je kunt de ebow toch ook als plectrum gebruiken?
(daarmee beedoel ik dus niet met dat ding op de snaren rammen ;))

maar dat word zeker niet als 'fijn' gevonden ;)

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 12:13
Jah volgens mij kwam ook als oplossing , een bakje aan je mic statief. Maar weet niet meer zeker...

gitaarvrouwtje
10 juni 2008, 12:20
ik loop altijd met van alles in mn mond als ik mn handen vol heb
slaat natuurlijk nergens op..met een ebow in je bek gitaarspelen,..
maar jah..met je autosleutels met je toch ergens heen als je je armen weer eens vol boodschappen hebt terwijl kind 1 de deur voor je smoel dichtsmijt en kind 2 nodig moet poepen

okee okee
t bakje aan t statief is handiger en scheelt ebows en tandartskosten :satisfie: ..

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 12:27
lol...

Of neem kinderen? en neem die mee op het podium! kunnen die hem vasthouden!,.... De ebow dan..

Wel een duure oplossing!

gitaarvrouwtje
10 juni 2008, 12:32
ah weet wat je zegt..ik maak muziek om de kinderen te ONTVLUCHTEN..
die neem ik NIET mee, dat ze mee motten naar de supecoop vinnik al errug genoeg lol

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 13:35
ah weet wat je zegt..ik maak muziek om de kinderen te ONTVLUCHTEN..
die neem ik NIET mee, dat ze mee motten naar de supecoop vinnik al errug genoeg lol

Ike ook ;)

gitaarvrouwtje
10 juni 2008, 13:42
Ike ook ;)
vanuit jou perspectief snap ik dat helemaal.
:cooler:

TimmU
10 juni 2008, 13:56
lol...

Of neem kinderen? en neem die mee op het podium! kunnen die hem vasthouden!,.... De ebow dan..

Wel een duure oplossing!
Inderdaad duur ,daar heb je ook hele kleine negertjes voor !:D





( MENTION THE SMILEY!!!)

Don Olivier
10 juni 2008, 13:59
Thuis? Marktplaats? ;)

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 14:18
Inderdaad duur ,daar heb je ook hele kleine negertjes voor !:D





( MENTION THE SMILEY!!!)

Da kan ... of een kleine vriendin met een platte kop ;) of de keyboard kerel uit je band ;) ( mocht je die niet hebben voldoet de bassist ook wel )

gitaarvrouwtje
10 juni 2008, 14:20
Da kan ... of een kleine vriendin met een platte kop ;) of de keyboard kerel uit je band ;) ( mocht je die niet hebben voldoet de bassist ook wel )
is jullie bassist ook een klein negertje? :gitarist:

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 14:27
is jullie bassist ook een klein negertje? :gitarist:


Nee ;) dat was de band waar ik een tijdje inviel ( de vader van het kleine blauwe negertje heeft een hartaanval gehad )

gitaarvrouwtje
10 juni 2008, 14:36
Nee ;) dat was de band waar ik een tijdje inviel ( de vader van het kleine blauwe negertje heeft een hartaanval gehad )
oeps dat is fors minder

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 14:40
oeps dat is fors minder

Ja wil niet te veel offtopic gaan, maar hij gedeeltelijk verlamt en verkoopt nou zijn collectie.... echt jammer!

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 14:42
Ontopic!

Je zou natuurlijk ook een soort van bakje kunnne maken in je pedalcase , waar je hem in laat vallen? Maar ik zou eerder gaan voor het bakje aan de micstand.

Of zon blikjes houder ombouwen.

Mephistocles
10 juni 2008, 15:42
Offtopic! :D


Inderdaad duur ,daar heb je ook hele kleine negertjes voor !:D





( MENTION THE SMILEY!!!)
Hihi. Deja vu. Kleine tegenvallende grappige plaatjes topic.

Ah gevonden... <klikkerdeklikkerdeklihihik?> (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1141570&postcount=7)

Now it all makes sence... Daar zijn die negertjes dus voor! :B

gitaarvrouwtje
10 juni 2008, 16:17
Ja wil niet te veel offtopic gaan, maar hij gedeeltelijk verlamt en verkoopt nou zijn collectie.... echt jammer!
laatste off topic
maar ik wil toch effe zeggen..wat erg voor die man

jwst205
10 juni 2008, 23:15
ehhh. oookeeee, enigszins bruikbare tips, maar wel gelijk een gezellig topic :metal:

Ik leg mijn ebow nu ook eigenlijk altijd op mijn versterker, maar ik ren me altijd rot naar die amp om dan meteen weer naar voren te rennen en mijn ding te doen.

Een pedalcase heb ik niet, heb niet eens een floorboard...Gelukkig. On stage is alles geautomatiseerd, ook de preset changes. Hoef je niet te tapdancen maar kan je spelen :)

het idee van dubbelzijdig tape met klitteband is wel een hele goede... Bakje kan ook handig zijn, maar ik heb eigenlijk nooit een standaard voor mijn snuffert, en om onze zanger nou steeds lastig te vallen als ik de ebow nodig heb...

Iig bedankt voor jullie bijdrage tot zover!

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 23:28
ehhh. oookeeee, enigszins bruikbare tips, maar wel gelijk een gezellig topic :metal:

Ik leg mijn ebow nu ook eigenlijk altijd op mijn versterker, maar ik ren me altijd rot naar die amp om dan meteen weer naar voren te rennen en mijn ding te doen.

Een pedalcase heb ik niet, heb niet eens een floorboard...Gelukkig. On stage is alles geautomatiseerd, ook de preset changes. Hoef je niet te tapdancen maar kan je spelen :)

het idee van dubbelzijdig tape met klitteband is wel een hele goede... Bakje kan ook handig zijn, maar ik heb eigenlijk nooit een standaard voor mijn snuffert, en om onze zanger nou steeds lastig te vallen als ik de ebow nodig heb...

Iig bedankt voor jullie bijdrage tot zover!

Hoe bedoel je geautimatiseerd? spelen jullie alles op de seconde gelijk?

Realeigo
11 juni 2008, 10:01
Hoe bedoel je geautimatiseerd? spelen jullie alles op de seconde gelijk?

In de volksmond heet dat gewoon playbacken.


:D

JeroenSchaaf
11 juni 2008, 10:22
In de volksmond heet dat gewoon playbacken.


:D

Hahah jah zo kun je het ook noemen, maar als ik naar zijn gear kijk, lijkt het me raar dat ze playbacke:P

Realeigo
11 juni 2008, 10:34
Maar die gear is alleen maar voor in de studio.. :stop:

Live word alles geplaybackt, stel je voor dat er iets misgaat!

JeroenSchaaf
11 juni 2008, 10:45
Maar die gear is alleen maar voor in de studio.. :stop:

Live word alles geplaybackt, stel je voor dat er iets misgaat!

hahaah! :satisfie:

jwst205
11 juni 2008, 19:59
ooooo boehoe :) lollig :sssh:

hehe.. nee ff serieus. We spelen alles live, maar gebruiken ook samples die op tijd afgespeeld moeten worden. Onze drummer zit met een clicktrack aan een macbook vast waar logic op draait. Logic stuurt dus de clicktrack aan, speelt samples af op de juiste tijden, en stuurt midi-messages naar onze gitaaramps zodat op exact de juiste momenten onze presets worden geschakeld. Logic stuurt ook een vocal processor aan. We willen alles wat we in de studio doen ook live kunnen neerzetten, en dan kom je snel op dit soort dingen uit.

Nummers waarbij onze zanger ook gitaar speelt speel ik mono, en zodra hij zijn gitaar afdoet, wordt door logic mijn rack op stereo geschakeld, allemaal van dat soort grapjes. Scheelt enorm veel tijd, ook met volumes etc. We zetten een paar flightcases en cabs op het podium en alles staat gelijk goed qua stage-volumes etc.

Realeigo
11 juni 2008, 21:08
Baaah wat nep! Kan je net zo goed playbacken!!

gitaarvrouwtje
11 juni 2008, 22:53
jeetje wat ingewikkeld
lijkt me echt nog niet zo simpel om daar mee te werken..
en dan toch nog problemen met het vinden van iets simpels als een plekje voor een ebow
haha
nee flauw, no offense
misschien een robotje dat wordt aangestuurd door de macbook en op precies het goede moment de ebow komt brengen, waarbij dan pyro effecten afgaan
wow dat zou wel wat zijn :rockon:

jwst205
11 juni 2008, 23:24
@Realeigo:

Hoezo bahhh wat nep? Ik speel elke noot die op onze cd's staan. Het is ook helemaal niet ingewikkeld. Ik hoef zelf gewoon niet te schakelen dus kan ik me volledig op mijn spel concentreren. Om te zeggen dat het nep is en playback vind ik erg kortzichtig imho. Het opzetten van zo'n systeem? Ja, dat is ingewikkeld, maar dat hoef ik helemaal niet te doen, en hoef ik me ook niet mee bezig te houden. Ik zet mijn zooi neer, plug mijn gitaar in en ga los. And that's what rock's about!

Hoe denk je dat dit in het professionele circuit wordt geregeld? Zie jij bij Metallica amps op het podium staan of pedalboards? nope, alleen een expressiepedaal voor Kirk. Hoe meer je kan automatiseren, hoe minder je over allerlei randgebeurens om je spel heen hoeft na te denken. Het is een bevrijding en geen beperking.

Luister eerst eens naar onze muziek en kom ons een keer live bekijken, dan zal je zien dat we door onze setup ten alle tijden een goed geluid hebben en op elk podium, groot of klein dezelfde goede show kunnen geven.

@Gitaarvrouwtje: Tsja, die ebow is een beetje een achilleshiel in de hele setup zo :satisfie: Ik had eigenlijk verwacht dat er wel meer mensen met een soortgelijk probleem zouden rondlopen en dat een fabrikant wel iets geniaals zou hebben bedacht, maar nee dus.


@algemeen-> Ik snap de negatieve houding tegenover dit soort zaken niet helemaal.. Ik bespeur toch een bepaalde negatieve tendens mbt mensen of muzikanten die het anders doen dan een paar pedaaltjes en een top.. Vreemde zaak is dat...

gitaarvrouwtje
12 juni 2008, 00:19
ff voor de duidelijkheid..maar die snapte je waarschijnlijk al
ik heb daar niks tegen hoor
ik ben er helemaal voor om te experimenteren en uit te vinden wat voor jou het prettigste is, en het meeste oplevert (uhm had ik t nu over gitaar spelen of over sex....ben t zelluf ff kwijt geloof ik)

DeiDRagonas
12 juni 2008, 00:58
Ik vindt het een geniaal systeem. Echt.. Als geluidstechnicus zijnde is dit een droom om op te zetten, mee te werken enz enz.. En de geluidskwaliteit die je dan hebt elke avond, prachtig toch.

Als gitarist is mn conclusie dat improviseren er dus niet meer bij is? Of regelt Logic dat ook voor je? lol.. Als je bij onze optredens kijkt is geen avond hetzelfde en kunnen nrs de ene avond 3 minuten duren en de avond erna 15... Dat is voor ons heel belangrijk.. Op elkaar inspelen en improvisatie. Anders ga ik t ook snel saai vinden denk ik.

En wat betreft ebow/slide/whatever... Bij mij op de amp tot het nr dat ik hem nodig heb. Dan gaat ie tijdelijk even in de broekzak.

edit: Kheb de Backwater site even bekeken.. En wat hebben jullie eigenlijk weinig optredens voor zo'n fancy systeem.. Of ligt t aan mij?

Grt Roy!

B_2_the_a
12 juni 2008, 01:18
tjah
tis wel relax

bij metallica: guitartechs staan offstage te switchen, lars is niet tempo vast genoeg om te automatiseren ;) Daarnaast heeft kirk wel een bordje op het podium liggen (naast zijn wahtjes overal) met dl4, mm4 whammy ennog een pedaal... Die wordt in z'n geheel aan of uit gegooid backstage..

Bij snikkelback is het zo erg dat de basstech zelfs de wah doet voor de man met de hoed ;)


Ik had vroeger op mijn mic stand een klein tafeltje met daarop een slide, zooitje plectra, asbak, capo en een ebow... Werk super!
Maarjah ik trok ook nog wel es me smoel open!
verder: hang een zakje aan je gitaarband ofzo, waar je hem zo in kan deponeren

Realeigo
12 juni 2008, 10:33
Ik vind toch wel dat door automatisering de hele uitdaging van het live optreden weg is...

heinz3110
12 juni 2008, 10:54
Tja, bij live-optredens vind ik het zelf erg saai als een band precies dat speelt als op de plaat. En zelf live spelen onder het bewind van Dictator Clicktrack ( of Automatisering ) lijkt mij ook niet fijn. Maarrrr... ieder zijn ding hoor. :)

jwst205
12 juni 2008, 10:54
Ik vindt het een geniaal systeem. Echt.. Als geluidstechnicus zijnde is dit een droom om op te zetten, mee te werken enz enz.. En de geluidskwaliteit die je dan hebt elke avond, prachtig toch.


Het is af en toe wel eens een uitdaging om geluidstechnici eea uit te leggen, maar goed vooraf communiceren, en het loopt idd als een trein.



Als gitarist is mn conclusie dat improviseren er dus niet meer bij is? Of regelt Logic dat ook voor je? lol.. Als je bij onze optredens kijkt is geen avond hetzelfde en kunnen nrs de ene avond 3 minuten duren en de avond erna 15... Dat is voor ons heel belangrijk.. Op elkaar inspelen en improvisatie. Anders ga ik t ook snel saai vinden denk ik.


Onze muziek is meestal niet geschikt voor improvisatie. Bij een aantal nummers echter wel, en dan gaat bij het "open" gedeelte van het nummer de click gewoon uit. Ik heb altijd een midi-boardje ergens liggen zodat ik in geval van nood nog altijd zelf kan trappen.



En wat betreft ebow/slide/whatever... Bij mij op de amp tot het nr dat ik hem nodig heb. Dan gaat ie tijdelijk even in de broekzak.

Dat doe ik nu dus ook, maar dat werkt niet altijd even handig



edit: Kheb de Backwater site even bekeken.. En wat hebben jullie eigenlijk weinig optredens voor zo'n fancy systeem.. Of ligt t aan mij?


We komen net de studio uit. We hebben vanaf november vorig jaar t/m een week geleden opgesloten gezeten en we zijn in dezelfde periode van management gewisseld. De bookers concentreren zich nu op 2009 en wij zijn druk bezig met een aantal labels. De grote prijs staat wel voor 10 juli, en daar kunnen ook leuke dingen uit voort komen mits we doorgaan natuurlijk.
Vandaar dus.. Maar dit systeem gebruiken we al ruim een jaar hoor, en in de afgelopen periode toch redelijk wat gespeeld in leuke zalen.

jwst205
12 juni 2008, 10:57
Tja, bij live-optredens vind ik het zelf erg saai als een band precies dat speelt als op de plaat. En zelf live spelen onder het bewind van Dictator Clicktrack ( of Automatisering ) lijkt mij ook niet fijn. Maarrrr... ieder zijn ding hoor. :)

Een clicktrack is alleen een dictator als je een drummer hebt die er niet mee om kan gaan en dus zijn dynamiek verliest omdat hij simpelweg niet strak genoeg is. Met een goede drummer is het waanzinning omdat je altijd op je backline kan rekenen en met rust je eigen partijen kan spelen. Het ontzorgt.

JeroenSchaaf
12 juni 2008, 15:54
Als jij het lekker vind spelen klaar toch, en wat je al zij mocht je willen improven dan kun je zelf nog switchen.

Wat roy al aangaf The Hips is daar niet geschikt voor... we zijn iets te impulsief op het podium en mogen elkaar graag verassen ( op het podium )

Afgelopen zaterdag nog.... genoeg dingen gedaan die we nooit hebben gedaan!

Swan
12 juni 2008, 16:14
het lijkt me echt een vreselijk systeem om mee te spelen, zou voor mij al het boeiende uit een band weghalen...

Kim Wilson
12 juni 2008, 16:17
Een clicktrack is alleen een dictator als je een drummer hebt die er niet mee om kan gaan en dus zijn dynamiek verliest omdat hij simpelweg niet strak genoeg is. Met een goede drummer is het waanzinning omdat je altijd op je backline kan rekenen en met rust je eigen partijen kan spelen. Het ontzorgt.
Als je een goeie drummer hebt, heb je al helemaal geen clicktrack nodig.


EDIT>
Tenzij je dus met samples e.d. gaat werken...

jwst205
12 juni 2008, 16:43
en we werken dus met veel samples. Laten we het weer ontopic houden ;)

Swan
12 juni 2008, 16:43
ach heb je ook niet nodig die kan je gewoon ter plekke triggeren en eventueel bijstellen met n taptempo...

jwst205
13 juni 2008, 16:56
ach heb je ook niet nodig die kan je gewoon ter plekke triggeren en eventueel bijstellen met n taptempo...

Maar kerel, jouw band bestaat praktisch alleen uit samples en synths en als je zoveel gebruikt kan ik me indenken dat je lekker alles live doet met een toestenist of midi gitaar of whatever. Is voor ons niet handig aangezien het bij ons om aanvulling gaat en het het niet waard is om een extra bandlid hiervoor aan te trekken. Dus wij nemen fijn een toetsenist uit een doosje mee. what's the big deal? Ik zie dat je zelf ook redelijk wat apparatuur en laptops meesleurt... Lijkt mij een beetje het verhaal van de pot en de ketel..

Luke-wannabe
13 juni 2008, 17:39
Klinkt gaaf hoe dat allemaal gebeurt, jwst. Lijkt me een lastig systeem om uit te denken. Doe je dat zelf?

JeroenSchaaf
13 juni 2008, 18:56
Maar kerel, jouw band bestaat praktisch alleen uit samples en synths en als je zoveel gebruikt kan ik me indenken dat je lekker alles live doet met een toestenist of midi gitaar of whatever. Is voor ons niet handig aangezien het bij ons om aanvulling gaat en het het niet waard is om een extra bandlid hiervoor aan te trekken. Dus wij nemen fijn een toetsenist uit een doosje mee. what's the big deal? Ik zie dat je zelf ook redelijk wat apparatuur en laptops meesleurt... Lijkt mij een beetje het verhaal van de pot en de ketel..

Mocht je een keer richting groningen gaan let me know! ik denk dat roy en ik wel eens willen zien hoe dat allemaal is!

Swan
13 juni 2008, 21:57
Maar kerel, jouw band bestaat praktisch alleen uit samples en synths en als je zoveel gebruikt kan ik me indenken dat je lekker alles live doet met een toestenist of midi gitaar of whatever. Is voor ons niet handig aangezien het bij ons om aanvulling gaat en het het niet waard is om een extra bandlid hiervoor aan te trekken. Dus wij nemen fijn een toetsenist uit een doosje mee. what's the big deal? Ik zie dat je zelf ook redelijk wat apparatuur en laptops meesleurt... Lijkt mij een beetje het verhaal van de pot en de ketel..

ehm; we gebruiken geen synths, en geen laptops; alles analoog met pedalen en live met z'n 2en.
en ja, ik sleep met heel veel zooi; dat zou ook minder kunnen als we een mannetje uit een doosje zouden halen maar dat wil ik juist niet...

DeiDRagonas
14 juni 2008, 15:41
Mocht je een keer richting groningen gaan let me know! ik denk dat roy en ik wel eens willen zien hoe dat allemaal is!

Hell yeah, wil graag eens met het systeem werken of horen hoe t klinkt!

Roy

JeroenSchaaf
14 juni 2008, 15:48
Hell yeah, wil graag eens met het systeem werken of horen hoe t klinkt!

Roy

Jah heel benieuwd!! :)

Mitch
14 juni 2008, 18:26
Gaat wel heel erg off topic, maar de inhoud mag er zijn. Nou ja, totdat al die rare vooroordelen over clicktracks gespuid werden dan :chicken:
Alsof je geen lol meer kan hebben of niet dynamisch kan klinken als er een click track meeloopt. Sorry hoor, maar dan heb je er óf geen ervaring mee (en is het dus een ongefundeerd vooroordeel) óf niet de juiste mensen gehad in je band die er mee om kunnen gaan.

jwst205
16 juni 2008, 12:21
Gaat wel heel erg off topic, maar de inhoud mag er zijn. Nou ja, totdat al die rare vooroordelen over clicktracks gespuid werden dan :chicken:
Alsof je geen lol meer kan hebben of niet dynamisch kan klinken als er een click track meeloopt. Sorry hoor, maar dan heb je er óf geen ervaring mee (en is het dus een ongefundeerd vooroordeel) óf niet de juiste mensen gehad in je band die er mee om kunnen gaan.

Helemaal mee eens.

Eerstvolgende gig is 10 juli in het wilhelminapakhuis in Amsterdam (grote prijs showcase). 31 augustus spelen we op het campingflight to gideon festival in Groningen, dus kom zeker kijken!

jwst205
16 juni 2008, 12:22
Klinkt gaaf hoe dat allemaal gebeurt, jwst. Lijkt me een lastig systeem om uit te denken. Doe je dat zelf?

We hebben enorm geluk met onze zanger/gitarist. Hij is muziek technoloog en heeft het systeem helemaal opgebouwd. We zijn het ook nog steeds aan het verbeteren. Het wordt alleen maar compacter en makkelijker op te zetten.

jwst205
16 juni 2008, 12:23
Hell yeah, wil graag eens met het systeem werken of horen hoe t klinkt!

Roy

Je bent van harte welkom om een keer in onze oefenruimte te komen luisteren en eea te bekijken/proberen. Onze studio is wel in Lunteren, dus ik weet niet of dat erg ver rijden voor je is. En anders een keer een gig in de buurt? Kom je naar de soundcheck ofzo?

Mitch
16 juni 2008, 19:42
"Un, dos, tres, quatorze" :D Heb ik eerder gehoord, hahaha
Kicke muziek trouwens, groot gelijk dat je dat live ook wil neerzetten.

jwst205
17 juni 2008, 11:58
Thanks! Gisteren mijn setup verder uitgebreid. Ik heb nu een extra eindtrap in mijn rack erbij gezet (een marshall 8004 2x40 watt lineare eindtrap) die direct op mijn Pod XT zit aangesloten. Zo kan ik ten alle tijden als ik samen met de andere gitarist speel gewoon met mesa 50/50 op beide kanalen volledig benutten en als ik alleen speel wordt mijn pod en de marshall ingeschakeld zodat ik over twee verschillende pre-amps en eindtrappen speel. De mix van de twee geluiden geeft een schitterend stereobeeld! Mijn signaal wordt nu gesplitst via de " Y-Box" een true bypass y-splitter die geen signaalverlies oplevert. Werkt ook als een trein.

Mephistocles
17 juni 2008, 12:21
"Un, dos, tres, quatorze" :D Heb ik eerder gehoord, hahaha
Kicke muziek trouwens, groot gelijk dat je dat live ook wil neerzetten.
Huh? Wat?! Tadada-dadada-dada, da-dadadada... ?ola? iDonda esta!

Woeh!