PDA

View Full Version : AAAAH BASLES!



wannabefieldy
22 februari 2003, 13:37
hallo...
ik ben nogal nieuw hier, en eh, speel nu een paar maanden bas, wat me wel goed afgaat, heb tijdje terug een ibanez sr 705 gekocht, en een 80 watt combo van KUSTOM, en nu sta ik voor een probleem, kijk, ik ken bas spelen, o.a. nummers van metallica, jamiroquai, chili peppers, korn, nirvana, etc... alleen dat spallen wil niet zow lukken, hebben jullie daar tips voor? of weten jullie misschien nog iemand die prive-les geeft in omg. heerhugowaard.... nou bedankt, en duh mazzul!!!!!!!!

Semafoor
22 februari 2003, 14:01
Ehmm,.... spallen?
Als je slappen bedoelt, gebruik de search, er zijn hele topics over :wink:.

Ruud
22 februari 2003, 15:10
Slappen, tja, als echte fieldywannabe moet dat toch wel ja....zoek eens onder Slappen ipv Spallen :smile:

bassopotmus
22 februari 2003, 15:26
hmm Fieldy heeft wel een speciale techniek..is eens een topic over volgeschreven..(mensen vonden tekort aan techniek, maar goed)

bathmutz
22 februari 2003, 18:06
fieldy slapt met z'n duim en ringvinger op de zelfde snaar steeds om de beurt zegmaar.
gaaf effect hoor, ik doe dat ook wel eens, meestal klinkt het alleen minder. :wink:

misschien is een naam als DirkLance-wannebe ook wel geschikt hier op zo'n forum.

BathMutZ

skabouter
23 februari 2003, 00:47
oi,

ik kom uit alkmaar, en ik ken een aantal prive leraren. arjen wouten is er 1 van. ik weet nu nix, maar ik kan morgen ff wat voor je opzoeken. wacht mijn volgende post maar ff af.

wannabefieldy
23 februari 2003, 11:25
koel! lijkt me leuk....
en eh....met je ringvinger slappen???
...
zal wel weer...:grin:

bassopotmus
23 februari 2003, 11:59
yep...moet je maar eens goed op Fieldy letten..

basswasp
23 februari 2003, 13:43
'k slap zo ook wel... maar dan is het meer als geinig truukje tijdens een solo ofzo...

Gewoon je hand spreiden en snel met je pols heen en weer draaien :smile:

MikeDirnt
23 februari 2003, 13:58
Fieldy slapt wel leuk, maar volgens mij komt het geluid niet alleen uit die slap maar heeft hij ook een bepaald effect

Ruud
23 februari 2003, 14:44
Slappen met je ringvinger?, heb je dan je pink niet in de weg hangen???????

bathmutz
23 februari 2003, 14:50
neuh, je moet je pink iets verder strekken ringvinger iets naar beneden, wel gestrekt ook.

en dan je hand vanuit je onderarm draaien, dus niet uit je pols. zoals je een jampotje open maakt bijvoorbeeld, maar dan met vrij gestrekte hand.

check maar eens een korn video dan zie je wat ik bedoel. ;D

BathMutZ

wannabefieldy
24 februari 2003, 15:01
nouw....
ik heb net die video van B.B.K. live @ sydney big day out gekeken....
en volgens mij gebruikt hij wel degelijk zn pols.... GSUS... wat gaat dat snel...en over dat ringvinger... ik snap het nog steeds niet, want het lijkt net als of hij zn pink en middelvinger ook gebruik :S
ik snap nu helemaal niet meer hoe die fieldy speeld....DAMN....

Dirk_Hendrik
24 februari 2003, 15:43
Dat "met die ringvinger" trucje riekt wel ontzettend veel naar "poppen", wat elke bassist die een beetje kan slappen kan. Kan iemand het verschil even uitleggen tussen fieldy's trucje en het poppen??