PDA

View Full Version : treblebleed mods



Orpheo
9 juni 2008, 21:57
http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=treble_bleed

deze is natuurlijk bekend. Ik zat te denken. wat nu als je kan kiezen tussen deze waardes, en 'pittigere' waardes. wanneer je de 'andere'waardes kiest, zou je dus bij het terugdraaien van je volumepot, meer hoog moeten overhouden dan laag (vergeleken bij vol volume). Volgens mij moet krijg je dan een veel meer twangy geluid, zonder coiltaps of grote aanpassingen aan je axe. wellicht zelfs de andere waardes in plaats van de door SD aangeraadde waardes.

Wat denken we daarvan?

VanBiLL.com
9 juni 2008, 22:20
Dat klopt, dat kan...

Ik heb de treble bleed mod op mijn Tele zitten. Ik heb toen twee draden aan de twee lugs van de vol pot gedaan onder de control plate laten uitkomen en zowel serie als parallel van alles en nog wat geprobeerd qua waardes. Diverse configs hebben zou ieder hun eigen karakter en de meeste zijn allemaal net niet. Maar na een uurtje of wat experimenteren kwam ik op een sweet spot uit van een 130kohm weerstand in serie met een 12nF orange drop cap op een 250kohm pot.

Toe ik hier tervreden mee was heb ik de weerstand/cap direct op de lugs van de pot gesoldeerd en uiteraard de draden verwijderd - nooit meer terug gekeken eigenlijk...

Gewoon eens mee experimenteren, je kan er best lekker dingen meer krijgen en het lijkt ook of mijn Tele sinds dien wat 'stiller' is bij high gain settings...

Hopelijk kan je hier wat mee?