PDA

View Full Version : scheurende versterker



swampie
22 februari 2003, 12:56
gegroet beste versterkerdeskundigen en andere
ik zit met een klein vraagje. ik speel sinds kort in een bandje en mijn versterker schiet echt wel te kort
http://www.morganmusic.com/webpics/amps/PVbackstageplus.JPG
ik ben dus op zoek naar een andere versterker maar heb daar eerlijk gezegd weinig verstand van. de strijd tussen marshall , fender , en wat nog allemaal is mij niet echt duidelijk. het mag wat geld kosten budjet ts 700 en 800 nieuwe geuro's. zouden er mensen zou vriendelijk en hoogbegaafd willen zijn om mij hierbij te helpen? de dank zou groot zijn. ik weet dat dit hier niet hoort maar ja versterkers zijn nu eenmaal nodig voor elektrische gitaar dus op die manier past het nog een klein beetje.
ons groepje is rock-metal achtig
dank bij voorbaat
sam

Negative K3 fan
22 februari 2003, 13:39
verekeerde forum

swampie
22 februari 2003, 14:48
:sad:

Ic3gl0vE
22 februari 2003, 15:26
als je je topic nou in het versterkers forum had gepost zou je betere antwoorden krijgen, want daar zitten de mensen die er echt verstand van hebben.


om maar even iemand te quoten:
"een man zoekt bij een lantaarnpaal naar zijn horloge dat hij is verloren in het donker. Iemand anders vraagt: waarom zoek je dan daar? antwoord: hier is het tenminste licht"

en verder zul je zelf moeten luisteren naar wat je het mooist vind klinken

swampie
22 februari 2003, 18:12
ik heb mijn topic ook in het versterkerforum geplaatst maar daar krijg ik nu namelijk niet veel respons :sad: vandaar ik het bij de gitaristen probeer, sorry sorry sorry voor mijn o zo grote blunder :sad: !

Electrical Storm
22 februari 2003, 20:04
Op 2003-02-22 15:26, schreef Ic3gl0vE:
als je je topic nou in het versterkers forum had gepost zou je betere antwoorden krijgen, want daar zitten de mensen die er echt verstand van hebben.


om maar even iemand te quoten:
"een man zoekt bij een lantaarnpaal naar zijn horloge dat hij is verloren in het donker. Iemand anders vraagt: waarom zoek je dan daar? antwoord: hier is het tenminste licht"

en verder zul je zelf moeten luisteren naar wat je het mooist vind klinken


Haha die heb ik bedacht!! Maar ik heb weer uit de Donald Duck eigenlijk :sad:

punkydude
2 maart 2003, 17:44
Het is te zien als je een nieuwe of tweedehands versterker wil, en ook als je een combo versterker of een versterker met apart "head" en cabinet. Het hangt ook af welk genre je speelt. Maar een Fender moet je zeker niet kopen, die zijn gemaakt om meer clean of bluesy op te spelen. Zoek vooral een versterker met buizen. Maar er zijn ook al zeer goede digitale versterkers op de markt zoals LINE-6, die vind ik persoonlijk zeer geslaagd!! maar ook een Marschall JCM is goed, een Mesa, of een Peavey(daar krijg je veel voor weinig geld), enz....

Neals
2 maart 2003, 20:02
De mensen zijn hier ook al zeer goed belezen :grin:


anyway, zelf heb ik een H&K Attax 50, en hij doet het zeer leuk in een bandsituatie... Vergeet niet dat je tegen een 33 wat gitaarversterker op volle vermogen een basversterkers van 100 wat op volle vermogen.

Marc Oblivian
3 maart 2003, 11:40
Marshall is het meest voor de hand liggend voor de muzieksoort die je omschrijft: relatief goedkoop, scheurgeluid (staan ze een beetje om bekend), veel keuze, vrij waardevast, makkelijk weer te verkopen als je ervan af wilt.
Gewoon een 50 Watt's combootje of als je het geld hebt een JCM 800.
Zorg in ieder geval dat het een buizenversterker is. En: 2de hands kopen!!!