PDA

View Full Version : Tips aanschaf nieuwe gitaar?



bouf
9 juni 2008, 17:40
Hallo,

op wat moet ik allemaal letten als ik een nieuwe gitaar ga testen? Qua afwerking, geluid...

Alle tips zijn welkom! :rockon:

Mr.Fingers
9 juni 2008, 19:22
zoekrobot, faq

gitaarvrouwtje
9 juni 2008, 19:29
kijk even bij de review draadjes in dit forum , daar staan onder prijsklasse veel gitaren die dus ook ECHT bespeeld zijn door de posters..
daar kun je al veel vinden

inteDes
9 juni 2008, 20:39
Bouf, dit is al het zesde topic dat je opent over de nieuwe gitaar die je gaat kopen. Is het niet beter om alles wat je wilt weten te bundelen in 1 topic? Ik denk niet dat de meningen gaan veranderen hoor...

bouf
14 juni 2008, 18:41
Sorry, ben dan ook een weegschaal... kunnen nu eenmaal moeilijk een keuze maken :)

Mr.Fingers
14 juni 2008, 19:28
Zien dat het snaren heeft (liefst 6), dat het ongeveer de vorm heeft van een gitaar, en dat de hoogte van de snaren t.ov. de toets geen centimeters is.


wat zou jij belangrijk vinden als je een gitaar koopt, intuitief

sanderz
15 juni 2008, 00:01
Je vraagt nogal wat:

Qua geluid zou ik zeggen:

Het laag moet grommen, het hoog moet crisp zijn. Het midden moet vooral precies tussen het hoog en het laag inzitten. Overall een goede sustain maar dan wel zo dat het geen rommelig geluid wordt.

Qua afwerking:

De toets moet ebben zijn, evenals de brug. Bindings heb je niet nodig, dus daar kun je op besparen. De top moet massief óf van extreem hoge kwaliteit triplex zijn, niet van echt te onderscheiden dus. Goed in de lak, geen zichtbare lijmresten en een hoerig parelmoer logo moeten het geheel completeren.

En nu naar de winkel, kijken of je iets ziet wat er op lijkt :satisfie: