PDA

View Full Version : Versterker gezocht in prijsklasse 300-500 euro



Martinioz
9 juni 2008, 17:36
Hallo gitaarnetters,

Ik ben, na een half jaartje gespeeld te hebben met een Epiphone Les Paul Special II en een Marshal MGDFX15, een beetje 'uitgekeken' op mijn gear en toe aan iets beters. Nu ben ik van plan om eerst mijn versterker te vervangen. Ik kijk al bijna een maand rond op het internet voor een versterker in de prijsklasse 300-500 euro, maar ik heb nog niets kunnen vinden dat me echt aantrekt.

Distorted wil ik eigenlijk dat 'ie klinkt als een Marshall en clean in de richting van Vox. Hij moet wel wat power in zich hebben en zeker boven een drummer uit moeten komen. Ik speel nu nog alleen thuis op mijn slaapkamer maar later ben ik zeker van plan om in een bandje te gaan spelen.

Ik hoop dat jullie een goede versterker kennen die een beetje aan mijn eisen voldoet :)

almarvk
9 juni 2008, 19:10
Tweedehands JCM800 combo of Vox AC15 combo?

pasqual
9 juni 2008, 19:29
peavey valveking 112- 50 watt: 449,- euro, 212- 100 watt: 500,- euro.
goeie sounds, loeihard en buizen! ik heb zelf de 212; erg goed geluid en er kunnen in deze prijsklasse maar weinig amps aan tippen.

groeten Pasqual.

JeanPaul du Vinnie
9 juni 2008, 19:46
Die Valveking heeft toch totaal geen Marshall-drive en ook geen Vox-clean? 't Zal wel een goed versterkerke zijn, maar niet iets voor wat de topicstarter zoekt. +1 voor die JCM-combo.

pasqual
9 juni 2008, 21:29
bestaat er wel een typische marshall drive met zo'n 1000 verschillende types?
ik prefereer de gain van mijn peavey boven die van vele marshalls. het blijft natuurlijk een kwestie van smaak en voorkeur. ik weet niet zo veel van vox maar ik vind de clean van deze peavey erg divers. je kan er veel kanten mee uit. maar neem het budget van TS ook ff in overweging, dan kom je niet bij vox en marshall uit of het moet om valvestates of die hybrides zijn van vox.

groeten Pasqual.

Rormo
9 juni 2008, 21:44
Die Valveking heeft toch totaal geen Marshall-drive en ook geen Vox-clean? 't Zal wel een goed versterkerke zijn, maar niet iets voor wat de topicstarter zoekt. +1 voor die JCM-combo.

Dat ben ik niet met je eens. Ik speel zelf Marshall en heb als oefenamp een peavey, juist omdat ik die zo goed vond. Ik vind die dus juist WEL het geluid van een Marshall benaderen. Clean is ook gewoon lekker, misschien niet als een Vox, maar wel goed. Ik zou dus ook de Peavey Valveking aanraden.

sjaak1990
12 juni 2008, 13:00
Zelf vindt ik de marshall avt100x in de prijsklasse een goede versterker. Je krijgt er wel een behoorlijke marshall sound uit, je mist natuurlijk wel detail ten opzichte van een buizenbak. Ik vindt vooral de clean mooi warm, de overdrive kanalen klinken vooral mooi bij lagere gain.

VoodooChile92
12 juni 2008, 14:58
Wat dacht je van een H&K?

H&K Edition Blue 60-DFX 60 Watt

* 2 Kanalen: Clean en Overdrive
* 3-Band-EQ
* CD-Input
* 60 Watt
* 12" Celestion® Speaker
* Reverb, Chorus/Flanger/Delay
* Reverb en DFX regelbaar

325 euro :cooler:

Ik heb deze al een keertje bespeeld bij vriese maar ik weet niet of hij daar nu nog te koop is..
Ik ga binnenkort (misschien) een Line6 (valve) Bogner kopen.. maar die is best ver van die prijscategorie af..

succes nog ;)

arcane
12 juni 2008, 15:08
Die line 6 valve spider heb ik dus ook een keer getest bij Vriese. Ben er niet echt kapot van. Heb er een flinke tijd mee zitten klooien.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen kwam om gitaren te testen, en minder aandacht heb gegeven aan de enorme hoeveelheid aan mogelijkheden die de spider valve biedt.

Maar mijn eerste ervaring was niet echt top. Dan heb ik toch voorkeur voor een normale buizenversterker.

Ikzelf speel op een Fame VSH2-100 top, die toch de scheur van een Marshall heel goed benadert. die koste nieuw €333,-. Ze zijn helaas niet meer verkrijgbaar bij Musicstore, maar de versterker is door meerdere merken verkocht onder een andere naam. Ik weet zo even niet welke, maar dat is wel ergens terug te vinden in een ander topic.

BartL
12 juni 2008, 16:08
Marshall DSL401? 3 kanalen met zowel stevige overdrive als mooi clean.

Als je Jim Haagmans (ook van het forum hiero) een PM stuurt, komt het allemaal goed! http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?userid=11981

Zelf ben ik aan het twijfelen over deze versterker, maar heb er momenteel het geld niet voor (en heb eigenlijk al een ontzettend goede amp). Sla je slag!

Rude Perception
12 juni 2008, 16:13
Marshall DSL401? 3 kanalen met zowel stevige overdrive als mooi clean.

Als je Jim Haagmans (ook van het forum hiero) een PM stuurt, komt het allemaal goed! http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?userid=11981

Zelf ben ik aan het twijfelen over deze versterker, maar heb er momenteel het geld niet voor (en heb eigenlijk al een ontzettend goede amp). Sla je slag!

Of mij PM-en, dan heb je er eentje die in januari helemaal is geretubed.

Rormo
12 juni 2008, 16:22
Tsja ik vind die DSL 401 dus echt helemaal niets. Echt een hele matige amp die niet in de buurt komt van de vele andere Marshalls qua geluidskwaliteit.

Rude Perception
12 juni 2008, 16:25
Tsja ik vind die DSL 401 dus echt helemaal niets. Echt een hele matige amp die niet in de buurt komt van de vele andere Marshalls qua geluidskwaliteit.

Zonder spam te worden, ik ben het niet helemaal met je eens. Er zijn zeker betere marshalls, maar een dsl401 kan wel echt goed zacht, iets wat veel andere marshalls niet kunnen. Dat is op zich wel handig zolang de topicstarter nog op z'n kamer speelt. Mijn JCM800 zou ik niet op m'n kamer moeten hebben.

Il_Falco
12 juni 2008, 17:06
Ik vind die H&K een goed voorstel! Een beetje all-rounder, ik speel er op in de gitaar(prive)les en klinkt ZEEER deftig.

grts Il Falco

sjaak1990
12 juni 2008, 17:26
De dsl401 is een mooie amp, maar hoe zit het met de betrouwbaarheids problemen? Het te warm worden, ik weet dat dit op te lossen is maar de topic starter moet dit wel aan willen passen.
De dsl401 is niet de beste marshall, maar dat maakt het geen slechte amp, ik zou in ieder geval geen line6 kopen, digitale geluid is niks vink.

Rormo
12 juni 2008, 18:11
Tjsa ik vind het dus wel een slechte amp. Clean is er niets aan de hand, dat is prima. Maar de distortion is gewoon vies, ranzig en helemaal niet smooth. Er zijn voor minder geld veel betere versterkers te vinden.

BartL
12 juni 2008, 18:15
Tsja ik vind die DSL 401 dus echt helemaal niets. Echt een hele matige amp die niet in de buurt komt van de vele andere Marshalls qua geluidskwaliteit.
Goeiemorgen...we praten wel over een combo van 300-350 euro. Uiteraard klinkt een JCM800 head van 800-1500 euro stukken beter, maar zie het in perspectief.

darkrazer
12 juni 2008, 19:33
Waarom geen leuke vox ad60/120 (dus niet eentje met een chrome grill)?
Het zijn hele goede amps en veelzijdiger dan welke buizen versterk die je voor jou geld kan krijgen. Plus dat je er ook hoge kwaliteit effecten bij krijgt. En dat hij door dat je hem op laag vermogen kan laten draaien goed klinkt op laag volume.

Is die H&K geen transitor bak?

Il_Falco
12 juni 2008, 19:42
Is die H&K geen transitor bak?

Inderdaad (+10)

Rormo
12 juni 2008, 20:28
Goeiemorgen...we praten wel over een combo van 300-350 euro. Uiteraard klinkt een JCM800 head van 800-1500 euro stukken beter, maar zie het in perspectief.

Sorry!? DSL 401 is nieuw gewoon 800 euro hoor. Voor dat geld mag je wel wat verwachten. Zoals gezegd zijn de Peavey valveking, Peavey classic 30 en de H&K Statesman goedkoper en beter. Ik zeg dus niet dat je de DSL met een JCM 800 moet vergelijken; amps van andere merken spelen de DSL401 ook weg.

Ik heb laatst de DSL 401 voor de 2e keer getest. 1e keer vond ik het niets. Laatst een ander exemplaar getest maar het was nog steeds niets. Ik was er echt verbaasd over. Heb zelf een DSL 50, dus ik had verwacht dat de DSL401 me wel zou liggen, maar dit is dus totaal niet het geval.

BartL
12 juni 2008, 20:55
Sorry!? DSL 401 is nieuw gewoon 800 euro hoor. Voor dat geld mag je wel wat verwachten.
Het gaat om een versterker binnen het budget van de topicstarter dacht ik zo. 350 euro incl. beamblocker vind ik een nette prijs.

Rormo
12 juni 2008, 21:59
Ben ik nou gek of druk jij jezelf nou ongelukkig uit? Het moet binnen het budget zijn en dan raden andere mensen een DSL aan die 800 euro kost. En dan krijg ik vervolgens bold letters naar me toe geslingerd... Dat snap ik dus echt niet.
Als een Valveking, classic 30 en Stateman goedkoper zijn dan een DSL401, dan passen die toch juist beter in het budget? Die Valveking kan de TS gewoon nieuw kopen voor 450 euro. Dan hoef je niet eens moeilijk 2e hands te gaan zoeken, heb je gewoon garantie etc. Is hij wel bereid 2e hands te kopen, dan kun je zo'n peavey voor nog minder geld scoren dan een 2e hands DSL401.

pasqual
12 juni 2008, 22:35
@Rormo: juist!!!

en als topic starter ook ff reageert? dalijk wordt er hier ruzie gemaakt over welke versterker hij moet kopen en ondertussen zit TS alweer op een ander forum te kijken. :satisfie:

maar ff serieus: pak je gitaar en ga naar een behoorlijke gitarenboer en ga uitproberen en neem alle adviezen mee en bepaal zelf wat je mooi vind. dit blijft toch de enige juiste manier.

groeten Pasqual.

BartL
12 juni 2008, 22:56
Ben ik nou gek of druk jij jezelf nou ongelukkig uit(1)? Het moet binnen het budget zijn en dan raden andere mensen een DSL aan die 800 euro kost. En dan krijg ik vervolgens bold letters naar me toe geslingerd(2)... Dat snap ik dus echt niet.
Als een Valveking, classic 30 en Stateman goedkoper zijn dan een DSL401, dan passen die toch juist beter in het budget (3)? Die Valveking kan de TS gewoon nieuw kopen voor 450 euro. Dan hoef je niet eens moeilijk 2e hands te gaan zoeken, heb je gewoon garantie (4) etc. Is hij wel bereid 2e hands te kopen, dan kun je zo'n peavey voor nog minder geld scoren dan een 2e hands DSL401.
(1) Uuhm, ik druk me prima uit. Maar dat jij gek bent wil ik niet beweren :)
(2) Zal ik niet meer doen
(3) Ik heb het specifiek over een tweedehands DSL401 hier in de buurt van slechts 350 euro...hetgeen prima in het budget past. Ik ga akkoord met de stelling dat 800 euro voor een DSL401 te veel is. Maar als je eenzelfde amp voor 350 zou kunnen krijgen (als oefenampje) vind ik dat een goede deal.
(4) Klopt idd. Nadeel vind ik wel dat de classic serie van Peavey (incl. de Delta Blues, hetgeen ik echt een geweldige amp vind) redelijk dichtbij de nieuwprijs worden aangeboden.

Maargoed, mijn punt was dus: DSL401 voor 350 euro is een mooie deal en past prima in zijn budget. Ik wilde niet zeggen dat dit de enige goede amp was en dat er geen betere zijn in deze prijsklasse.

Rormo
12 juni 2008, 23:23
ok, duidelijk. Ik snap nu wat je bedoelt en daar ben ik het wel mee eens.

enne het lijkt idd allemaal voor niets want ik geloof niet dat de TS nog terug komt hier :D

Jim Haagmans
12 juni 2008, 23:32
Sorry dat ik hier zo laat inkom, zie dat mijn marshall een belangrijke rol speelt in het topic. Ik ben het ermee eens dat ik er geen 800 euro voor had moeten betalen, want voor dat geld koop je een betere versterker, punt. Dat merk ik nu echter ook op de 2ehands markt en daarom staat hij nu met de Beam Blocker upgrade voor minder dan de helft van de nieuwprijs te koop. Al met al vind ik het een lekkere versterker, die clean gewoon goed is, zeker voor een marshall. De overdrive heb ik een hele tijd aan gesleuteld voordat hij echt werd wat ik wilde, maar mede door de weber beam blocker is er echt wel een lekker geluid uit te halen. Zoals hier op het forum bekend filtert zo'n ding het irritante tophoog en maakt hij er gewoon een wat ronder geluid van, dit compenseert IMO het ruwe ervan en maakt hem wat smoother. Ik heb geen valveking geprobeerd dus ik kan niet zeggen of dat een betere deal is. Ik weet ook niet of de TS hier in de beurt woont, maar zoja dan zou ik zeggen kom hem gewoon eens rustig proberen, ik kan zomaar niet zeggen of jij gecharmeerd zou zijn van deze versterker.

BartL
12 juni 2008, 23:37
Over beamblocker:
dit compenseert IMO het ruwe ervan en maakt hem wat smoother.
Heb zelf dus ook een DSL401 gehad en dit klopt inderdaad helemaal. Ben zelf nogsteeds aan het twijfelen over jouw amp Jim :)

Edit:
@Rormo: Dan zijn we het inderdaad eens :)

Jim Haagmans
12 juni 2008, 23:46
Haha, bart ik zal je eerlijk zeggen er staat geen rij mensen voor mijn deur, dus ik denk dat je nog rustig even kan twijfelen ;)

Martinioz
13 juni 2008, 19:03
ok, duidelijk. Ik snap nu wat je bedoelt en daar ben ik het wel mee eens.

enne het lijkt idd allemaal voor niets want ik geloof niet dat de TS nog terug komt hier :D
Tuurlijk wel :) Wilde gewoon eerst even wat verschillende meningen lezen voordat ik reageerde.

Ik heb van alle amps wat informatie opgezocht en de Peavey lijkt me toch wel erg aantrekkelijk. Als ik filmpjes op bijvoorbeeld Youtube bekijk hoor ik echter wel erg high gain-materiaal gespeeld op die versterker. Neigt die Peavey niet erg veel naar de metal-kant? Want dat is nou niet echt de muzieksoort die ik van plan ben te gaan spelen :P

Een Vox AC 15-combo lijkt me ook erg mooi, maar ligt toch wel een beetje boven mijn budget. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de Marshall JCM 800. Ik ben ook niet zo weg van het tweedehands kopen van electronica, heb 't liever nieuw.

Ik denk dat ik morgen even wat amps ga testen bij een muziekzaak. Zal dan zeker wat amps testen die hier voorbij zijn gekomen. Bedankt daarvoor! :)

pasqual
13 juni 2008, 23:57
Tuurlijk wel :) Wilde gewoon eerst even wat verschillende meningen lezen voordat ik reageerde.

Ik heb van alle amps wat informatie opgezocht en de Peavey lijkt me toch wel erg aantrekkelijk. Als ik filmpjes op bijvoorbeeld Youtube bekijk hoor ik echter wel erg high gain-materiaal gespeeld op die versterker. Neigt die Peavey niet erg veel naar de metal-kant? Want dat is nou niet echt de muzieksoort die ik van plan ben te gaan spelen :P



de valveking is juist niet per defenitie een typische metal versterker. het zit er wel in maar dan zal je toch met pedaaltjes moeten werken. de gain van de amp zelf is juist uitermate geschikt voor stevige rock. er zit ook een gain-boost op maar die veranderd niet zozeer de sound maar voegt wel meer "ballen" toe. clean heeft ie ook veel mogelijkheden, ook door de "texture control" waar je de versterker traploos kunt instellen van 40 watt t/m 100 watt ( de 212 dan ). zet je 'm op 40 watt, breekt ie eerder open zodat je clean met een randje krijgt zonder 'm op een belachelijk hoog volume te zetten. als je 'm op 100 watt instelt, blijft ie ook op hoog volume echt clean.
als je een tubescreamer of overdrive voor het clean kanaal zet heb je zo een goed blues geluid te pakken. waar woon je eigenlijk? a.s. dinsdagavond heb ik geen repetitie dus zou je naar hartelust kunnen proberen, 3 uur lang, in de oefenruimte, zo hard als je wil.

Martinioz
14 juni 2008, 11:01
Ik woon in Harlingen (helemaal bovenin Friesland), dus even langskomen in Nieuwstadt lijkt me niet echt haalbaar. In ieder geval bedankt voor je aanbod :D

't Klinkt allemaal fantastisch, over die Peavey. Lijkt me toch een versterker waar je heel wat verschillende soorten geluid uit kunt krijgen. Ik zal 'm vandaag denk ik maar eens uitgebreid gaan testen. :)

Rormo
14 juni 2008, 12:41
Die youtube filmpjes schrokken mij ook een beetje af van de Valveking. Maar de mensen hier waren heel positief dus toen ben ik hem toch zelf gaan testen. En ik heb hem gekocht. Ik speel Bryan Adams, Bon Jovi, Stones, Aerosmith etc. Zeker geen metal dus. De amp is heel veelzijdig. Testen lijkt me het beste wat je kunt doen idd.

pasqual
14 juni 2008, 14:54
die you tube filmpjes zijn in het algemeen van mindere kwaliteit en daarbij zijn er ook een aantal gitaristen bij die minder getalenteerd zijn. het enige wat hun interresseerd is dat ie hard gaat en daarom krijgen ze er niet uit wat er in zit. dit doet de versterker tekort. laat eens horen hoe ie bevallen is als je 'm geprobeerd hebt.

groeten Pasqual.

tillens
16 juni 2008, 10:11
Zonder te spammen maar kijk eens naar een jtm 60 of jtm 30 combo. Niet voor heel veel geld te koop en mooi clean, en toch een goede drive. Vooral de jtm 30 is tof voor thuis.




Ik woon in Harlingen (helemaal bovenin Friesland), dus even langskomen in Nieuwstadt lijkt me niet echt haalbaar. In ieder geval bedankt voor je aanbod :D

't Klinkt allemaal fantastisch, over die Peavey. Lijkt me toch een versterker waar je heel wat verschillende soorten geluid uit kunt krijgen. Ik zal 'm vandaag denk ik maar eens uitgebreid gaan testen. :)