PDA

View Full Version : One Amp To Rule Them All!



rickert
9 juni 2008, 16:53
Sjezis gasten, Chris heeft me errug blij gemaakt vandaag! Mijn studiocage is af! Net opgehaald bij Chris, geweldige vent is het toch. Het was bere gezellig en lekker gespeeld. Het is echt een waanzinnige versterker, en veeel veelzijdiger dan ik eerst dacht. Net thuis met alle ramen en deuren dicht voluit met de telecaster gespeeld, en dat was toch penisverhardend materiaal kan ik u vertellen. Wellicht een Vox AC30 in de verkoop in de nabije toekomst! Morgenavond bandrepetitie, I'll keep you posted 8-)

Oja, fototje, extragratis gehost door Bass Blom:D

http://www.hetgelegevaar.nl/_P6078749.jpg

rhcp_schipper
9 juni 2008, 16:55
Ziet er stoer uit! Keer wat anders

Einzeln
9 juni 2008, 16:55
Sjezis gasten, Chris heeft me errug blij gemaakt vandaag! Mijn studiocage is af! Net opgehaald bij Chris, geweldige vent is het toch. Het was bere gezellig en lekker gespeeld. Het is echt een waanzinnige versterker, en veeel veelzijdiger dan ik eerst dacht. Net thuis met alle ramen en deuren dicht voluit met de telecaster gespeeld, en dat was toch penisverhardend materiaal kan ik u vertellen. Wellicht een Vox AC30 in de verkoop in de nabije toekomst! Morgenavond bandrepetitie, I'll keep you posted 8-)

Oja, fototje, extragratis gehost door Bass Blom:D

http://www.hetgelegevaar.nl/_P6078749.jpg

Hoe uit zich die veelzijdigheid?

rickert
9 juni 2008, 16:57
Vooral door hoe het op je spel reageert. En omdat hij met een tikkie terug op je volume op je gitaar al clean met een lekker randje is. Als je dan een akkoord aanslaat en de volume erbijdraait hoor je echt de crunch erbij komen!

Mr.Fingers
9 juni 2008, 17:07
Die ziet er erg "basic, rauw en Oostblokachtig" uit (net als Rick eigenlijk). Ziet er erg leuk uit! Ben razend benieuwd hoe dat ding met een firebird (uiteraard met P90)...

'66 special
9 juni 2008, 17:07
Heeey, die heb ik gisteren nog even bekeken!
Leuke amp, veul plezier d'r met!

TimmU
9 juni 2008, 17:18
Rickert, die moeten we een keer in de oefenruimte over m'n 4x12's gooien!

Gaaf ding man , koele looks. Nu : SOUNDCLIPS!

Lexvandoef
9 juni 2008, 17:28
wow rickert, lekker ding man! Chris maakt echt supergeile spullen!

rickert
9 juni 2008, 17:41
Jaman ik ben er superblij mee. En met de firebird gaat hij vooral HARD.:D

Rinze
9 juni 2008, 17:53
Hij lijkt op zo'n ouwe omroepversterker. Of op een Reussenzehn. Gefeliciteerd Rick, wat voor klankkarakter heeft ie?

zjanke
9 juni 2008, 17:58
Veel plezier ermee Rick.

Ik heb zelf ooit een half uurtje met zo'n ding zitten spelen bij NLM (volgens mij degene die nu bij Orpheo staat), maar helaas wilde ze mijn toenmalige DSL50 niet inruilen dus dat ging niet door :angry:. Welk cabinet gebruik je?












Misschien toch mijn huidige versterkerpark nog maar eens heroverwegen en toch een echte CMW doen. Nu moet ik het 'maar' met een JCM888 doen....

rickert
9 juni 2008, 18:06
Ik heb een door Marble gebouwd cabinet met Fender speakers erin. Het is een closed back en nooit opengeschroefd dus ik zou het niet weten, maar het klinkt echt goed!!!

Hij is gebaseerd op de versterkers van Jimmy Page.

Chris Winsemius
9 juni 2008, 18:24
De blauwe Private Paisley is 'n andere amp/circuit, beetje VOX/Marshall-mix so to say. De koperkleurige Zeppo bij NLM, circuitmatig vergelijkbaar met de StudioCage maar met 'n ietsje cleaner karakter, oude prijs en andere buizen/trafo's/etc.

De StudioCage is gebasseerd op 1 v/d SuproCircuits die ik qua schema's 'n aantal jaren geleden kon vinden. Jimmy Page heeft op 'n aantal albums en voor de solo van "Stairway to heaven" een Supro versterker + Telecaster gebruikt maar heeft nooit willen zeggen welk model. Veel Supro-circuits-geprobeerd en deze vond ik behoorlijk dicht in de buurt komen, er zitten natuurlijk wat CMW-tweaks in en andere buizen/trafo's.

Het kastje was v/e oude, Italiaanse Geloso amp die vroeger veel als omroep-, zang- en/of gitaar-versterker werden gebruikt, voor de rest compleet nieuw opgebouwd met nieuwe parts.

't Is natuurlijk geen 10 kanaals channelswitcher met USB-aansluitingen, plasmascherm en elektrische raambediening :), qua veelzijdigheid: stelt de gitarist in staat zijn tone, manier van aanslaan, elementen, gitaren en effekten weer te geven. Gaat van jazzy-clean tot 70s crunch en als je 'm voluit hebt staan kun je dat gewoon met je gitaar-volume-regelaar en speel-dynamiek "aansturen".

@Rick: custom-made handleiding is verstuurd!

rickert
9 juni 2008, 18:27
Jup ik zag hem:D

Specs:

Knoppen: Rond en wit:seriousf:

Rinze
9 juni 2008, 18:38
Gebruikte Hendrix in het begin ook geen Supro?

rickert
9 juni 2008, 18:43
De eerste gitaar van Hendrix was een Supro Ozark

Mitch
9 juni 2008, 20:05
Met dit soort amps begrijp je pas wat 'dynamiek' is ;)
Van harte rick, ik denk met weemoed terug aan de keren dat ik de StudioCage die nu van Robbert is gehoord heb. Vet, vol en überdynamisch.
Semi-off topic over Page gesproken: mijn Iba LP is terug van knutselcursus en ik heb zowel spilt- als omgekeerde fase schakelbaar laten maken. Zelfs thuis met Boogie Studio + OCD kon ik daar ineens waanzinnige Page sounds mee halen. Slim mengen met de volumes en je hebt inens die "iets dunner dan normaal maar nog steeds lekker" Les Paul Sound. Maar toch liever een CMW Studio dan een Boogie Studio :D

rickert
9 juni 2008, 20:07
Gelukkig maar:D Hoop dat die van jou ook snel af is! Net weer gespeeld, en ik denk toch echt dat de Vox overbodig gaat worden! Hij kan echt veel harder clean dan dat ik verwacht had! En wat je kan met de OCD over de StudioCage is ook echt machtig!!!

Tristan
9 juni 2008, 20:11
Gaaf Rik!
Ik had 'm al even in levende lijve aanschouwd en 't is een fraai beestje hoor...

Mitch
9 juni 2008, 20:11
Hoe is 't verschil qua clean/gain met die pull functie trouwens?

rickert
9 juni 2008, 20:16
Geen idee hoe het in amptaal gezegd word, maar ik vind het net ietsjes iel worden dan. Sizzle AAN is de shit:D

G.G.
9 juni 2008, 20:19
Wat heerlijk simpel is dat ding zeg. Inpluggen en gááááááánnnnnn.... Als ie klinkt zoals ie eruit ziet....

Jim Haagmans
10 juni 2008, 00:27
boeh dat klinkt allemaal wel heel geil..

Maar om weer even op z'n nederlands nuchter te zijn; wat moet zoiets kosten?

pannekoek
10 juni 2008, 01:10
ik moet toch snel dan ns bij nlmuziek dat cmw ampje gaan testen, als iedereen er zo optimistisch ervan is ben ik wel benieuwd of dit komt door de amp zelf of doordat een forumlid hem heeft gemaakt :satisfie:

ik vind m er wel geinig uitzien :hippie:

rickert
10 juni 2008, 01:13
ik moet toch snel dan ns bij nlmuziek dat cmw ampje gaan testen, als iedereen er zo optimistisch ervan is ben ik wel benieuwd of dit komt door de amp zelf of doordat een forumlid hem heeft gemaakt :satisfie:

ik vind m er wel geinig uitzien :hippie:
Wat denk je zelf pannekoek?

Wat het heeft gekost gaat jullie geen fluit aan :satisfie: PM Chris maar.

pannekoek
10 juni 2008, 01:17
Wat denk je zelf pannekoek?

Wat het heeft gekost gaat jullie geen fluit aan :satisfie: PM Chris maar.
tot nu toe heb ik nog geen mening erover, ik ga er pas echt iets over zeggen als ik m daadwerkelijk getest heb, wat de 1 helemaal geweldig vind kan ik weer ontzettend kut vinden en visa versa :hippie:

Chris Winsemius
10 juni 2008, 01:44
Wat betreft de sizzle-switch: bij Robbert en ook als ik zo'n amp gebruik staat ie (ook) altijd aan maar als ie uit staat heb je wat minder/nauwelijks randje en 'n iets rondere sound bij het clean-draaien met je gitaarvolumeregelaar(s)*, ik wil voor de uiteindelijke produktie-modellen nog wat verder ontwerpen wat dit betreft en misschien nog 'n extra gain-functie.
* je kan 'm dan (imho) volledig clean draaien

@Pannekoek

Ik vermoed dat ricktekent hier op reageerde:
"door de amp zelf of doordat een forumlid hem heeft gemaakt"?

'k Was al met amps bezig voordat internet bestond :D en NLM zet natuurlijk niet zo maar wat neer in hun winkel (hoewel ie natuurlijk zeer apart er uit ziet, ha ha).

Als jij in de heavyrock/metal/etc.-hoek zit dan is die Zeppo waarschijnlijk niet je ding, daar moet je andere (CMW) amps voor hebben....

Pepe
10 juni 2008, 02:23
De StudioCage is gebasseerd op 1 v/d SuproCircuits die ik qua schema's 'n aantal jaren geleden kon vinden. Jimmy Page heeft op 'n aantal albums en voor de solo van "Stairway to heaven" een Supro versterker + Telecaster gebruikt maar heeft nooit willen zeggen welk model. Veel Supro-circuits-geprobeerd en deze vond ik behoorlijk dicht in de buurt komen, er zitten natuurlijk wat CMW-tweaks in en andere buizen/trafo's.

De Thunderbolt 15 inch zeggen de meeste stemmen, dezelfde amp die Setzer gebruikte voor een van zijn laatste albums.
De BJF honnybee is erop gebasseerd. Tis een raadsel waarom ze met die produktie gestopt zijn gezien de prijzen die er op ebay voor betaald worden.

Chris Winsemius
10 juni 2008, 02:43
De Thunderbolt 15 inch zeggen de meeste stemmen, dezelfde amp die Setzer gebruikte voor een van zijn laatste albums.
De BJF honnybee is erop gebasseerd. Tis een raadsel waarom ze met die produktie gestopt zijn gezien de prijzen die er op ebay voor betaald worden.

TB15 komt in de buurt maar niet genoeg imho, hoorde laatst 'n ander model door 'n zeer serieuze Page-minded-gitarist genoemd worden (geen schema van bekend) en ben zelf v/e wat ander model uitgegeaan. De meeste Supro's hebben wel 'n aantal basis-overeenkomsten.

Jester Enterprices, als ik me niet vergis, had ook 'n tijdje 'n Supro/Valco/Oahu- achtige amp op de markt.

De Sizzle © - functie is 'n eigen ontwerptweak en komt in geen enkele originele Supro/Valco of andere amp voor zover ik weet.

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 08:48
@ Chris, kun je mij eens de prijs Pm-en?

RobertoL
10 juni 2008, 08:56
ziet er geweldig uit!

Kim Wilson
10 juni 2008, 08:59
Wat een gaaf ding, Rick! Die kom ik nog een keertje testen in Sweet Lake (als je dat goed vindt). Klinkt als iets waar ik me ook wel mee zou kunnen redden. :)

Tof man, echt waar! Gefeliciteerd!!

skabouter
10 juni 2008, 09:15
mooi rick :) Gefelciiteerd! Leuk werk van Chris, petje af!
nu is het wachten idd op de soundclips, kan je die maken denk je?

waarom die LS amp te koop btw? pics/prijs? (PM mag ook)

Chris Winsemius
10 juni 2008, 10:58
Damned, ik mis die StudioCage nu al.... :)

Die Firebird van Rick is trouwens zeer gaaf, de combi (fb-)mini-hb bij de hals en 'n dogear P90 bij de brug spookte al jaren door m'n brein.... en afgelopen maandag heb ik dat op 'n zeer mooi stuk hout meegemaakt COOL!!!

@Joene20 (http://member.php?u=13389)
Mail me anders ff.

rickert
10 juni 2008, 11:01
mooi rick :) Gefelciiteerd! Leuk werk van Chris, petje af!
nu is het wachten idd op de soundclips, kan je die maken denk je?

waarom die LS amp te koop btw? pics/prijs? (PM mag ook)
Staat op marktplaats vriend! PM maar effe als je nog interesse heb, prijs word dan wel beetje anders;)

Weet niet of soundclipjes de amp veel recht gaan doen met mijn Behringer B5 mic, maar ik zal eens kijken binnenkort!

Chris Winsemius
10 juni 2008, 11:04
Weet niet of soundclipjes de amp veel recht gaan doen met mijn Behringer B5 mic, maar ik zal eens kijken binnenkort!

(hardop denk mode on)
Misschien "moeten" we 'n keer wat regelen bij die zéér toffe GNetter die jij noemde voor wat samples/etc.?

rickert
10 juni 2008, 11:05
Daar zou ik wel voor in zijn ja!

skabouter
10 juni 2008, 11:30
je mag altijd hier ook langskomen voor soundclips, kheb genoeg hier om die te maken. en ik zet ook koffie ;) tis alelen wel in alkmaar

Orpheo
10 juni 2008, 11:50
leuk ding man! Ik ben zelf ook nog heel blij met mijn cmw. ik vind het alleen jammer dat ie niet zoveel gain heeft als dat ik zou willen, maar ach... I've gotta learn to live with that denk ik :D

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 12:11
@ Chris , u hebt mail!

Chris Winsemius
10 juni 2008, 12:15
leuk ding man! Ik ben zelf ook nog heel blij met mijn cmw. ik vind het alleen jammer dat ie niet zoveel gain heeft als dat ik zou willen, maar ach... I've gotta learn to live with that denk ik :D

Toen toch wel?

Meer gain: booster/od-tje er voor (of 'n andere CMW amp/mod :))

Vind het nog steeds zéér tof dat jij de eerste CMW amp uit/in 'n winkel hebt en jouw tafelkleedje past mooi bij de Private Paisley (zie de foto die Orpheo toen had gepost).

groetjes uit Vleuten van Cora en mij!

rickert
10 juni 2008, 16:34
Je hebt PM ska!

En ik moet trouwens wel een flightcase... Kan je dat ergens in ZH voor niet te veel laten bouwen ofzo? Het zijn geen standaard maten...

Lexvandoef
10 juni 2008, 16:37
Je hebt PM ska!

En ik moet trouwens wel een flightcase... Kan je dat ergens in ZH voor niet te veel laten bouwen ofzo? Het zijn geen standaard maten...

Case-Company is goed en goedkoop. Maakt ook flightcases op maat. Weet alleen niet of het in ZH gevestigd is, maar maakt dat echt veel uit?

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 16:37
Geen andere case bij Thomann.de waar die bijna in past? Kun je het altijd nog opvullen met schuim of kabels?

rickert
10 juni 2008, 16:37
Ik ga zo een amp toch niet in een netnietdoosje proppen :sneaky: :stop:

rickert
10 juni 2008, 16:38
Case-Company is goed en goedkoop. Maakt ook flightcases op maat. Weet alleen niet of het in ZH gevestigd is, maar maakt dat echt veel uit?
Ja, ik ga toch niet ver rijden juh!





:D

Lexvandoef
10 juni 2008, 16:42
Ja, ik ga toch niet ver rijden juh!





:D

Hey! Als ik naar Friesland kan rijden voor een versterker moet jij toch zeker wel ZH uit kunnen komen voor een doos! :satisfie:

En ze sturen trouwens ook op he ;)

rickert
10 juni 2008, 16:43
Ja ik las al zoiets! Thanks voor de tip, maar dan heb ik nog geen handvat BOVENOP, en dat zou ik wel willen! Of zouden zij dat ook wel kunnen?

Lexvandoef
10 juni 2008, 16:48
Ja ik las al zoiets! Thanks voor de tip, maar dan heb ik nog geen handvat BOVENOP, en dat zou ik wel willen! Of zouden zij dat ook wel kunnen?

Ja ik denk dat ze dat wel kunnen, ze moeten voor jouw CMW sowieso al een custom case bouwen, dan kan je best gelijk vragen of ze bovenop een handvat willen mieteren.

Orpheo
10 juni 2008, 16:54
Toen toch wel?

Meer gain: booster/od-tje er voor (of 'n andere CMW amp/mod :))

Vind het nog steeds zéér tof dat jij de eerste CMW amp uit/in 'n winkel hebt en jouw tafelkleedje past mooi bij de Private Paisley (zie de foto die Orpheo toen had gepost).

groetjes uit Vleuten van Cora en mij!

toen was 't ook al maw maw. t mag nog meer. ik zou graag willen dat ie nog beter pinch harmonics weergeeft. ik ken maar weinig amps die pinches weergeven zoals ik dat wil. de hook captain bijvoorbeeld, de mark4, een uit-de-kluiten-gewassen jcm800, de jvm en nog een paar geloof ik. maar goed, die amps hebben veel en veel teveel vermogen voor mij :D

maar goed, groeten uit DH van mij dan :D


ps: tis geen tafelkleed, maar de lak op m'n tafel :D

Chris Winsemius
10 juni 2008, 16:56
Rick:
(chroomkleurige?) handvat(ten) zet ik er nog gewoon voor je op, bovenop of aan de zijkanten (moeten we even proberen voor de flightcase-bouw te regelen ivm. wijziging afmetingen).

JeroenSchaaf
10 juni 2008, 17:00
Ik ga zo een amp toch niet in een netnietdoosje proppen :sneaky: :stop:

Treu Treu,


Hoop dat je een mooi doosje vind ;)

Chris Winsemius
10 juni 2008, 17:03
toen was 't ook al maw maw. t mag nog meer. ik zou graag willen dat ie nog beter pinch harmonics weergeeft. ik ken maar weinig amps die pinches weergeven zoals ik dat wil. de hook captain bijvoorbeeld, de mark4, een uit-de-kluiten-gewassen jcm800, de jvm en nog een paar geloof ik. maar goed, die amps hebben veel en veel teveel vermogen voor mij :D

maar goed, groeten uit DH van mij dan :D

JCM888 + MM OT (heb je waarschijnlijk nog gehoord in Almere, vorig jaar november, kan ook op huiskamervolume), veel pinches, hou ik zelf ook van :). De Private Paisley is meer crunchy en meer gefocussed op het mid.



ps: tis geen tafelkleed, maar de lak op m'n tafel :D

Woah, respect!!!
(Mocht je 'm ooit weg moeten/willen doen: contact me gelijk, zo'n tafel moet ik ook hebben als paisley-amp-bouwer!)

rickert
10 juni 2008, 17:03
Rick:
(chroomkleurige?) handvat(ten) zet ik er nog gewoon voor je op, bovenop of aan de zijkanten (moeten we even proberen voor de flightcase-bouw te regelen ivm. wijziging afmetingen).
Als ik een flightcase laat bouwen is die niet nodig! Ik zou het ook wel zonde vinden van het uiterlijk:D

Chris Winsemius
10 juni 2008, 17:06
Als ik een flightcase laat bouwen is die niet nodig! Ik zou het ook wel zonde vinden van het uiterlijk:D

Wazig-mode-aan (© Bass Blom):

dan was dat de reden waarom ik dat niet had gemonteerd, weet je

:hippie:

rickert
10 juni 2008, 17:07
:D Gelukkig maarrrr!

Harry
10 juni 2008, 17:08
gefeliciteerd Rick!

B_2_the_a
10 juni 2008, 17:11
voor flightcase:
probeer Boris Case (r'dam noord)

Orpheo
10 juni 2008, 17:23
JCM888 + MM OT (heb je waarschijnlijk nog gehoord in Almere, vorig jaar november, kan ook op huiskamervolume), veel pinches, hou ik zelf ook van :). De Private Paisley is meer crunchy en meer gefocussed op het mid.




Woah, respect!!!
(Mocht je 'm ooit weg moeten/willen doen: contact me gelijk, zo'n tafel moet ik ook hebben als paisley-amp-bouwer!)

crunch en mid is goedddd!! maar pinches met die combinatie is nog beter!!! hahaha


maar goed, over die tafel:

men neme een grenen tafel van ikea, en een lap vitrage :D dan spuit je eerst de tafel grijs, dan als dat droog is, vitrage erop, en dan paars nevelen :D eitje!

Mitch
10 juni 2008, 17:31
Franc maakt tegenwoordig flightcases voor zijn eigen amps, ik weet niet of hij er ook één voor een andere amp wil maken? Heb je wel een ultieme Gitaarnet-combinatie. Niet uniek, want de combinatie CMW/Vernet had ik zelf al ontdekt maar het is altijd goed en hip de leider te volgen :B

Chris Winsemius
10 juni 2008, 17:51
crunch en mid is goedddd!! maar pinches met die combinatie is nog beter!!! hahaha


maar goed, over die tafel:

men neme een grenen tafel van ikea, en een lap vitrage :D dan spuit je eerst de tafel grijs, dan als dat droog is, vitrage erop, en dan paars nevelen :D eitje!

Ok!
Dank voor de tafelmodificatie tip!!!

toneblo
10 juni 2008, 18:28
ik zeg gerecycled uitvoering van de phillips hf 10??


....

Chris Winsemius
10 juni 2008, 18:34
ik zeg gerecycled uitvoering van de phillips hf 10??


....


Geloso chassis.
Italiaans merk gitaar/pa/omroep versterkers waar veel "oudere jongeren" op hebben gespeeld in de 70s als 'n Fender, VOX of Marshall ruim boven hun budget lag.

In dit geval is van die Geloso alléén het chassis, de kooi en de voetjes gebruikt, rest v/d onderdelen compleet nieuw. Eigenlijk gewoon 'n compleet nieuwe amp qua parts/elektronica/tag-board/trafo's/etc. maar dan in 'n "overgespoten" kastje* v/e oude, roestige Geloso.

* Bij deze Geloso moest zelfs ook nog 'n plaat in het chassis vervangen worden...

toneblo
10 juni 2008, 18:51
.....o.k.

De vorm was nogal herkenbaar, vandaar....

Chris Winsemius
10 juni 2008, 19:35
.....o.k.

De vorm was nogal herkenbaar, vandaar....

Bij de meeste Geloso's is er nog wel 'n naamplaatje te vinden, bij dit type ben ik ze nog nooit tegengekomen maar behoorlijk wat mensen vertelden dat het om Geloso-chassistjes gaat en ook de onderdelen/boards/trafo's die ik tegenkwam leken zeer sterk op Geloso-parts...

Ome Keith
10 juni 2008, 21:50
Wow......

Dat is nogal wat.
Wacht met spanning op soundclips want - sorry jongens - het uiterlijk van dat ding .......... (heerscht dus echt niet bij mij)
Ik ben te conservatief denk ik, of eigenlijk niet conservatief genoeg ('63 - '65 looks)
Heb ooit zo'n hamsterkooi in mn handen gehad (was een Philipsje of een kloon daarvan, werd geloof ik ook als bouwpakket verkocht).
Het is weer eens wat anders, dat wel.
Maar ja, ieder z'n meug.
Enne uiteindelijk gaat het om het geluid.
Heel veel plezier ermee.

Kaboemba
10 juni 2008, 22:50
Kwa uiterlijk niet mijn ding maar met hamster er in wordt het anders (en zo'n loop rad he).

tis wel weer is wat anders, maar da's een boterham met kaas en zuurkool ook.

Chris Winsemius
10 juni 2008, 22:50
@Ome Keith

(als KR-fan toch even reageren :) ); er worden hier ook amps in tweed, blackface en plexi vormgeving gebouwd.

rickert
10 juni 2008, 23:50
Net mee gerepeteerd, en de monden vielen open:D Het duurde effe want ik had m'n cabinet weer half uit elkaar liggen, maar uiteindelijk helemaal top! Volume net over de helft, dan blijft het mooi clean met een randje en hoor je de rest van de band ook nog:p! Gelijk een nieuwe nummer geschreven, wonderversterker zeg ik u! Vox kopen anyone???

Squier4ever
10 juni 2008, 23:51
mooi bakkie rick, wacht nog ff paar weekjes/maandjes met die vox, dan heb ik weer geld. morgen eerst een dot als het goed is!

Chris Winsemius
10 juni 2008, 23:59
Net mee gerepeteerd, en de monden vielen open:D Het duurde effe want ik had m'n cabinet weer half uit elkaar liggen, maar uiteindelijk helemaal top! Volume net over de helft, dan blijft het mooi clean met een randje en hoor je de rest van de band ook nog:p! Gelijk een nieuwe nummer geschreven, wonderversterker zeg ik u! Vox kopen anyone???

Woah, DAT beschouw ik als ultiem compliment!

Flauw-mode-on:
Met die amp trek je veel te veel groupies aan, voortaan maar met ingebouwde Durex-automaat leveren :D
Flauw-mode-off

rickert
11 juni 2008, 00:06
:D NOG meer groupies :satisfie: ??? Ja het ging vlot, ik zette wat riffjes in en hoppa het nummer was geboren!

rickert
11 juni 2008, 01:03
Beetje zinloos om een nieuw topic te openen, dus maar effe hier:

Wat zijn dit voor speakers? Fender bouwt zelf geen speakers maar plakt er alleen maar hun naam op...

http://img394.imageshack.us/img394/8620/afb001lx9.jpg

http://img249.imageshack.us/img249/5430/afb007kw8.jpg

Nog een foto'tje van bij Chris:

http://img394.imageshack.us/img394/8746/afb005dw6.jpg

Crappy telefoonkwaliteit maarja!

Chris Winsemius
11 juni 2008, 01:24
Hoi Rick!

Het zijn iig. 2 verschillende modellen/types, kun je de codes/aanduidingen misschien vermelden? Kans is groot dat de speakers 8 ohm per stuk zijn, sluit ze in serie aan zodat de box 16 ohm is/wordt [indien nog niet zo, beetje moe en moeilijk te zien], werkt 't lekkerst icm. de StudioCage... als je er niet uitkomt ben je hier (ook weer) van harte welkom.

Jemig, ik kijk weer eens ernstig op 'n foto.... :)

Puike Gretsch maar die Firebird..... woah!!!

Wat vonden je AT7-bandleden trouwens v/d SC qua sound en looks?

groetjes!

rickert
11 juni 2008, 01:28
Looks helemaal top (Broodrooster!! haha) en de sound vonden ze ook geweldig! Eerst zeurde ze dat ik te hard stond maar ze kregen toch wel door dat dat gewoon kwam omdat ik dwars door de mix sneed. Wat wil in serie zeggen? Er staat op beide 8 ohm. Stickers zijn vrij onleesbaar dus serienummer kan ik niet veel van bakken. Ze gaan gewoon allemaal naar 1 input. Moet de SC dan toch op de 16ohm???

Chris Winsemius
11 juni 2008, 01:42
Looks helemaal top (Broodrooster!! haha) en de sound vonden ze ook geweldig! Eerst zeurde ze dat ik te hard stond maar ze kregen toch wel door dat dat gewoon kwam omdat ik dwars door de mix sneed.

't Is 'n CMW! :)


Wat wil in serie zeggen? Er staat op beide 8 ohm. Stickers zijn vrij onleesbaar dus serienummer kan ik niet veel van bakken. Ze gaan gewoon allemaal naar 1 input. Moet de SC dan toch op de 16ohm???

Ik hoop dat dit te volgen is, voor serie-aansluiting moet het zo zitten in het cabinet:

draad + v/d ingang
naar
+ v/d ene speaker,
- van die ene speaker (met 1 draad)
naar
de + v/d andere speaker
en dan de - van die andere speaker
(met 1 draad) naar
de - v/d ingang

ben vrij moe, bedtijd...
post anders even 'n pic waarbij de kabels/aansluitingen v/d speaker goed te zien zijn....

(als ze parallel staan [plussen aan elkaar en minnen aan elkaar] wordt het 4 ohm... kan eventueel op de amp aangepast worden, 4 ohms aansluiting intern beschikbaar, amp is nu geschikt voor één 8 of 16 ohms box of twee 16 ohms boxen tegelijkertijd)

Ome Keith
11 juni 2008, 10:10
Je hebt helemaal gelijk Chris. Het is niet mijn conservatisme dat me parten speelt (haha). Ik vind Plexi's, tweed amps etc prachtig. Het is, denk ik, het gortdroge "zaaddodende" liefdeloos functioneel ontwerp van zo'n kooi maar dat is totaal onbelangrijk. Zo vind ik bijvoorbeeld de Orange Tiny Terror een geweldige amp, maar als ik eerlijk ben zou ik hem kunnen verwarren met een lastrafo uit een Duitse bouwmarkt ..........
Ik ben gek op mijn 18 Watter van Franc en die zal ook niet favo zijn bij iedereen.
Grtz

Fender75
11 juni 2008, 11:08
Franc bouwt ook hele fijne versterkers..:) Dit is wel een andere klasse, schitterend ding!!

Rick, iemand vertelde het al, Franc Vernet maakt ook flightcases en zit ook in ZH! Zwartewaal of zoiets...Ik zou zeggen, kijk daar eens.. :)

Chris Winsemius
11 juni 2008, 12:52
Je hebt helemaal gelijk Chris. Het is niet mijn conservatisme dat me parten speelt (haha). Ik vind Plexi's, tweed amps etc prachtig. Het is, denk ik, het gortdroge "zaaddodende" liefdeloos functioneel ontwerp van zo'n kooi maar dat is totaal onbelangrijk. Zo vind ik bijvoorbeeld de Orange Tiny Terror een geweldige amp, maar als ik eerlijk ben zou ik hem kunnen verwarren met een lastrafo uit een Duitse bouwmarkt ..........
Ik ben gek op mijn 18 Watter van Franc en die zal ook niet favo zijn bij iedereen.
Grtz

18 Watter: na '65! :)

Door het blauw en paisley zien veel mensen het als liefdevol design, heb ook van klanten gehoord dat het de eerste keer was dat hun vrouw die aankoop ook "goedkeurde" :D
Helemaal grappig: wat Texaanse gitaristen kenden 'n blauwe paisley amp van mij maar toen ik ze 'n keer over 'n tweed van mij liet spelen zeiden ze (voor ze inplugden): "I want that blue paisley amp!", gelukkig klonk die tweed ook puik :)

rickert
11 juni 2008, 13:09
Chris! Dit is wat je bedoelde toch?

http://img512.imageshack.us/img512/4845/kleinerdraaadtq1.jpg

En wat duidelijkere foto's van de digits:

http://img522.imageshack.us/img522/5708/kleiner1zv8.jpg

http://img185.imageshack.us/img185/4792/kleiner2nn5.jpg

Enig idee wat het is?

Chris Winsemius
11 juni 2008, 13:20
SMS-amps ici :)

Rick: aansluitingen zijn goed, zo te zien (mocht de sound te/erg "hol" klinken: bij één v/d speakers de 2 draadjes omwisselen).

De cab is nu 16 ohm dus aansluiten op de 16 ohms uitgang v/d amp (linker aansluiting op achterkant).

Speakers zijn iig. Eminences.

Squier4ever
11 juni 2008, 13:21
zo te zien staan ze keurig in serie idd, dus 16 ohm.
ga je nu PM sturen ivm vox... :D

rickert
11 juni 2008, 13:23
SMS-amps ici :)

Rick: aansluitingen zijn goed, zo te zien (mocht de sound te/erg "hol" klinken: bij één v/d speakers de 2 draadjes omwisselen).

De cab is nu 16 ohm dus aansluiten op de 16 ohms uitgang v/d amp (linker aansluiting op achterkant).

Speakers zijn iig. Eminences.
Oke top! Het klinkt superrrrrr! Ik word er helemaal vrolijk van:D

Mitch
11 juni 2008, 14:08
Vox AC30cch GERESERVEERD
Tering dat gaat snel :o

Squier4ever
11 juni 2008, 14:09
tja heb je wel eens :D

Lexvandoef
11 juni 2008, 14:16
tja heb je wel eens :D

Haha, nieuwe amp Squier? :)

JeroenSchaaf
11 juni 2008, 14:28
Wow das inderdaad snel...

Squier4ever
11 juni 2008, 15:42
Haha, nieuwe amp Squier? :)

nog niet, maar dat duurt wellicht niet heel erg lang meer. als het bevalt dus.

Riky
11 juni 2008, 16:01
Rick gave amp man!! Kun je niet ff wat meer foto's maken of beter.... soundclips??

Erg orgineel en cool ontwerp!! Veel plezier er mee!!

Les Paul R8
11 juni 2008, 17:10
Hey Rick! Gefeliciteerd! Je hebt er lang op moeten wachten, maar ik weet maar al te goed dat dat de moeite zeker waard is geweest :D

Ik gebruik mijn StudioCage niet in mijn band, aangezien hij net te weinig volume heeft voor onze muziek. Maar ik gebruik hem wel erg vaak thuis en met zeer veel plezier.

rickert
11 juni 2008, 17:17
Te weinig volume :chicken: ?!?! Sjezis:D Maar bedankt man!

Met de OCD ervoor is het trouwens ook gaaaaf, snoeihard rocken.

Chris Winsemius
11 juni 2008, 17:19
Hey Rick! Gefeliciteerd! Je hebt er lang op moeten wachten, maar ik weet maar al te goed dat dat de moeite zeker waard is geweest :D

Hoi R8 (even 'n postje van toekomstige R7 :))!

Ik gebruik mijn StudioCage niet in mijn band, aangezien hij net te weinig volume heeft voor onze muziek. Maar ik gebruik hem wel erg vaak thuis en met zeer veel plezier.

Die van Rick is beduidend luider (oa. 'n MM uitgangstrafo ipv. 'n Shinrock exemplaar) maar 't heeft natuurlijk ook oa. te maken met het volume v/d drummer v/d band bij amps onder de 25 Watt. Hoeveelheid speakers en het rendement v/d desbetreffende speakers bepalen ook nog eens het uiteindelijke volume.

Greez uut Vluut'n!

Ps Ben er trots op dat "gear-freak" R8 ;) de eerste SC ooit heeft!

Les Paul R8
11 juni 2008, 18:51
Die van Rick is beduidend luider (oa. 'n MM uitgangstrafo ipv. 'n Shinrock exemplaar) maar 't heeft natuurlijk ook oa. te maken met het volume v/d drummer v/d band bij amps onder de 25 Watt. Hoeveelheid speakers en het rendement v/d desbetreffende speakers bepalen ook nog eens het uiteindelijke volume.

Greez uut Vluut'n!

Ps Ben er trots op dat "gear-freak" R8 ;) de eerste SC ooit heeft!

Onze oude drummer is natuurlijk niet bepaald een watje :D Maar het grootste probleem was vooral de zang. Zit in hetzelfde frequentiebereik. De SC moet dan echt vol open. Maar misschien moet ik eens kijken of ik mijn SC kan laten 'modden'. Chris, weet jij iemand die goed is in het modden van SC's :seriousf:

Ik ben er trouwens ook erg trots op dat ik het 1e exemplaar van deze nu al legendarische versterker in mijn bezit heb:) Al is het alleen al vanwege de lange levertijd die de SC nu al heeft :P

marc_o
11 juni 2008, 20:31
Coole amp voor een coole gast.

Ik heb gesproken.

rickert
11 juni 2008, 20:43
Thanks Marc! Niets aan toe te voegen :chicken: :satisfie:

Kim Wilson
12 juni 2008, 09:29
Die van Rick is beduidend luider (oa. 'n MM uitgangstrafo ipv. 'n Shinrock exemplaar) maar 't heeft natuurlijk ook oa. te maken met het volume v/d drummer v/d band bij amps onder de 25 Watt. Hoeveelheid speakers en het rendement v/d desbetreffende speakers bepalen ook nog eens het uiteindelijke volume.

Greez uut Vluut'n!

Ps Ben er trots op dat "gear-freak" R8 ;) de eerste SC ooit heeft!
In het geval van Robbert heeft het niks te maken met de drummer, weet ik uit ervaring. :satisfie:

Chris Winsemius
12 juni 2008, 10:01
Maar het grootste probleem was vooral de zang. Zit in hetzelfde frequentiebereik. De SC moet dan echt vol open. Maar misschien moet ik eens kijken of ik mijn SC kan laten 'modden'. Chris, weet jij iemand die goed is in het modden van SC's :seriousf:

:D
De SC van Rick is "breder" qua freq.bereik en luider.....
en de SC is natuurlijk gevoiced op het zangbereik van Robert Plant en de zangeres van AT7 :)


Ik ben er trouwens ook erg trots op dat ik het 1e exemplaar van deze nu al legendarische versterker in mijn bezit heb:) Al is het alleen al vanwege de lange levertijd die de SC nu al heeft :P

Ok!
Lange levertijd is gewoon balen....

Squier4ever
13 juni 2008, 12:56
rick je PM box is vol

rickert
13 juni 2008, 13:00
nietus:D!!!!

Squier4ever
13 juni 2008, 13:04
net nog wel....