PDA

View Full Version : Porcupine tree voyage 34 impro filmpje



Speulert
9 juni 2008, 12:51
Ook maar eens een filmpje dan.
Op een ander forum poste iemand een solo over voyage34 van porcupine tree en dat is enderdaad wel een leuk stuk om over te soleren.Verder niets bijzonders

http://www.youtube.com/watch?v=KNNWgMJ_fz4

Riky
9 juni 2008, 12:56
zeker leuk om over te soleren.

Je doet het niet gek, maar je bend zijn beetje onzuiver en je weet het niet heel boeiend te houden. Hoor vaak dezelfde licks terug. Let ook op je timing als je die snelle schred stukken doet.

Dit is niet om je af te kraken, want ik vond opzich wel cool klinken... dit viel mij alleen op:)

groeten

mrkoetje
9 juni 2008, 20:09
poe! errugg lekker!

Speulert
9 juni 2008, 20:34
zeker leuk om over te soleren.

Je doet het niet gek, maar je bend zijn beetje onzuiver en je weet het niet heel boeiend te houden. Hoor vaak dezelfde licks terug. Let ook op je timing als je die snelle schred stukken doet.

Dit is niet om je af te kraken, want ik vond opzich wel cool klinken... dit viel mij alleen op:)

groeten

Kraak maar af ik kan wel wat hebben :) alleen maar lovende woorden is leuk maar leer ik ook niks van. En je hebt ook gelijk ik zit er vaak gruwelijk naast kwa timing en veel dezelfde licks.(ik ken maar 2 licks want ik ben lui )

ohw en welke bends zijn er allemaal vals,ik ben vrij toondoof zeker als ik een filmpje liedje een paar keer gehoord heb weet ik niet meer wat nou wel of niet goed klinkt.

de bend op 0.55 hoor ik vals maar voor de rest hoor ik voor al de andere noten die ik tijdens de bends speel vals zeker bij de eerste bends als de solo inzet.Met de zwevende brug zakt de hele boel namelijk als je een flinke bend maakt.Dat kun je dan weer compenseren door de andere noten te micro benden.maar heb nog niet zolang een zwevende brug dus dat heb ik nog niet onder de knie.

practice practice.....

drap
9 juni 2008, 20:41
De extra noot die je op de eerste bends er overheen gooit is dissonant in mijn oren. Je zit er één te laag volgens mij. Ik denk ook dat je wat rustiger moet spelen. De aanleg heb je wel, dat is helemaal geen probleem en komt helemaal goed, maar het wordt rommelig omdat je teveel hooi op je vork neemt naar mij mening. En werk aan je bends en vibrato's, die zijn vaak wat slordig en wild. Een beetje de rem erop en het komt helemaal goed. Zoals ik zei, de aanleg is absoluut aanwezig :)

Speulert
9 juni 2008, 21:53
De extra noot die je op de eerste bends er overheen gooit is dissonant in mijn oren. Je zit er één te laag volgens mij. Ik denk ook dat je wat rustiger moet spelen. De aanleg heb je wel, dat is helemaal geen probleem en komt helemaal goed, maar het wordt rommelig omdat je teveel hooi op je vork neemt naar mij mening. En werk aan je bends en vibrato's, die zijn vaak wat slordig en wild. Een beetje de rem erop en het komt helemaal goed. Zoals ik zei, de aanleg is absoluut aanwezig :)

Thnx ligt inderdaad boven mijn (niet geforceerd) kunnen daarom word het geheel inderdaad slordig.

De noot die ik er overigens overheen pak is de G op de Em penta ladder de bend is een D opgedrukt naar E.Standaard blues lick die als 1 van de weinige lick er in zit gebrand.Komt echt door het zakken van die G.
Speel normaalgesproken ook liever met een veer extra dan is het verschil minder merkbaar.

HvV
10 juni 2008, 10:32
Lekker om naar te luisteren ondanks de onzuiverheden. Intonatie goed van de gitaar? En ik heb al heel wat dingen achteraf weggegooid omdat ik niet de moeite nam om even te stemmen voordat ik ging recorden. Als je een gitaar met tremolo net pakt om te gaan spelen, helpt het vaak ook om er even wat aan te trekken en duwen, de gitaar komt dan vaak vanzelf weer goed in stemming. Sommige dingen kun je inderdaad beter vermijden, zoals bends met 2 of 3 snaren. Dat gaat niet werken met een zwevende brug. Verder vindt ik het toch knap gespeeld, al zou ik het stuk wel proberen in te korten.