PDA

View Full Version : Toto stopt ermee



MusicManMaestro
9 juni 2008, 11:09
Ik las eergisteren op de site van Steve Lukather dat hij met Toto stopt dus wat vinden de Toto fans op dit forumpje hiervan ?

Nielsje
9 juni 2008, 12:05
Mwoah..

tja...

jammer? Ze hadden zeer mooie platen, maar ik kan met niet herinneren dat toto iets nieuws heeft uitgebracht de afgelopen 10 jaar. En als ze dat wel hebben gedaan, dan was het blijkbaar niet zo noemenswaardig want het is niet blijven hangen..

De platen blijven wel. Dus tja, ik ben er niet echt rauwig om.. Ze zullen zelf ook wel een keer genoeg hebben van iedere keer hetzelfde riedeltje..

Kim Wilson
9 juni 2008, 12:08
Ik ken iig één iemand die het niet zo leuk gaat vinden...

rickert
9 juni 2008, 12:12
Nora zit te huilen!

Kim Wilson
9 juni 2008, 12:14
Misschien is Toto juist daarom gestopt...

Nielsje
9 juni 2008, 12:25
Ach, dat wil toch niet zeggen dat z'n piemel het niet meer doet...?

almarvk
9 juni 2008, 12:39
Misschien begon die bruine arm in de weg te zitten...

Jeroen_TRC
9 juni 2008, 12:50
Ik zag de titel en ik wist dat dit ging gebeuren!
:D :D :D

hansli
9 juni 2008, 14:35
Ha, gelukkig, weer een overbodige band die er mee stopt, hadden ze 20 jaar geleden moeten doen!

Nielsje
9 juni 2008, 14:47
Ha, gelukkig, weer een overbodige band die er mee stopt, hadden ze 20 jaar geleden moeten doen!

interessante formulering.

Wat is in jouw ogen een 'overbodige band' ??
Want om een of andere reden heb ik zo'n voorgevoel dat er volgens die definitie heel veel bands zouden moeten gaan stoppen omdat ze overbodig zouden zijn..

Han S
9 juni 2008, 14:59
The Beatles hadden ook al lang moeten stoppen. :D

Joey Handsome
9 juni 2008, 15:43
Ach lekker boeiend, ouwe lullen zuigen zwaar.

Han S
9 juni 2008, 15:59
Ach lekker boeiend, ouwe lullen zuigen zwaar.

Ouwe lullen doen het goed, maar Toto heb ik nooit de moeite waard gevonden helaas, smaak dus. (I can't stop loving you is wel het ergste.) :D

Overigens zag ik van de week Paul McCArtney op TV, snel doorgezapt.

Joey Handsome
9 juni 2008, 16:03
Ach ja het is ook wel smaak. Ik kan er bijvoorbeeld niks aan doen nog steeds naar Roxy Music te gaan. :chicken:

hansli
9 juni 2008, 16:46
Wat is in jouw ogen een 'overbodige band' ??
Want om een of andere reden heb ik zo'n voorgevoel dat er volgens die definitie heel veel bands zouden moeten gaan stoppen omdat ze overbodig zouden zijn..

Oei, breek me de bek niet los zeggen we hier :soul:

mijn top 3 van bands die 30 jaar geleden al gestopt hadden moeten zijn?

Rolling stones
Eagles
Pink Floyd

Bands als Yes, Genesis en Dire Straits hebben de harpjes al aan de wilgen gehangen

Han S
9 juni 2008, 16:49
Nee hoor, YES heeft net een tour afgelast omdat Jon Anderson veel last heeft van zijn astma. Maar anders waren ze gewoon weer gegaan en ze spelen nog steeds heel goed.

urezna
9 juni 2008, 17:26
heeeeeeel spijtig!!!!!
ik vond hun laatste album Falling in Between een van hun beste ooit!!!

B_2_the_a
9 juni 2008, 17:35
Pink Floyd

uhm
die zijn allang gestopt jongen...

Baker
9 juni 2008, 17:50
Oei, breek me de bek niet los zeggen we hier :soul:

mijn top 3 van bands die 30 jaar geleden al gestopt hadden moeten zijn?

Rolling stones
Eagles
Pink Floyd

Bands als Yes, Genesis en Dire Straits hebben de harpjes al aan de wilgen gehangen

Wat een onzin zeg.
Alsof een band geen bestaanrecht meer heeft als ze geen hits meer scoren. En al die duizenden fans dan?

Ik zeg: een band heeft sowieso bestaansrecht zolang er vraag naar is.
En eigelijk nog wel langer. Ook al zou er niemand meer op zitten te wachten, mogen die bands toch lekker zelf weten of ze nog een dvd'tje uitbrengen of een concertje geven af en toe?

edit: even weer on topic. Niet erg dat Toto stopt. Een van de saaiste bands ever. Zag ze laatst nog live op arrow classic rock. Het leek wel of er een cd'tje opstond. Gauw bij weggelopen.

Van Dattum
10 juni 2008, 09:56
Ik vind het erg jammer, maar ik kan het wel begrijpen na 30 jaar.... Ik heb Toto de afgelopen jaren een aantal keren live gezien en gehoord en deze gigs waren toch wel bij de beste die ik ooit heb gezien (en ik heb er een aantal meegemaakt)! Geweldige muzikanten, zowel op de plaat als op het podium.
Natuurlijk altijd neergesabeld door de critici en de zgn. 'serieuze' muziekliefhebber; blijkbaar is het not done om je instument perfect te beheersen.....
Ze zijn in elk geval gegaan met een knaller: Falling in Between!!

Han S
10 juni 2008, 10:57
Zal ongetwijfeld kloppen, maar wat mij betreft zijn ze er altijd tussen gevallen.

Een instrument perfect beheersen wil nog niet betekenen dat je dan ook perfecte muziek maakt en het woord saai is hier al een paar keer gevallen.

Het is uiteraard een kwestie van smaak en een discussie daarover is kansloos.
In ieder geval zal ik ze niet missen.

Van Dattum
10 juni 2008, 11:27
Een instrument perfect beheersen wil nog niet betekenen dat je dan ook perfecte muziek maakt en het woord saai is hier al een paar keer gevallen.

Het is uiteraard een kwestie van smaak en een discussie daarover is kansloos.
In ieder geval zal ik ze niet missen.

En dat is nou juist hetgeen wat ik zo waardeer in de muziek van Toto: Perfecte instrumentbeheersing en daarmee m.i. weergaloze muziek maken....

Maar je hebt uiteraard gelijk Han, een discussie over smaak is idd volkomen overbodig :satisfie:

Han S
10 juni 2008, 12:52
En dat is nou juist hetgeen wat ik zo waardeer in de muziek van Toto: Perfecte instrumentbeheersing en daarmee m.i. weergaloze muziek maken....

Maar je hebt uiteraard gelijk Han, een discussie over smaak is idd volkomen overbodig :satisfie:

Zo is dat! Erwin Musper had een jaar of wat geleden een mooi verhaal in zijn column, dat ging over 'doodgespeelde perfectie' en wat mij betreft is Toto daar een mooi voorbeeld van. Ik hoor dan weer liever een rauwe uitvoering van een bluesnummer als 'Bad to the Bone' en dat mag het een en ander mankeren, als het maar beukt.

MusicManMaestro
10 juni 2008, 17:22
Ja elke Toto discussie gaat over het feit dat ze emotieloos zouden klinken en dat ze hun zo perfect kunnen spelen maar dat is voor mij dikke onzin.
Perfecte muzikanten bestaan simpelweg niet maar het is waar dat Toto zo perfectionistisch ingesteld waren dat veel platen nogal eens over- geproduceerd waren.

Live was het een ander verhaal want toen kon je goed zien uit wat voor hout de heren werkelijk gesneden waren want bijna alle nummers werden live uitgevoerd met elke keer weer andere arrangementen zodat het voor echte fans elke keer weer smullen was tijdens een concert.

En ook straalde elke keer het speelplezier er vanaf dus ik ga het zeker jammer vinden dat ik ze live nooit meer samen zal zien spelen.
Al begrijp ik ook wel dat de koek na meer dan 30 jaar op kan zijn en dat Luke er nu genoeg van heeft en graag zijn eigen weg wil gaan en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de solo platen van Luke de laatste jaren leuker vond dan de Toto platen.
Maar goed Toto was toch mijn eerste muzikale liefde dus een Totofan zal ik altijd blijven :)

Van Dattum
10 juni 2008, 17:48
Hier sluit ik me van harte bij aan!!

groovieguitarguus
15 juni 2008, 20:52
Interessant om te weten wat Hansli te gekke muziek vind...

Verwacht iets in de trant van Ku(r)t Cobaine... Coldplay...

Maar goed. Toto heeft geschiedenis gemaakt en heeeeeeel veel muzikanten en bands beïnvloed. Te gekke sounds en grooves.
Toto heeft heel veel te gekke muziek gemaakt.

Dat na 31 jaar de koek op is, is logisch. Kan me aansluiten dat er de laatste 10 / 15 jaar geen plaat meer is gemaakt die kan tippen aan Toto IV, Fahrenheit, The Seventh one, op een enkel nr. daargelaten dan. De magie was al lang weg. Heeft denk ook te maken dat de 'Groovie' spil van de band (Jeff Porcaro) al een tijd geleden is overleden.
Toch bleven de optredens van super hoog niveau. Idd elke keer weer verschillende arangementen breaks en fantastische eindes.

Goed dat ze gestopt zijn... Anders zou het toch een zielige vertoning gaan worden. Ik heb de band heel hoog zitten en zal zeker Steve Lukather blijven volgen (Waarschijnlijk vind Hansli dit ook een waardeloze gitarist, met te veel troep aan spullen, effecten en te veel noten...).
Een Lukather solo pik je uit elk nummer. Dat is knap en dat schaart je bij de club van gitaargoden. Lukather blijft nog steeds niet stil staan en heeft nog een enorme drive... geweldig.

Toto fan / liefhebber sinds 1986

Dirk_Hendrik
15 juni 2008, 21:26
Ouwe lullen doen het goed, maar Toto heb ik nooit de moeite waard gevonden helaas, smaak dus. (I can't stop loving you is wel het ergste.)

Dank je Han,

mag ik daar "Africa" aan toevoegen? Slappe cheezy prutpop. Roasanna idem.Toto heeft best en aantal dingen gemaakt die de moeite van het luisteren waard zijn maar die worden altijd overtroffen door de grote hits... die grijsgedraaid, sufgespeeld en bovenal saai zijn..

Maar da's ook smaak. Good riddance.

Van Dattum
15 juni 2008, 22:52
Dank je Han,

mag ik daar "Africa" aan toevoegen? Slappe cheezy prutpop. Roasanna idem.Toto heeft best en aantal dingen gemaakt die de moeite van het luisteren waard zijn maar die worden altijd overtroffen door de grote hits... die grijsgedraaid, sufgespeeld en bovenal saai zijn..

Maar da's ook smaak. Good riddance.

Pop is het zeker, maar als ik deze nummers hoor denk ik niet aan slap, cheezy en prut. Meer aan briljant, catchy en met eeuwigheidswaarde... Mijn mening uiteraard....
Ik vind dit nou juist schoolvoorbeelden van weergaloos geschreven en tijdsloze stukjes muziek. En Rosanna bevat natuurlijk wel DE klassieke rock gitaarsolo!
Verder ben ik van mening dat de meesten die vooraan staan om Toto af te kraken alleen de bekende hits kennen en niet de moeite genomen hebben om hun albums te luisteren. Neem die moeite en ik denk dat je snel een andere mening bent toegedaan (bv. Kingdom of Desire, Tambu en Mindfields).

Dirk_Hendrik
16 juni 2008, 17:02
Zucht, mezellef even qouten dan maar.

Toto heeft best en aantal dingen gemaakt die de moeite van het luisteren waard zijn maar die worden altijd overtroffen door de...
Ik had een toto-gekke huisgenoot. Ik heb er zelfs vrij veel naar geluisterd.
En Kingdom of Desire... brr. Bombastisch gedoe.

Een aantal catchy nummers, ja dat zeker maar briljant? nee dank u.

Harry
16 juni 2008, 17:26
haha George Thorogood, heerlijk! Dat is simpel, hard en rauw, maar o zo lekker. Het blijft een kwestie van smaak, maar ik prefereer dat boven dingen als Toto, hoe knap het ook is.




Zo is dat! Erwin Musper had een jaar of wat geleden een mooi verhaal in zijn column, dat ging over 'doodgespeelde perfectie' en wat mij betreft is Toto daar een mooi voorbeeld van. Ik hoor dan weer liever een rauwe uitvoering van een bluesnummer als 'Bad to the Bone' en dat mag het een en ander mankeren, als het maar beukt.

hansli
16 juni 2008, 18:21
Interessant om te weten wat Hansli te gekke muziek vind...

Verwacht iets in de trant van Ku(r)t Cobaine... Coldplay...

Maar goed. Toto heeft geschiedenis gemaakt en heeeeeeel veel muzikanten en bands beïnvloed. Te gekke sounds en grooves.
Toto heeft heel veel te gekke muziek gemaakt.

Hehehehehehe, zo zie je maar hoe snel een vooroordeel ontstaat: ik houd van heel erg veel veschillende muziek, van franse chansons (carla bruni bv) tot heavy metal, ook erg veel klassiek: voorals 15e en 16e eeuwse polyfonie, maar ook van lekkere punk......
types als coldplay reken ik bij de saai, en cobain bij fde pathetische weinigkunners.
Ik houd ook wel van technisch zeer perfect gespeelde muziek, Zappa bijvoorbeeld, maar toto reken ik bij het genre "technische pietlutmuziek", waar bij mij de meeste jazzrock ook toebehoort, heel knap, maar het ontbeert elke spanning.

En dat toto veel bands heeft beinvloed is mij nooit opgevallen, maarja, ze zitten dus in het hoekje dat niet mijn smaak is.......

meul
16 juni 2008, 19:48
Origineel gepost door groovieguitarguus
Interessant om te weten wat Hansli te gekke muziek vind...

Verwacht iets in de trant van Ku(r)t Cobaine... Coldplay...


Hehehehehehe, zo zie je maar hoe snel een vooroordeel ontstaat:....toto reken ik bij het genre "technische pietlutmuziek", waar bij mij de meeste jazzrock ook toebehoort, heel knap, maar het ontbeert elke spanning.


Vooroordelen.. Maar gelukkig hebben we hansli.

groovieguitarguus
16 juni 2008, 23:12
Je hebt gelijk... een vooroordeel. Niet goed.

gr. Guus

Bram78
17 juni 2008, 20:31
Ouwe lullen doen het goed, maar Toto heb ik nooit de moeite waard gevonden helaas, smaak dus. (I can't stop loving you is wel het ergste.) :D

En Marlies wel???? :o

Los van deze reactie jammer dat er zo over Toto gedacht wordt. Ik vind het ontzettend balen, vooral omdat Toto ontzettend veel dingen heeft gemaakt wat tientallen miljoenen mensen zeer hebben kunnen waarderen en ik vraag me af of de kritische notenkrakers alhier het wel hebben beluisterd.
Tuurlijk is het een kwestie van smaak en valt er over smaak niet te twisten.
Toch vreemd dat er dan zoveel woorden worden vuilgemaakt aan ´smaak´.
En bovendien ben ik van mening dat je niet moet zeiken op hetgeen je zelf niet kan...


Bram

Han S
18 juni 2008, 00:00
En Marlies wel???? :o

Los van deze reactie jammer dat er zo over Toto gedacht wordt. Ik vind het ontzettend balen, vooral omdat Toto ontzettend veel dingen heeft gemaakt wat tientallen miljoenen mensen zeer hebben kunnen waarderen en ik vraag me af of de kritische notenkrakers alhier het wel hebben beluisterd.
Tuurlijk is het een kwestie van smaak en valt er over smaak niet te twisten.
Toch vreemd dat er dan zoveel woorden worden vuilgemaakt aan ´smaak´.
En bovendien ben ik van mening dat je niet moet zeiken op hetgeen je zelf niet kan...


Bram

Het goede aan Toto is/was de helaas overleden Jeff Porcaro, die kon ik zeer waarderen. De muziek is wat mij betreft dan wel knap gedaan en gespeeld, maar veel te glad en gelikt en dat is dus smaak.

hansli
18 juni 2008, 02:14
En bovendien ben ik van mening dat je niet moet zeiken op hetgeen je zelf niet kan...Bram

OEI, dat is een heel gevaarlijke opmerking:
Als ik dus minder goed bas speel dan Pietje Puk uit Pielmannekesdeel, sterbassist in de plaatselijke heavy-metal-sensatie "Corptousdicks", dan mag ik geen aanmerkingen over zijn spel, laat staan over zijn band maken?

En Stanley Clarke een saaie bassist noemen als je zelf al die nootjes niet zo snel bij mekaar kunt pielen betekent dat je over hem ook niks mag zeggen?

Nee mensen, daar gaat het niet over, het gaat over smaak, en als je niet erg van heel voorspelbare muziek houdt is TOTO nou eenmaal niet je eerste keus, als je dan weer erg van heel erg goede muzikanten houdt, die bovendien erg veel kunnen, kan ik me voorstellen dat je TOTO geweldig vindt.

Zo ben ik bv liefhebber van BrandX, ook zo'n nootjesfabriek zo nu en dan, maar percy jones en phil collins zijn hier zo'n mooi ritmetandem dat ik constant met rooie oortjes zit te luisteren, en ik besef me tijdens het luisteren al dat heel veel muziekliefhebbers dit maar helemaal niks vinden......

misschien is het luisteren naar muziek zo nu en dan ook een pure beroepsdeformatie, jullie kennen allemaal de term "muzikantenmuziek" wel, BrandX vind ik daar een typisch voorbeeld van, ik weet niet eens wie er gitaar speelt in die club!, en ga het niet eens opzoeken!

artnaz
18 juni 2008, 03:02
Kan er niet om rouwen. Heb het altijd simpele (dus niet technisch ofzo, maar in de trant van "slap"/"standaard"/"voorspelbaar", om maar wat veel gebruikte termen te noemen) niet-rakende muziek gevonden (misschien is dat wel die "doodgespeelde perfectie").

Maar ouwe lullen schoppen kont over het algemeen! :rockon:

hansli
18 juni 2008, 03:15
koelkastmuziek is wel een goede beschrijving

Han S
18 juni 2008, 13:11
Maar wat vind je van een blues in deze (http://www.youtube.com/watch?v=Djj7jW6ny2M&feature=related)uitvoering dan? BrandX is geweldig, maar ik kan die rauwe blues, mits het goed wordt gedaan ook wel waarderen en eigenlijk gaat mijn persoonlijke smaak heel ver en alle kanten op. Toto valt daar helaas buiten, ik vind het best heel knap bedacht en gedaan, ik heb George Massenburg zelf ontmoet en die heeft mede via Toto naam gemaakt als producer, maar ik ga er niet naar luisteren. Ook niet naar Dream Theater overigens, geef mij maar een meer ongepolijste band.

Stefan. Ptzl
18 juni 2008, 13:59
Het enige nummer dat ik persoonlijk erg knap vind van Toto is "Childs Anthem"
Maar dat is smaak en voorkeur...

janpetrarca
18 juni 2008, 15:08
NNNNNEEEEEEEEEE



Ik dacht dat ze al gestopt waren........

En toch goede muziek!

Di Stefano
18 juni 2008, 17:07
Pff wat een reacties hier. Je zou beginnen denken dat het over een of ander amateuristisch kroegbandje gaat.

Joey Handsome
18 juni 2008, 21:28
Tja, blijkbaar vinden veel mensen het helemaal niet zo erg dat ze stoppen.

cruncher
18 juni 2008, 21:49
Ik was ook nooit zo'n liefhebber van Toto. De afgelopen 8 jaren ging ik met een stel vrienden, Toto-liefhebbers, naar hun concerten als ze in Nederland waren. Na een aantal van die concerten te hebben meegemaakt ging ik Toto echt waarderen. Voorheen vond ik het ook 'gelikte' muziek. Nu moet ik zeggen dat ik het er jammer vind dat ze ermee stoppen. Omdat ik zelf gitarist ben, oriënteer je dan ook wat meer op Steve Lukather. Ik ben hem gaan waarderen als veelzijdige muzikant die meerdere stijlen tot in de puntjes beheerst. Ik wou dat ik zo kon spelen.

HvV
18 juni 2008, 22:38
Toch wel jammer. Altijd al wel een beetje Toto fan geweest. Die laatste dvd Falling in Between Live gaf toch wel een vernieuwde Toto te zien imo. Nu stond er weinig meer origineel Toto op het podium, Leland Sklar verving Mike Porcaro (grote klasse, ziet er uit als Gandalf maar wat een stuwend bassgeluid) maar wat een concert. Jammer dat sommige posters hier ze slechts herinneren door hun hitjes van 20 jaar geleden. Toegegeven, de albums waren vaak overgeproduceerd en net even te glad. Maar Toto was een echte live band, dan kwam de muziek pas goed tot zijn recht.