PDA

View Full Version : Ideetje, work in progress



Bart_-
8 juni 2008, 23:06
Hallo gitaarnetters,

Ik weet niet zeker of dit de goede plaats is voor mijn creatie, want vergeleken met de rest wat hier staat vind ik het niet zo veel voorstellen... Maargoed, dit is wel de beste plaats om advies te krijgen, dacht ik zo. :)

Een paar dagen geleden kreeg ik opeens zin om eens wat te gaan opnemen, en enkele uurtjes later (ik was vooral bezig met prutsen aan m'n geluid, ik heb alles dan ook minstens 3x helemaal opnieuw gedaan) was de eerste versie van mijn liedje af. Ik wil er meteen even bijzeggen dat het geen volwaardig liedje is; het mist gewoon iets. En dat is dan mijn vraag aan jullie: Hoe maak ik dit interessanter?

Ik heb alle gitaarpartijen m'n PC in gestuurd via de Toneport UX1 en Gearbox. Drums komen uit EZdrummer met de Drumkit From Hell ingeladen, dit alles in Cubase.

Link naar het mp3'tje (http://files.minnozz.com/just_an_idea-v4.mp3)

Creatievelingen kunnen het linkje aanpassen om voorgaande versies te beluisteren.

Alvast bedankt voor jullie commentaar, zowel positief als negatief wordt gewaardeerd. :) Iemand trouwens enig idee wat voor stijl dit is?

Speulert
8 juni 2008, 23:36
Dezelfde akkoorden gaan nu het hele liedje door.Ik zou het patroon wat je nu hebt als refrein gebruiken. Of een nieuw refrein bedenken en dat toevoegen.

coupletje refreintje coupletje refreintje idee

Dat zorgt al voor wat afwisseling. dan mischien een basloopje wat in patroon een beetje afwijkt.Of in ieder geval een dikke bas dat het nog wat voller klinkt
En een paar dikke vette solo's is natuurlijk een must als er geen zang bij komt.

Bart_-
9 juni 2008, 16:15
Dezelfde akkoorden gaan nu het hele liedje door.Ik zou het patroon wat je nu hebt als refrein gebruiken. Of een nieuw refrein bedenken en dat toevoegen.

coupletje refreintje coupletje refreintje idee

Dat zorgt al voor wat afwisseling.
Daar heb je helemaal gelijk in, ga ik doen. :) Ik denk dat het huidige thema dan maar als refrein houd.

dan mischien een basloopje wat in patroon een beetje afwijkt.Of in ieder geval een dikke bas dat het nog wat voller klinkt
Ik heb zelf nog nooit bas gespeeld, en toen ik er een basloopje met vb-1 van Cubase onder had gezet klonkt het voor geen meter omdat het een vrijwel exacte kopie van de gitaarlijn was. Ik zal eens proberen hoe het met een ander patroon klinkt.

En een paar dikke vette solo's is natuurlijk een must als er geen zang bij komt.
Ik ben niet zo goed in solo's bedenken, maar ik ga m'n best doen. Bedankt voor je commentaar! :)

Riky
11 juni 2008, 17:17
allles klinkt erg schel imo... je gitaar en drums vooral.

Verder is de mix ook niet heel geweldig. Bas mag van mij naar voren:)

Succes met verder openemen! Gewoon blijven doen. Je word er vanzelf beter in:)

Bart_-
11 juni 2008, 18:50
allles klinkt erg schel imo... je gitaar en drums vooral.Als ik het tussen m'n favoriete muziek door luister vind ik het een beetje 'zwakjes' klinken, bedoelen we dan hetzelfde?

Verder is de mix ook niet heel geweldig. Bas mag van mij naar voren:)Er zit geen bas in...:sssh: Of bedoel je de lage tonen?

Succes met verder openemen! Gewoon blijven doen. Je word er vanzelf beter in:)Dank je, zal ik zeker doen!:satisfie:

Riky
12 juni 2008, 00:07
schel is toch gewoon schel... pijn aan de oren gevoel. Niet heel erg maar toch. Beetje te veel treble en gain op je gitaar.

hoezo geen bas in.... ik hoor toch een bas gitaar :chicken:


het is het gewoon nog net niet:) Programma's moet je altijd eerst onder de knie krijgen!

Bart_-
12 juni 2008, 21:15
schel is toch gewoon schel... pijn aan de oren gevoel. Niet heel erg maar toch. Beetje te veel treble en gain op je gitaar.Nu je het zegt ja, daar kan ik wel iets aan verbeteren.

hoezo geen bas in.... ik hoor toch een bas gitaar :chicken:En toch heb ik er echt geen... Dat 'dreunende' basgeluid zijn twee gitaartracks over elkaar heen.

het is het gewoon nog net niet:) Programma's moet je altijd eerst onder de knie krijgen!Ik kan aardig met Cubase overweg, alleen niet zo goed met het principe van equalizing/compression/mastering et cetera. Gewoon veel mee spelen lijkt me. :)

Riky
13 juni 2008, 13:57
"En toch heb ik er echt geen... Dat 'dreunende' basgeluid zijn twee gitaartracks over elkaar heen."

ok dat heb je dan best leuk gedaan:)!