PDA

View Full Version : Squier Telecaster Affinity Series?



R2on
8 juni 2008, 19:58
Hallo, dit is mijn eerste post hier (al heb ik wel wat langer gewoon topics bekeken).

Ik kom meteen met een vraag. Ik speel nu al een paar maanden gitaar, nu is het mijn verjaardag en kan ik mijn gitaar upgraden (vertrouw me, mijn oude is bagger :P ).


Ik zocht dus een telecaster omdat ik ze er heel sexy uit vind zien en de klank (dat twang vooral) trekt me heel erg aan.

De vraag: Is de Squier Telecaster Affinity Series voor 165euro (nieuw) het waard? ik heb een aantal reviews gelezen en voor money/quality gehalte las ik goede dingen.


Alvast bedankt en nee ik kon niks vinden in andere topics, call me blind :o

frankiiee
8 juni 2008, 20:15
hallo,

Ik heb de squier stratocaster affinity, vind dit voor het geld zeker geen slechte gitaar, speel ook nog maar een klein half jaar elektrisch maar ik ben er alleszins tevreden mee, een redelijk geluid vind ik persoonlijk en vlot bespeelbaar. Maar heb al veel horen zeggen dat de london city comet beter is dan een squier, maar ik heb nog nooit een bespeeld dus dat durf ik niet te bevestigen.

groet

joskedentweede
8 juni 2008, 20:18
Ja, inderdaad, kijk eens naar een london city.
Je zult ze allebei eens moeten testen en bepalen de welke je het beste vindt.

R2on
8 juni 2008, 20:24
Maar zijn dit dan de twee grootste concurrenten bij die prijsklasse?

Ik heb ook iets goeds gelezen over de Richwood alleen zijn die er niet bij de gitaar winkel in Amersfoort :/

Dus London City en Squier.

Ok bedankt voor de replies :)

Rormo
8 juni 2008, 21:04
Het is natuurlijk een persoonlijk iets het antwoord op je eerste vraag is nee. De Squier affinity serie is redelijk voor een beginner, maar als je nu na een half jaar wilt upgraden kun je wel iets beters kopen. De wat duurdere squiers zijn wat echt een heel stuk beter en misschien 100 euro duurder. De London City Comet is nog een klap beter. Ik heb beiden veel getest en ben toen voor de Comet gegaan. Deze speelt gewoon beter dan een Mexicaanse Fender en zeker beter dan een Squier.

Mijn advies: Doe jezelf een lol, geef 90 euro meer uit en koop voor 250 euro een LC Comet, daar kun je echt jaren mee doen, terwijl als je nu een Affinity koopt je over een jaar weer een nieuwe gitaar zult willen.

G.G.
8 juni 2008, 21:19
Mijn advies.

Voor een tele is zoveel te krijgen om hem in de toekomst nog beter te maken. Neem een hele goeie basis zoals de London City.

Speel daar een jaartje op en kijk wat beter kan.

In de toekomst kan je dan altijd een betere topkam, betere tuners, indien nodig, gecompenseerde zadeltjes en eventueel en ander setje elementen kopen.

Een tele is wat dat betreft net Lego.

Martjeuh
19 april 2009, 22:28
Hey!

Ik zelf heb een squier telecaster affinity, en ik vind hem heerlijk spelen! ik zou zeggen probeer hem uit, zelf wou ik een gitaar kopen van 300 euro maar deze speelde en klonk naar mijn mening niet lekker! vandaar heb ik de telecaster gekozen, omdat die wel lekker speelde :D

Groetjes.

Robdop
19 april 2009, 22:30
dit topic is al heel oud.

YoJorisss
19 april 2009, 22:59
boeie, je kunt ook gewoon een andere squier tele kopen...eentje van boven de 200 bijvoorbeeld, zijn denk ik al stukken beter.

kuk
20 april 2009, 07:54
Als je een Affinity koopt,overweeg dan de BSB(butterscotch blond),zeer mooie uitvoering met een alder body.
Check maar de reviews op harmony central...(gemiddelde van 9/10) en de filmpje op you tube.
Jaja je kunt hem dan upgraden,nieuwe dit,nieuwe dat en voor je het weet kost je squier 2 x zoveel...Gewoon kopen en spelen!Dit is de "bang for the buck"gitaar.

Made in China? Adidas superstars,chuck taylors en nikes,casio,sony,enz?

Als bassist heb ik het hele gamma van fender zowat afgelopen(us deluxe,us std,mex classic mex) en ja een US deluxe is mooier,voelt lekker aan +een mooie hardcase maar kost 10x de prijs van een squier,speel je daarvoor beter?
Geluid?Speel met je oren en niet met je ogen.Er zijn duizenden combinaties mogelijk met je toneknoppen op gitaar en/of versterker.

Succes met je beslissing...

kuk
21 april 2009, 13:41
Heb je al de knoop doorgehakt R2on?
Grtz Kurt:confused:

R2on
22 april 2009, 10:55
Heb je al de knoop doorgehakt R2on?
Grtz Kurt:confused:

haha het is wel grappig want in de tussentijd heb ik bij de albert heijn gewerkt en is mn budget omhoog geschoten xD

Ik heb nu een prachtige Fender Telecaster 50th anniversary uit Japan, dat ding klinkt perfect!

Maar ik zou de London City te kopen en geen Squier Affinity Serie, ik heb ze beiden nog bespeeld en de LC Comet klonk echt heel lekker voor een prijs van 200,- ;)

stratie
22 april 2009, 14:47
Dat is alweer beter he ;) Blade's zijn ook goed! ik weet dat je dr nix meer aan hebt, maar ik share het toch even ;) hahah

Les Strat
23 april 2009, 21:03
hey,

vet als je de grootste miskoop vant jaar wil doen koop dan eens squier of een richwood, ik raad je de london city comet aan heb ik zelf ook, en ik vind hem niet slechter dan mn usa tele, de hals is een beetje smaller en de stemmechaniken zijn minder maar hij speelt als een trein;)
en komt echt een lekkere twang ut.

suc6

YoJorisss
23 april 2009, 22:23
Ik speel nu een aantal maanden gitaar (akoestisch) en wil zowiezo een electrische aanschaffen. Heb momenteel een jaartje geen school dus erg veel gewerkt en dus wat geld over.

De affinity serie is een absolute beginner...maar hoe zit het met de duurdere Squiers..bijvoorbeeld deze: http://www.thomann.de/nl/fender_squier_deluxe_stratocaster_pwm.htm

hij ziet er geweldig uit maar ik weet er verder niets van, iemand ervaring mee?

espike
23 april 2009, 22:34
Met squier is t zo'n beetje als chinese elctronica: af en toe is er 1 die t goed doet,"en die is dan ook niet kapot te krijgen maar de meeste zijn gewoon crap.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik jaren lang op een squier gespeeld heb, en die speelde erg lekker, maar dat was wel nadat ik de schakelaars, potmeters, en tuners had vervangen.

Korte conclusie: als je een iets hoger budget hebt, koop dan een goeie tweede hands, of ga de gitaarshop in, en speel op alles binnen je budget, degene die je binnen 5 sec. niet meer kwijt wil, is de juiste.

een gitaar die t gewoon helemaal voor je doet is heel makkelijk te herkennen:
1 je wil er alleen maar op blijven spelen
2 alles lukt
3 je denkt dat je eigenlijk niet voor dat model kwam, maar t ding speelt zo gruwelijk lekker.

Vandaar dus de tip: speel alleen op gitaren die je kan betalen. anders krijg je een gitaar van duizenden euros niet meer uit je hoofd

YoJorisss
23 april 2009, 22:50
ik vind beige met een witte slagplaat gruwlijk, ik wil een strat (tele vink lelijk) wat raden jullie dan aan? (ik wil niet hoger dan 300 voor de gitaar zelf)

Exi
23 april 2009, 22:58
Met squier is t zo'n beetje als chinese elctronica: af en toe is er 1 die t goed doet,"en die is dan ook niet kapot te krijgen maar de meeste zijn gewoon crap.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik jaren lang op een squier gespeeld heb, en die speelde erg lekker, maar dat was wel nadat ik de schakelaars, potmeters, en tuners had vervangen.

Korte conclusie: als je een iets hoger budget hebt, koop dan een goeie tweede hands, of ga de gitaarshop in, en speel op alles binnen je budget, degene die je binnen 5 sec. niet meer kwijt wil, is de juiste.

een gitaar die t gewoon helemaal voor je doet is heel makkelijk te herkennen:
1 je wil er alleen maar op blijven spelen
2 alles lukt
3 je denkt dat je eigenlijk niet voor dat model kwam, maar t ding speelt zo gruwelijk lekker.

Vandaar dus de tip: speel alleen op gitaren die je kan betalen. anders krijg je een gitaar van duizenden euros niet meer uit je hoofd

Het kan overigens heel handig zijn om de (goedkopere) gitaar die je op het oog hebt te vergelijken met een van zijn grote voorbeelden.
Zo is het meteen beter te beoordelen of de gitaar zijn prijs waard is en je weet wat je eventueel moet vervangen om hem te verbeteren en even goed te laten zijn als de duurdere die je getest hebt.

Squiers kunnen prima gitaren zijn hoor als je wegblijft van de goedkopere versies. Je moet de Classic Vibe serie eens testen (de strats en de teles)!

Maar inderdaad, tweedehands zijn er goede gitaren te vinden voor een zachte(re) prijs.

YoJorisss
23 april 2009, 23:30
classic vibe beige met witte slagplaat (strat) vind ik echt gruwlijk, hebben meerdere mensen hier ervaring mee? Ik wil hem evt gaan kopen samen met een cube 15watt.

Exi
23 april 2009, 23:43
De Classic Vibes hebben ze (nog) niet in die kleur helaas!
50s (http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0303000503)
60s (http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0303010500)

Er zijn pas geleden nieuwe kleuren geïntroduceerd voor de Classic Vibes, misschien doen ze dat wel nog een keer opnieuw:soinnocent:

Ik heb zelf een cube 15x gehad, het is een aardige versterker, maar ik raakte er nogal snel op uitgekeken. Maar voor ~100 Euro (rond 60 Euro tweedehands, zijn er genoeg) is ie niet slecht te noemen.

geert1976
24 april 2009, 00:02
mwah je kunt best voor weinig geld een Squier Tele Affinity kopen, heb ik ook eens gedaan bespeelbaarheid is heel ok als je hem goed afsteld, vervolgens koop je 2e hands een tonerider en een goede lipstick en goede pods, effe solderen en dan heb je voor weinig een heel behoorlijke gitaar die dan voor mijn gevoel qua sound, geluid en bespeelbaarheid, dicht bij een Fender MIM komt

YoJorisss
24 april 2009, 14:17
Ik zie er 2 bij Feedback staan, maar deze zijn compleet wit...kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen deze 2?

http://www.feedback.nl/?b=0300510505&a=

en

http://www.feedback.nl/?b=0300510506&a=

Mr.Fingers
24 april 2009, 14:50
Bk is zwart, OW is wit (foto komt niet altijd overeen op die site)

Exi
24 april 2009, 18:37
Ik zie er 2 bij Feedback staan, maar deze zijn compleet wit...kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen deze 2?

http://www.feedback.nl/?b=0300510505&a=

en

http://www.feedback.nl/?b=0300510506&a=

Even een opmerking, de Hotrails versie klinkt niet als een echte strat, maar is meer een scheurgitaar.