PDA

View Full Version : Lag Vintage jet 200



Yanniick
8 juni 2008, 19:00
Hey allemaal!

Ik was op het internet een beetje aan het zoeken naar een 2e hands backup gitaar. Toen kwam ik de Lag Vintage Jet 200 tegen die me wel aansprak. Toch weet ik bijna helemaal niks van deze gitaar, en ik kan ook geen goeie reviews vinden op het internet. Weten jullie mischien iets meer van deze gitaar, is het wat? Of is het prul?

Groet,

Yannick

joskedentweede
8 juni 2008, 19:03
Ik heb bij een vriend eens op een LAG gespeeld, weet niet meer welk type.
Maar het speelde erg goed, de hals speelt lekker, dat vind ik belangrijk.
En de klank was ook nog behoorlijk goed, wat voor stijl speel je?
Mijn vriend speelt metal en consoorten en daar was die toch redelijk goed geschikt voor!

Yanniick
8 juni 2008, 22:34
Bedankt voor de reactie! :).

Ik speel echt bijna elke soort muziek, van jazz tot metal tot pop/rock liedjes. Het lijkt mij door de singlecoils en de humbucker dat deze gitaar veel mogelijkheden te bieden heeft.

joskedentweede
8 juni 2008, 22:35
Daar heb je zeker een punt!
Ze spelen soepel, enkel weet ik niet of je model een floyd rose tremolo heeft?
Dat kan het anders wel eens knap lastig maken.

Yanniick
8 juni 2008, 23:30
Het is een Vintage new jet 200 Volgens mij, deze heeft een wilkinson tremelo systeem. Daar weet ik verder vrijwel niks vanaf.

dunnoaname
9 juni 2008, 10:02
Lag's zijn erg veel bang for the euro!

Ik heb een akoestische en ben er zeer tevreden mee. Heb ook wel op diverse van hun elektrische gitaren gespeeld, en die zijn erg tof, en niet waanzinnig duur!

joskedentweede
9 juni 2008, 10:08
Die Wilkinson zal normaal gezien geen probleem worden denk ik, die is vergelijkbaar met een Strat-tremelo.
Ik denk dat je met deze gitaar best een goede zaak doet ;)
Je moet ze uiteindelijk zelf testen, ga nog wat op zoek naar andere HSS in die prijsklasse en vergelijk ze.

YannickH
9 juni 2008, 16:10
ik heb ooit is een lag arcane uitgetest(duurste model ervan met emg's en orig.floyd rose)
en die was echt super!!
lag is een frans bedrijf want hun site is ook helemaal in het frans.
lag zijn fijne gitaren :satisfie: