PDA

View Full Version : Oefenruimte vochtig hoe en wat?



Wiellem
8 juni 2008, 13:07
Sorry voor het zoveelste topic over dit onderwerp maar ik kan niet duidelijk een oplossing vinden omdat het iedere keer over vanalles en nog wat gaat.

Maar nu heb ik echt ff hulp nodig aangezien iedere keer wanneer we zon 2 a 3 uur spelen in een kamer achter in een bijgebouw bij ons thuis zien e iedere keer de ramen totaal beslaan en de vloer nat worden van het vocht. Nu kunnen we wel op het eind de ramen openzetten waardoor het langzaam wegtrekt maar dan is het vocht al op en in de apparatuur/drumstel geweest iets wat geen goede zaak is natuurlijk.

Het probleem is dus dat we niet kunnen ventileren tijdens het spelen aangezien de buurt dan last van ons heeft, overdag kan dat wel maar s'avonds om 11 uur is dit geen oplossing. En ik denk dat wanneer er alleen een klein raampje openstaat het hele isolatie idee al meteen weg is.

wat is hiervoor een goede oplossing en/of hoe regelen jullie dit?

(Is dit het juiste forumgedeelte aangezien ik niet weet aar er over repititieruimtes gepraat kan worden?)

richwoodplayer
8 juni 2008, 13:22
Sorry voor het zoveelste topic over dit onderwerp maar ik kan niet duidelijk een oplossing vinden omdat het iedere keer over vanalles en nog wat gaat.

Maar nu heb ik echt ff hulp nodig aangezien iedere keer wanneer we zon 2 a 3 uur spelen in een kamer achter in een bijgebouw bij ons thuis zien e iedere keer de ramen totaal beslaan en de vloer nat worden van het vocht. Nu kunnen we wel op het eind de ramen openzetten waardoor het langzaam wegtrekt maar dan is het vocht al op en in de apparatuur/drumstel geweest iets wat geen goede zaak is natuurlijk.

Het probleem is dus dat we niet kunnen ventileren tijdens het spelen aangezien de buurt dan last van ons heeft, overdag kan dat wel maar s'avonds om 11 uur is dit geen oplossing. En ik denk dat wanneer er alleen een klein raampje openstaat het hele isolatie idee al meteen weg is.

wat is hiervoor een goede oplossing en/of hoe regelen jullie dit?

(Is dit het juiste forumgedeelte aangezien ik niet weet aar er over repititieruimtes gepraat kan worden?)

vocht vreters neerzetten?
misschien dat het helpt

Wiellem
8 juni 2008, 13:28
Ik bedacht net dat we hier nog een airco hebben staan die alleen niet meer koelt maar als die gerepareerd kan worden dan kunnen we die gebruiken als ontvochtiger, volgens de site haalt dat model 1,6 liter per uur uit de lucht.

Alleen nog een reperateur vinden die het voor niet teveel repareerd..

Wiellem
8 juni 2008, 15:58
Airco is echt kapot en kan bij het grofvuil.. jammer

Maar wat is nou beter om te doen echt een specifieke ontvochtiger kopen of een airco die toevaliig ook ontvochtigd? Prijzen zijn best wel hoog dus ik wil wel het juiste kopen.

Of bestaat er ventilatie die geen geluid doorlaat?

gitaarvrouwtje
8 juni 2008, 16:11
ik heb een hele simpele afzuiging in mijn repetitiehok, een doucheventilator kan al een hoop doen..

Wiellem
8 juni 2008, 16:37
ik heb een hele simpele afzuiging in mijn repetitiehok, een doucheventilator kan al een hoop doen..

En hoe zit het met geluid buiten de ruimte dan? Anders zou ik bij het kleine raampje ook een doucheventilator kunnen plaatsen.

Dalijk es vragen of mijn broertje ff hard wil drummen dan luister ik met kleine raampje open en een keertje met raam dicht.

gitaarvrouwtje
8 juni 2008, 18:30
tsja geluid is hier niet zo n onderwerp..ik woon op een boerderij de ruimte is niet geisoleerd, is een los gebouwde ruimte in een schuur.en t is nu niet zo dat mijn band keiharde muziek maakt, t is nog net te horen naast de schuur, een meter of vijf verder al niet meer..
de afzuiging zelf maakt lawaai, dat wel..maar daar hebben wij ook geen last van als we spelen, want dan hoor je t al niet meer

in pincipe zal ieder gat dat jij in een geisoleerde ruimte maakt ook geluid doorlaten natuurlijk

koentjo
8 juni 2008, 18:37
gebeurd dat alleen als jullie spelen?
dat lijkt me noga vreemd.
als jullie niet spelen zou ik alles lekker ventileren.

het kan ook aan je muursysteem liggen, maar daar is dan vaak wel wat op te vinden.

vertel eens wat je al geprobeerd hebt, dan kunnen we misschien wat specifieker helpen.

Wiellem
8 juni 2008, 18:47
Nou w spelen bijv 3 uur aan een stuk en zweten dan redelijk, op een gegeven moment zie je gewoon een laag vochtop de vloer en zijn de ramen compleet beslagen.

Enige oplossing die we nu gebruiken is af en toe een tijdje stoppen en alles opengooien waardoor het doorwaait en het vocht verwijnt.

Alles is dus dicht vanwege isolatie voor de buurt

JazzBass
8 juni 2008, 21:07
Wij hebben een ventilatie in het oefenhok. Aan de ene kant wordt er verse (lekkere koude) lucht ingeblazen, en aan de andere kant wordt het er uit gedrukt. Zorg gewoon voor een luchtdoolhof.
Hiermee bedoel ik dat je een soort langwerpige vierkante buis maakt, met een soort planken erin. Deze planken bekleed je met dat sponzige materiaal ( kun je overal wel krijgen, wij hebben het van een groothandel die het als afval weg wou gooien ) en dan komt er ( bijna ) geen geluid meer door.
Ik zal even proberen uit te tekenen wat ik bedoel:

__
| _ Lucht gaat hierboven de ruimte in..
|_ |
| _|
|_ | << deze "planken" moet je dus bekleden met dat absorberende materiaal
| _|
|_ |
| _|
|__ Lucht wordt hier aangezogen en gaat door de buis..


Hoop dat je hier wat aan hebt..

Wiellem
9 juni 2008, 00:52
Das wel slim bedacht ja, ik zal morgen eens rustig nadenken over de mogelijkheden die we met dat idee hier hebben :)

janpetrarca
9 juni 2008, 12:51
Misschien spelen met zweetbandjes? Het lijkt me dat dit met een simpele afzuiging kan worden opgelost. Je hebt ze ook die je eventueel in een raampje kan bevestigen.